Fun-da deel 4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:55

vikawiek schreef:
https://www.funda.nl/koop/bedum/huis-43 ... straat-16/
Ik had door de foto's van de voorkant met de sterk begroeide tuin niet verwacht dat er zo'n huis achter zou zitten. Ik vind 'm wel leuk, bijzondere indeling wel


Ik vind het een aansprekend huis, maar dat trapje vanaf de keuken naar de eettafel zou voor mij een dealbreaker zijn, ik zie me al met hete pan en al naar beneden storten.

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:41

Hm, de open trap ken ik inmiddels maar de open wc is nieuw voor me.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 21:43

Leuk huis zeg die in Bedum!

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:21

prompter schreef:
vikawiek schreef:
https://www.funda.nl/koop/bedum/huis-43 ... straat-16/
Ik had door de foto's van de voorkant met de sterk begroeide tuin niet verwacht dat er zo'n huis achter zou zitten. Ik vind 'm wel leuk, bijzondere indeling wel


Ik vind het een aansprekend huis, maar dat trapje vanaf de keuken naar de eettafel zou voor mij een dealbreaker zijn, ik zie me al met hete pan en al naar beneden storten.

Nee, die schakelaars net boven de trede, dat is een goed plan, not....

Blijft de apparatuur achter? Vast niet maar zo'n Akai tapedeck blijft toch niet te versmaden :)ddd
Al zou ik met die servers ook wel raad weten...

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 22:58

Die schakelaars zijn weer bij een ander trapje, daar stort je vanaf als je in de nacht naar het toilet moet :D. Ik ben echt te onhandig voor zo'n huis :')

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 08:59

Die in Bedum is verassend groot , valt niet op aan de voorzijde.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:05


Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:06

Lekker rustig plekje :+

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:09

Ipsilonka schreef:
https://www.funda.nl/89935779

Kijk vooral even op de kaart waar dit huis ligt.


Aan de andere kant in die oksel zit een dravertrainer, daar komt ook elke minuut een vliegtuig over :=

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:18

Ipsilonka schreef:
https://www.funda.nl/89935779

Kijk vooral even op de kaart waar dit huis ligt.

Wij reden ter hoogte van Badhoevedorp (het woord op de kaart) terwijl er daar eentje binnen kwam. Paard vond het raar maar ik kon gewoon even zwaaien naar de piloot :D

Grappig om daar eens gereden te hebben maar verder heb ik niet zoveel met die omgeving.

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:25

vikawiek schreef:
https://www.funda.nl/koop/bedum/huis-43 ... straat-16/
Ik had door de foto's van de voorkant met de sterk begroeide tuin niet verwacht dat er zo'n huis achter zou zitten. Ik vind 'm wel leuk, bijzondere indeling wel

Ik dacht een rimboe te gaan zien, maar die tuin is normaal toch.

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:31

Die in Boesingheliede daar rij ik elke dag langs :). De vliegtuigen hoor je wel goed, maar daar kan je wel aan wennen. In de buurt ook wel 2 weken gekampeerd, ik kon er verrassend snel aan wennen en door heen slapen.

Als ik ooit een paarden aan huis zou willen (denk niet dat ik dat ooit wil, vind een pension stal veel gezelliger), zou ik wel voor zo een locatie gaan. Niet helemaal afgelegen zoals we vaak zien langs komen, op de fiets nog te doen naar de stad enzo.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:33

Ik woon overigens zelf ook recht onder de aanvliegroute van de Polderbaan hoor. Maar wel een aantal kilometers van de baan af. In Boesingeliede hebben wij jaren lang een loods gehuurd dus ken de omgeving daar wel goed.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:36

kosseh schreef:
Die in Boesingheliede daar rij ik elke dag langs :). De vliegtuigen hoor je wel goed, maar daar kan je wel aan wennen. In de buurt ook wel 2 weken gekampeerd, ik kon er verrassend snel aan wennen en door heen slapen.

Als ik ooit een paarden aan huis zou willen (denk niet dat ik dat ooit wil, vind een pension stal veel gezelliger), zou ik wel voor zo een locatie gaan. Niet helemaal afgelegen zoals we vaak zien langs komen, op de fiets nog te doen naar de stad enzo.

Echt? Ik zou toch liever opteren voor een gezonde omgeving voor zowel mens als paard....

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:51

Een collega van mij woonde aan de Ikweg, ze had een Arabier en een varken lopen. De vliegtuigen landden zowat in haar tuin/wei. Ik schrok me de tandjes toen ik daar een keer was maar dat paard keek niet op of om. Ernaast was een manege, daar ging het nog wel es mis met nieuwe paarden en kleine kinderen

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:55

Ipsilonka schreef:
https://www.funda.nl/89935779

Kijk vooral even op de kaart waar dit huis ligt.

