Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Divers schreef:Tilmar schreef:=als(B1>"";A1*0,06;0)
Zoiets?
Als een naam ingevuld is bereken je provisie en anders niet.
Deze formule moet je dan in de hele kolom c zetten.
Ik heb het nu voor elkaar met =IF(H2="Naam",D2*6%) maar als ik dan een andere naam invul komt er “FALSE” te staan en ik zou daar liever 0 zien…
Rocamor schreef:Ik zou die commissie ergens in een vaste cel zetten en daar naar verwijzen. Als ie ineens wijzigt, hoef je enkel de cel te wijzigen ipv de gehele kolom met functie
Divers schreef:Tilmar schreef:=als(B1>"";A1*0,06;0)
Zoiets?
Als een naam ingevuld is bereken je provisie en anders niet.
Deze formule moet je dan in de hele kolom c zetten.
Ik heb het nu voor elkaar met =IF(H2="Naam",D2*6%) maar als ik dan een andere naam invul komt er “FALSE” te staan en ik zou daar liever 0 zien…
xMarieke schreef:Divers schreef:
Daarvoor kan je iferror gebruiken
Rex_Rolfo schreef:Rocamor schreef:Ik zou die commissie ergens in een vaste cel zetten en daar naar verwijzen. Als ie ineens wijzigt, hoef je enkel de cel te wijzigen ipv de gehele kolom met functie
Stel die cel is D1, dan gebruik je $D$1. Als de formule naar meerdere rijen gekopieerd wordt blijft de verwijzing naar D1 staan (absolute verwijzing).
Gebruik je dat niet dan is met slim gebruik van ctrl+h ook snel alle 6% vervangen door een ander percentage.