Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 12:29

Dan denk je na de bruiloft dat alles erop zit, om vervolgens te realiseren dat je trouwjurk nog wel naar de stomerij moet. En laat dat nou niet zo makkelijk te kiezen zijn als dat ik dacht.
Dus dames, waar hebben jullie je trouwjurk heengebracht om te stomen? Mijn winkel biedt deze optie niet, en het bedrijf waar zij mee samen werken heeft een paar dramatische reviews en vraagt 2x de prijs van andere bedrijven.
Hij is niet super vies, licht zanderig randje aan de onderkant en 2 hele lichte vlekken op de rok. Wel is het veel stof en een dure, kwetsbare (kant en satijn) jurk dus ik wil hem echt goed houden.
Kom maar door met je tips, locatie maakt me niet zoveel uit, zolang het maar een gerenommeerd bedrijf is en het risico voor hun is, en niet voor mij als klant.
Ik had voor nu Topcleaning uit Harderwijk en Eco cleaning uit Ermelo op het oog

snorkel1986

Berichten: 3044
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:37

Euh ik heb hem na de plaatselijke stomerij gebracht die heeft vaker trouwjurken.. ( raalte)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:43

Idd gewoon een stomerij.

juval

Berichten: 13306
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:44

google maar op trouwjurken stomerij / reiniging.

Ik sloeg wel stijl achterover van de prijzen.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 12:47

Uiteraard kan hij naar de stomerij om de hoek, maar gezien die vaak minder ervaring met dit soort jurken hebben (geeft die hier gelukkig ook netjes aan), vind ik dat wel een risico. Die hier durfde het in ieder geval niet aan.
En inderdaad een hele ronde google gedaan, maar de prijzen en wisselende reviews kreeg ik wel een hartverzakking van. Vandaar dat ik graag goede ervaringen hoor om een keuze te kunnen maken. Het is niet zomaar een rokje of jurkje dat je wegbrengt, dus vind het best spannend

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:58

Mijn bruidsmodezaak zei dat ik het beste zelf in een bad kon dopen (geen vanish ofzo gebruiken!) in plaats van te stomen. Waar je gezweet hebt ook met wat zeep en wat er af doen en dan op hanger hangen om te drogen en klaar!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:10

Ik ben met die van mij bij Eurocleaning in Enschede geweest. Kostte meen ik €250, dat was een jaar of 5 geleden.
Wel erg tevreden, mijn jurk was erg smerig aan de onderkant (regen + oude vervallen foto locatie), en had saus vlekken op het lijfje (overheerlijk broodje pulled pork :Y) ), dat is er allemaal uit gekomen.
Bij de check thuis bleken er andersoortige vlekken op het lijfje te zitten, die er zeker nog niet in zaten toen ik de jurk inleverde, dus ben er mee terug gegaan en ze hebben ook deze er uit gehaald zonder er moeilijk over te doen.

Ik ben gewoon binnengestapt bij hun locatie aan de Marssteden, maar ik weet eigenlijk niet of dat gebruikelijk is als particulier, haha. Volgens mij doen ze eigenlijk voornamelijk via ophaalpunten of voor bedrijven

Flygill schreef:
Mijn bruidsmodezaak zei dat ik het beste zelf in een bad kon dopen (geen vanish ofzo gebruiken!) in plaats van te stomen. Waar je gezweet hebt ook met wat zeep en wat er af doen en dan op hanger hangen om te drogen en klaar!


Echt waar? Dat zou ik dus nooit aandurven, nog afgezien van dat mijn jurk satijn is en je daar volgens mij heel makkelijk van die watervlekken op krijgt...

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:16

Hier ook gewoon een stomerij in de stad..
Had met de jurk ook pp een paard gezeten dus hij was wel vies.. :+

Marleen_L

Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:25

Ik heb hem laten reinigen bij Silk and Satin. Het bedrijf zit in Assen, maar ze kwamen de jurk halen en brengen.
Mijn trouwjurkwinkel raadde dit bedrijf aan, en m’n jurk was best vies maar is heel mooi schoon geworden. Het bleek tijdens het reinigen dat de lokranden niet goed schoon werden. Hierover mailden ze met het aanbod om deze (wel tegen meerprijs natuurlijk) te vervangen. Verliep allemaal heel netjes. Kostte wel wat (rond de €300 volgens mij).