Bekijk ik dat huis nog eens goed (partner wees me erop) maar jemig, ik heb nooit geweten dat we zo'n groot huis hadden }>

Basis is de gespiegelde versie van ons huis (dit is een bouwpakket wat dus op heel veel plekken staat!), inkl de "kanteeltjes" op de hoeken. neem van mij aan 6x8mtr is niet echt een groot huis hoe geweldig je er ook een groothoek op los laat.

In de basis is het huis nog origineel qua indeling. Zo te zien hebben ze alleen de muur tussen de woonkamer en eetkamer weg gehaald, maar die kan er ook nooit gestaan hebben. Het is houtskeletbouw, alleen de muur middenin over de lange zijde is dragend maar daar lijken netjes stalen balken in te zitten op de plek waar de muur stond.

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 10:03

Je zit wel lekker centraal daar :D
Het zou mij iets te druk zijn, maar dat vind ik tegenwoordig alles in en om de randstad.
Heb familie in Leiden en dan denk ik altijd , leuk voor een weekendje en weer blij als ik thuis ben.

Hier is wel iets leuks van te maken, maar vind het toch vrij aan de prijs :o
Zal de locatie wel zijn denk ik.
https://www.funda.nl/koop/wapenveld/hui ... straat-14/

kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:23

Ik vind dit huis wel echt mooi! Ik zou alleen wel met m'n buren de kleur van de kozijnen afspreken, ziet het er een beetje gek uit. Mooier om het zelfde als de buren aan te houden denk ik. https://www.funda.nl/detail/koop/zandvo ... a/43574886


Achterom schreef:
kosseh schreef:
Die in Boesingheliede daar rij ik elke dag langs :). De vliegtuigen hoor je wel goed, maar daar kan je wel aan wennen. In de buurt ook wel 2 weken gekampeerd, ik kon er verrassend snel aan wennen en door heen slapen.

Als ik ooit een paarden aan huis zou willen (denk niet dat ik dat ooit wil, vind een pension stal veel gezelliger), zou ik wel voor zo een locatie gaan. Niet helemaal afgelegen zoals we vaak zien langs komen, op de fiets nog te doen naar de stad enzo.

Echt? Ik zou toch liever opteren voor een gezonde omgeving voor zowel mens als paard....


Ja, ik zou echt niet op het platteland willen wonnen. Lijkt mij helemaal niks, maar een stad lijkt mij ook niks. Is maar net wat je gewend bent denk ik.
Ik woon in een (toeristen)dorp, waar het soms erg druk is. De lucht schijnt hier ook gezond te zijn :), zee lucht (als de wind niet vanuit Tata Steel staat, maar dat ik gelukkig bijna nooit)

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:08

Ik heb jaar onder de rook van de Hoogovens gewoond en daarna vlak naast Boesingeliede. Ik denk dat buitenstaanders (of buitenstaanders die er komen wonen) er een groter probleem mee hebben dan de bewoners zelf. Als de wind onze kant op stond hoorde je in Ijmuiden het circuit ook (ook al 40 jaar terug).
Die in Boesingeliede vind ik erg klein en op elkaar gepropt, die aan de overkant te koop stond was veel ruimer, zeker voordat er een loods op gezet werd. Daar had ik eerder wille wonen, maar dat is voor mij niet haalbaar.

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:26


Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:32

vikawiek schreef:
https://www.funda.nl/koop/bedum/huis-43 ... straat-16/
Ik had door de foto's van de voorkant met de sterk begroeide tuin niet verwacht dat er zo'n huis achter zou zitten. Ik vind 'm wel leuk, bijzondere indeling wel

Tof huis :)) maar ligt Bedum niet midden in aardbevingsgebied? -O-

Foaly

Berichten: 4948
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:46

Ja. Ja, dat klopt.

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:00

Yup -O- al verschilt het heel erg per huis hoe het is. De een heeft geen schade, de ander wel. Maar over het algemeen wel minder en minder hevig dan in Loppersum.
Ik weet dat het heel normaal is als je een huis koopt om naar dit soort dingen te kijken, maar het voelt toch zonde dat er zo'n smet op Groningen zit met de aardbevingen

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:26

Dat huis "with room for a pony" is wel erg compact en de ligging is niet optimaal, maar het ziet er allemaal wel verzorgd uit, totdat je bij de opslag achter de parkeerplaats komt, met dat rare stukje land.

Dat huis in Zandvoort, wat gaaf. Prachtige lichtinval, die gele muur valt overheen te komen (misschien went het zelfs wel) en de inrichting, top. Aan de tuin moet nog wat gebeuren.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:47

Hoe zit dat eigenlijk met die aardbevingen? Nu ze gestopt zijn met boren? Wordt het minder, verdwijnen ze op den duur? Hoe lang is 'op den duur'?