In dat geval wordt dat lastiger. Kort gezegd zijn er drie punten waar het mis kan gaan:
1. PC
2. Bekabeling
3. Router en wat daar achter zit
De eerste twee zijn je eigen probleem, het derde is Ziggo. Paar opties die je kan proberen:
- Als je meerdere netwerkpoorten in je PC hebt, prik de kabel eens in een andere om een defecte netwerkpoort uit te sluiten
- Zelfde voor de router. Die beschikt vaak over vier poorten, prik 'm eens in een andere
- Je kan een tijdje via je telefoon tetheren vanaf je PC, om Ziggo en de interne bekabeling helemaal te ontwijken. Als je dan problemen ervaart, ligt het aan je PC (je gebruikt punten 2 en 3 dan niet). Ervaar je dan geen problemen, dan kan het aan 2 of 3 liggen
- Als je je PC uitgesloten hebt als oorzaak, kun je de bekabeling uitsluiten door via wifi te werken. Afhankelijk van je PC kan het zijn dat die wifi ondersteunt (mijn PC van begin dit jaar kan dat wel bijvoorbeeld), en anders zijn er wifi dongels zoals deze te koop, kosten een paar tientjes. Die prik je via een USB-poort in je PC en dan kun je via wifi met je router verbinden. Ethernetverbinding uitschakelen op je PC of de kabel er even uittrekken, en dan kijken hoe het gaat. Als je in dat geval geen problemen ervaart en het vorige punt geprobeerd hebt, ligt het toch aan de interne bekabeling (want je gebruikt 1 en 3 dan en ervaart geen problemen)
Als je hiermee je PC en de bekabeling uitsluit en toch problemen blijft ervaren, dan kun je weer met Ziggo bellen en uitleggen wat je getest hebt. Dan moet het toch in de router of in de verbinding naar de wijkcentrale zitten, en dat is hun verantwoordelijkheid. Maar gezien je via je telefoon niets ervaart, vermoed ik dat het intern moet zitten.