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:46

Omdat ik ook behoorlijk schrok van de prijzen bij een "Trouw" stomerij, heb ik mijne bij de plaatselijke stomerij laten doen.

Behoorlijk wat kant en thule, maar echt super schoon en netjes. Zelfs het sieraad hebben ze keurig teruggezet. Voor 100 euro :D

Afbeelding

annepaardoes

Berichten: 7161
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:09

Ik heb mijn trouwjurk direct de volgende dag in bad met biotex gelegd, omdat deze pas na onze huwelijksreis naar de stomerij ging. In het badsopje ging eigenlijk al bijna alle gorigheid vanaf. Ik had alleen de onderkant in bad gestopt (en een aantal keer het bad ververst met een nieuw sopje). De enige vlek die de stomerij er niet heeft uitgekregen zat precies in het stuk dat ik niet in bad had gelegd, dus uiteindelijk een beetje spijt gehad dat ik niet gewoon de hele jurk heb ondergedompeld.

Ladyson

Berichten: 3236
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:22

Mijne ook in een bad van Biotex gedaan en aan de lucht laten drogen.. Kwam er keurig uit. Dit beantwoordt alleen niet helemaal je vraag.

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:26

Ik heb mijn jurk laten reinigen bij Silk and Satin. Erg tevreden over de service en het resultaat.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:35

annepaardoes schreef:
Ik heb mijn trouwjurk direct de volgende dag in bad met biotex gelegd, omdat deze pas na onze huwelijksreis naar de stomerij ging. In het badsopje ging eigenlijk al bijna alle gorigheid vanaf. Ik had alleen de onderkant in bad gestopt (en een aantal keer het bad ververst met een nieuw sopje). De enige vlek die de stomerij er niet heeft uitgekregen zat precies in het stuk dat ik niet in bad had gelegd, dus uiteindelijk een beetje spijt gehad dat ik niet gewoon de hele jurk heb ondergedompeld.


Maar dit is dus precies wat mijn bruidsmode zaak aangaf om te doen. _/-\o_ Ze zei letterlijk bespaar je de moeite en geld van een stomerij, op deze manier wordt hij schoner en blijft de stof beter.

verootjoo
Berichten: 35672
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:12

Ik heb hem ook zelf gewassen := biotex, groene zeep, ging perfect.
Heb überhaupt niet over een speciale stomerij nagedacht.

Satijn is best een sterke stof, kan je niet zo gauw verpesten. Kant ook niet over het algemeen.
Satijnen kleding gaat hier iig gewoon in de wasmachine. Dus een jurk moet ook lukken, niet in de wasmachine maar gewoon met de hand dan.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 09:23

Thanx voor al jullie input dames! Ik ga toch eens bij de stomerij een dorp verderop gewoon vragen, en anders inderdaad biotex en het bad proberen. Het bedrijf dat hierboven 2x genoemd werd kwam ik dus een paar hele slechte reviews over tegen en rekende 500 euro voor mijn jurk wat ik voor een, nagenoeg schone jurk, gewoon echt teveel van het goede vind
@Verootjoo joh echt? Het is hier inderdaad satijn en kant en dacht echt dat je satijn nooit zelf kon doen haha. Goed om te weten, hoef ik er in de winkel ook niet meer omheen te lopen

dieseltje09

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:33

Bellex, nee joh satijn gaat hier gewoon de wasmachine in, geen probleem! Denk dat je in de war bent met zijde dat is wel een gevoelige stof ;)

Ben nu jurken aan het passen en mijn voorkeur gaat naar een volledige satijnen jurk. Alle bruidswinkels zeggen juist dat satijn de makkelijkste stof is met vlekken haha. Ok en crepe ;)

fjordjes

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Trouwjurk laten stomen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:24

Ik heb de mijne 4 jaar geleden laten stomen in Venray, kostte mij 100 euro. City stomerij Venray heet het.