internet problemen ziggo connectbox

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 23:11

Inmiddels ten einde raad dus hopelijk weet een bokker de oplossing.

Dit weekend de nieuwe modem aangesloten (connectbox). Dat gaf al gedoe, want de tv doet het niet meer als ik de nieuwe modem aansluit dus de oude zit er ook nog tussen (maar daarvan doet internet het niet meer). Waarschijnlijk komt dat omdat ik een oude mediabox heb, maar de nieuwe bestellen lukt als sinds juni niet via mijnZiggo omdat hij mijn gegevens niet zegt te kunnen vinden en iemand aan de telefoon krijgen is vrij onmogelijk bij Ziggo.

De modem staat aan, ik heb internetverbinding en sommige websites doen het ook gewoon (bijv facebook, yahoo, gmail). Nu heb ik gevonden dat ik in moet loggen op de modem en statefull/stateless moet veranderen. Inmiddels uitgevogeld hoe dat zou moeten werken, maar dan krijg ik de melding dat de modem niet aangesloten is (want hij staat aan, lampje brandt wit etc).

Werk nu uit nood via een hotspot van mijn telefoon, maar mijn databundel is bijna op en ik kom net terug uit het buitenland, heb 120 ongelezen mails en deze week nog 3 deadlines.

Iemand nog suggesties om uit deze cirkel te komen? Want ik ben inmiddels in staat om de hele bende in de sloot te flikkeren.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:50

Ik contact Ziggo altijd via Twitter als ik ze nodig heb. Daar reageren ze vlot en kunnen ze alles uitzoeken zonder dat je uren aan de telefoon zit te hangen. Het zal vast ook via FB messenger kunnen als je geen Twitter hebt.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:46

Ik heb onlangs wel gebeld. Werd vrij snel geholpen, de monteur is ook geweest een week later. Internet doet het weer. Had nog een oude stekker van de wifispots er tussen zitten. Wist ik niet. Die gaf veel storing

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:50

Cookies, de Ziggo app heeft ook een optie tot chatten met een medewerker waar ze toen in ons geval wel vlot op reageerden.

TS, kan je niet langs een Vodafone/Ziggo winkel om daar een nieuwe mediabox te bestellen? Kunnen ze gelijk met je gegevens meekijken.
Inloggen op je modem kan ik je dan weer niet mee helpen..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27246
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:50

Omdat dit topic beter op HTT past ga ik het daarheen verplaatsen.

ENT --> HTT

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 11:02

Ik heb mijn huis ondersteboven gehad vannacht en een netwerkkabel gevonden. Laptop aan de modem verbonden en daarmee het vinkje om kunnen zetten. Internet werkt nu dus weer!

Tip van een winkel is een goede, zal eens kijken waar de dichtstbijzijnde zit.

Malle_meid

Berichten: 199
Geregistreerd: 31-10-21

Re: internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:36

Ik heb nog nooit problemen gehad om iemand aan de telefoon te krijgen bij Ziggo. Je moet soms lang wachten, maar leg gewoon je telefoon opzij op luidspreker.

De medewerkers kunnen vaak op afstand ook de status van je apparatuur bekijken en kunnen je ook helpen met een nieuwe mediabox indien nodig.

FriesWytske
Berichten: 9907
Geregistreerd: 05-08-06

Re: internet problemen ziggo connectbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:43

Ik had laatst ook dat ik niet bij mijn gegevens kon komen. Toen hebben ze telefonisch mijn account verwijderd. Waarna ik een nieuw account kon aanmaken. Waarna ik wel weer bij mijn gegevens kon. Daarvoor moet je wel je klantnummer hebben.

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 15:01

Malle_meid schreef:
Ik heb nog nooit problemen gehad om iemand aan de telefoon te krijgen bij Ziggo. Je moet soms lang wachten, maar leg gewoon je telefoon opzij op luidspreker.

De medewerkers kunnen vaak op afstand ook de status van je apparatuur bekijken en kunnen je ook helpen met een nieuwe mediabox indien nodig.


Ik heb twee keer meer dan een uur in de wacht gehangen.

Heb al twee keer via de mail een uitnodiging gehad om de nieuwe mediabox aan te vragen via mijnZiggo, maar in mijnZiggo zegt hij dan dat het niet kan. Maar ik rij binnenkort wel even langs een winkel.
Internet heb ik aan de praat gekregen en dat was het belangrijkste :)

Flint09
Berichten: 409
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:31

Wij hebben een nieuwe connectbox besteld , na weken aanmodderen nadat de nieuwe connectbox was ingesteld ( geen apps op de tv , met nieuwe mediaboxen , internet waar soms maar een paar sites het op doet , zowel wifi als draad ) , hoop ik dat alles het eindelijk ( tegelijkertijd ! ) goed gaat doen . Monteur is gister geweest en toen deed alles het natuurlijk om vervolgens vandaag weer problemen te hebben.....
Hoop dat bij jou ook alles het goed doet straks !