Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1487
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 23:52

Mhh ik ben eigenlijks opzoek naar creatieve ideeën. Ik heb op mijn kamer 1 stopcontact waar 2 stekkers in kunnen.

Ik vind het wat irritant dat ik met een stekker doos (de snoer) half door mijn kamer heb hangen om tv te kunnen kijken. Ook irritant dat als je in de avond tv kijkt , uit bed moet stappen om alles weer af te sluiten want anders struikel ik misschien over de kabel.
Stekkerdoos snoer is eigenlijks te kort voor deze afstand.
Dus gebruik ik 2 verlengsnoeren. Maar ik moet telkens wisselen met een andere stekkerdoos waar een wifiversterker op aangesloten is. (Die gaat nu telkens afwisselend aan en uit )

Mijn vraag voor nu is vooral bestaan er draadloze stekkerdozen? :') , een beetje het zelfde effect als je een muis zonder draad voor de computer hebt..
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 04-10-23 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:09

Draadloze stekkerdozen _O- Sorry, maar die draad geeft de stroom door, echt niet dat je electriciteit zo door je kamer wil "schieten". Langere draad en langs je plafond permanent ophangen. En let op hoeveel je er op aansluit, aantal stopcontacten per groep zit aan max ivm stop van die groep. 3 ipv 2 weinig vragende apparaten aansluiten geen probleem, maar zet niet 3 grote stroomvreters op zo'n constructie.

FennyPower

Berichten: 1487
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 00:24

tamary schreef:
Draadloze stekkerdozen _O- Sorry, maar die draad geeft de stroom door, echt niet dat je electriciteit zo door je kamer wil "schieten". Langere draad en langs je plafond permanent ophangen. En let op hoeveel je er op aansluit, aantal stopcontacten per groep zit aan max ivm stop van die groep. 3 ipv 2 weinig vragende apparaten aansluiten geen probleem, maar zet niet 3 grote stroomvreters op zo'n constructie.


Haha ja ik bedacht ook maar wat met mijn fantasie haha :')

Stekkerdoos wordt alleen gebruikt voor de tv.

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:33

Je zou kunnen kijken of je bijv een haspel bij je tv kan zetten. En dan met kabel klemmetjes het snoer over de duur via de muur naar het stopcontact kan doen. En dan een stekker erin waar je bijv 4 stekkers kan aansluiten. Zoiets: Bekijk Stopcontact Splitter | Verdeelstekker | Verloopstekker 3-voudig wit | Verticaal | Met randaarde | Stekkers | Stekkerdoos op: https://www.bol.com/nl/p/stopcontact-sp ... _iphoneapp

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:38

Gewoon een stekkerdoos halen met een heel lang snoer en die dan langs je plafond of langs de grond leggen. Over de grond zou je bij de deur met een drempel kunnen werken waar die onder langs gaat. Bij allekabels.nl bijvoorbeeld haal je stekker dozen van wel 10/15 meter als het moet.

Als het huis je eigendom is, is een permanentere oplossing zonder te frezen en muren kapot te trekken is door kabel goten te halen. Kabel aftakken van je stopcontact en via kabelgoot langs je plafond naar omgeving van je televisie brengen en daar een nieuw opbouw stopcontact maken.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:41

Een wit verlengsnoer valt al minder op. Deze kun je met speciale spijkertjes met klemmetjes langs de plinten en over de grond leiden. Leuk wandrek heb je.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 00:57

FennyPower schreef:
Mijn vraag voor nu is vooral bestaan er draadloze stekkerdozen? :') , een beetje het zelfde effect als je een muis zonder draad voor de computer hebt..
Hoe zouden jullie dit oplossen?
[ [url=m/FVJ6r2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt een tesla coil nodig. Heb je wel kans op indoor bliksemschichten...
https://youtube.com/shorts/SYmu4tKZJ5A? ... ahMqrFINlk

Daphne__
Berichten: 12484
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 01:29

Een stekkerblok met lang snoer en die dan met een kabelgoot netjes langs je muur?

Zo:
Afbeelding
Of juist vanaf je stopcontact naar beneden, langs de plint en dan omhoog naar je tv.

Je hebt stekkerdozen met kabel van 5 meter. En die kabelgootjes kosten echt maar een paar euro voor het hele stuk. Kun je boren, maar je hebt ze ook met een plakstrip.

Ik slaap op zolder en heb daar maar 1 stopcontact, maar op deze manier heb ik er nu gewoon genoeg. En dan heb ik bij mijn tv nog een apparaatje van de action, 8 euro, die doe je in het stopcontact, stekker van de tv er in en dan kun je het stroom aan en uit zetten.. Ik roep nu gewoon Oke Google, tv aan en de tv gaat aan. En hetzelfde voor uit. Te lui om uit bed te stappen en hem uit te zetten, gewoon ff roepen dat ie uit moet :))
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 04-10-23 01:51, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 01:32

Kuggur schreef:
FennyPower schreef:
Mijn vraag voor nu is vooral bestaan er draadloze stekkerdozen? :') , een beetje het zelfde effect als je een muis zonder draad voor de computer hebt..
Hoe zouden jullie dit oplossen?
[ [url=m/FVJ6r2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt een tesla coil nodig. Heb je wel kans op indoor bliksemschichten...
https://youtube.com/shorts/SYmu4tKZJ5A? ... ahMqrFINlk

:D in ieder geval spectaculair.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:12

Ikea heeft tegenwoordig ook stekkerdozen die je kunt samenstellen en dus een snoer aan maken zo lang als je nodig hebt

ellepel

Berichten: 47419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:53


DubbelFun

Berichten: 88812
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:19

De TV verplaatsen geen optie ??

Dorus

Berichten: 13231
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:51

Losse onderdelen halen en zelf stekkerdozen maken waarbij de kabel lang genoeg is. Dit had ik op mijn eerste studeerkamer ook, omdat ik daar maar één stekker had. Kabel liep vanaf daar naar beneden en vervolgens over de vloer tegen de muur driekwart van mijn kamer rond. Alle kabels lagen vast geslagen met van die kabel zadeltjes.
Oh, en we hadden als eerste een stekker met overspanningsbeveiliging in de wand zitten, want met computer, stereo, tv en koelkast ging er nogal wat aan dat ene stopcontact :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:00


Nico12
Berichten: 816
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Stopcontact te weinig wie weet een oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:29

Het fraaiste is sleuven in de muur frezen enz.
Zonder sleuven: bestaande stopcontacten eraf halen. Nieuw stopcontacten met aan de muurzijde een verdeeldoos, die klik je op elkaar, dat past. Vanaf de verdeeldoos kabelgootjes leggen met bedrading of kabelgoot reeds voorzien van bedrading. Aan het eind van de bedrading stopcontacten zetten. Vanaf de verdeeldoos kunnen meerdere kabelgoten geplaatst worden. Er rekening meehouden dat alles totaal wat aangesloten is maximaal 16 ampere mag zijn.