Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Zoolgangster schreef:Wat die 70 kilometer betreft: bedoel je dat per week, of rijd je per dag zo veel?
Ik heb een (tweedehands) Gazelle Orange C8, middenmotor, heb er zelf al 26.000 kilometer mee gereden. Voorvering, goed verstelbaar stuur, verende zadelpen, en een degelijke accu, Gazelle Impulse goud. Ik rijd door weer en wind nog steeds met dezelfde accu als waarmee ik de fiets bij de fietsenmaker kocht.
Ik rijd per dag tussen de 20 en 30 kilometer. Ik kan makkelijk 70 kilometer halen zonder opladen, ook nu mijn accu dus al meer dan 25.000 kilometer meegaat. Ik gebruik de middenstand het meest, en voor hellingen of tegenwind de zwaarste ondersteuning.
Deze fiets is al minstens 5 jaar oud, en ik weet niet hoe de nieuwere modellen zijn. Maar ik ben erg blij met mijn fiets.
janneke584 schreef:Zoolgangster schreef:Wat die 70 kilometer betreft: bedoel je dat per week, of rijd je per dag zo veel?
Ik heb een (tweedehands) Gazelle Orange C8, middenmotor, heb er zelf al 26.000 kilometer mee gereden. Voorvering, goed verstelbaar stuur, verende zadelpen, en een degelijke accu, Gazelle Impulse goud. Ik rijd door weer en wind nog steeds met dezelfde accu als waarmee ik de fiets bij de fietsenmaker kocht.
Ik rijd per dag tussen de 20 en 30 kilometer. Ik kan makkelijk 70 kilometer halen zonder opladen, ook nu mijn accu dus al meer dan 25.000 kilometer meegaat. Ik gebruik de middenstand het meest, en voor hellingen of tegenwind de zwaarste ondersteuning.
Deze fiets is al minstens 5 jaar oud, en ik weet niet hoe de nieuwere modellen zijn. Maar ik ben erg blij met mijn fiets.
Bedankt voor de reacties.
Ik fiets minimaal 38km per dag woon werk en daarna soms nog naar de paarden en winkel enzo. Dus wil inderdaad 70km kunnen fietsen zonder opladen. Zeker omdat de accu's naar verloop van tijd meestal minder worden en ik dan ook nog heen en weer kan rijden naar mijn werk. De cortina die ik heb met grootste accu moet ik nu iedere dag zowel thuis als op mijn werk opladen. En dat vind ik nogal onhandig
onpaard schreef:Ik lees even mee, ik woon in dezelfde regio. Op dit moment heb ik een Sparta met achterwiel motor en trapondersteuning. Deze fietst heel fijn maar de onderdelen hiervoor zijn niet meer leverbaar. Dus ik moet blij zijn zo lang die het doet.
Mijn dochter heeft een fiets met rotatieondersteuning maar dat vind ik niet zo fijn. Wat heeft de gazelle voor ondersteuning?
Zoolgangster schreef:onpaard schreef:Ik lees even mee, ik woon in dezelfde regio. Op dit moment heb ik een Sparta met achterwiel motor en trapondersteuning. Deze fietst heel fijn maar de onderdelen hiervoor zijn niet meer leverbaar. Dus ik moet blij zijn zo lang die het doet.
Mijn dochter heeft een fiets met rotatieondersteuning maar dat vind ik niet zo fijn. Wat heeft de gazelle voor ondersteuning?
Mijn gazelle Orange C8 heeft trapkrachtondersteuning. Dit voelt nog het meest als een normale fiets, en blijkt, wat de accu betreft, het meest energiezuinig te zijn en verklaart de goede staat waarin mijn accu na 5 jaar nog is. Soms lijkt het of ik net zo goed zonder hulpmotor kan rijden, zo "gewoon" voelt het rijden met mijn e-bike, maar als het flink waait of ik een brug op moet kan ik gewoon doorfietsen en kom ik op dezelfde tijd aan op mijn werk als bij windstil weer en ik ben erg blij met de hulpmotor.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 2 bezoekers