Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 08:20

Welke steelstofzuiger hebben jullie? Ik ben op zoek naar een nieuwe (nog nooit één gehad). Met hond in huis en oprit die nog niet afgewerkt is en grote tuin komt er vrij veel zand en vuil binnen. Het moet dus zeker een steelstofzuiger zijn met voldoende zuigkracht, en graag ook één die kan omgebouwd worden tot kruimeldief.

Ik had de Dyson v15, Samsung Jet Pro 75 of 90 en de Bosch Unlimited 8 op het oog. Iemand ervaring met deze? Of een ander model waar jullie tevreden van zijn?

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:28

Ik heb ervaring met meerdere Dysons in meerdere huishoudens (poetshulp) Je mag blij zijn als je ze 3 jaar hebt. De batterij begeeft het nagenoeg standaard tussen 2 en 2,5 jaar. De laatste keer merkte ik het op een week voor einde garantie. Klant erg blij natuurlijk. Die kreeg nog een nieuwe batterij. Voor de prijs dat Dyson kost en voor de tijd die het mee gaat zou ik het aller sinds niet doen.

lukka63
Berichten: 1409
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:43

Ik heb de samsung,naast onze robotstofzuiger,wonen aan de bosrand dus veel zand wat de honden naar binnen lopen.
Ik ben er blij mee het reservoir is makkelijk te legen,gelukkig maar want dat zit snel vol.

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:44

Wij hebben die van Samsung. Geen idee of het ook het type is dat jij op het oog hebt, het staat er niet op. Wij wonen ook buitenuit en hebben een hond, kat en paarden: genoeg haar en zand dus.
Op zich ben ik heel tevreden, je pakt hem snel even. Er zit een speciaal opzet stuk bij voor de bank, die schijnt ook speciaal voor dierenhaar te zijn. Dat werkt ook prima. Het is echt een verademing om niet steeds het snoer te hoeven verhuizen en dat karretje dat steeds een andere kant op rijdt in het gareel te hoeven houden. Maar de uitloopmat krijgt ie niet schoon en af en toe pak ik de gewone van boven. Want eerlijk: de zuigkracht is niet hetzelfde. Andere minpunten: de kop is niet zo breed dus je bent wat langer bezig en hij is zwaarder doordat je het motortje ook steeds vast hebt.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:51

Wij hebben Dysons gehad en ze zijn fantastisch, echt top dingen qua zuiden en hoe makkelijk ze zijn maar het is véél geld voor inderdaad maar een aantal jaar. Die van ons kreeg wat problemen na een aantal jaar en na vijf jaar was het echt hopeloos ellendig.

Als tussen stofzuiger hebben we een kärcher gekocht na een tip van een andere bokker. Honderd euro en dat ding zuigt minstens net zo goed! En het is een nat/droog zuiger, ideaal.

Maar ik wil graag deze, deze moet ook top zijn, zeker met huisdieren.
Shark Wired Vacuum Cleaner [NZ801EUT] Anti Hair Wrap, Powered Lift-Away, Pet Hair, 750 Watt, 0.83 Liters, 26 x 30 x 117 cm, Blue & Orange https://amzn.eu/d/0I8m9HP

Sanet

Berichten: 7955
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:54

Wij hebben de Samsung Jet Pro 75 sinds een paar maand. Het is wel een stuk eenvoudiger om hem even te pakken en snel iets te doen. Nu doe ik wel eens als de aardappels net koken, snel met de stofzuiger, dat had ik met die ander nooit gedaan, tegen de tijd dat je die gepakt had en klaar stond, moest ik de rest van het eten al doen. Hij is super wendbaar en je pakt dus makkelijk kleine hoekjes mee.
Wat ik wel stom vind, is dat zonder stang en andere opzet stukken de zuigmond achter de opvangbak komt, dus even snel een spinnenwebje van de muur zuigen is wel een dingetje. Sowieso iets niet op de vloer/bank zuigen maar muur/plafond is “zwaar” en lastig.
En bijvoorbeeld de trap stofzuigen, dan moet je wel bovenaan beginnen, anders blaast de “uitlaat” van de stofzuiger alles van de tree boven de tree die je aan het zuigen bent :) maar dat is gewoon wennen.
Maar opzet stukken genoeg (die je alleen nergens mee kan nemen, dus zelf vasthouden), dat dweil ding is ook wel cool.
Wij hebben er een extra accu bij, maar die is alleen nodig als we echt het hele huis doen, we zuigen standaard gewoon op de middelste stand en dan gaat de accu best wel even mee.

Vooralsnog ben ik er heel blij mee. Was alleen wel cool geweest dat hij op het display ook zou tonen hoelang je nog zou kunnen met de accu op de huidige stand. Nu heb je alleen maar 3 indicatielampjes op de zijkant van de accu.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:57

Hier heel tevreden over onze philips speed pro max. 1 langharige hond 2 katten in huis. Mijn schoonouders hadden een dure variant dyson en die begon op een gegeven moment zand te lekken uit de stofbak en mijn schoonmoeder vond de knop van onze stofzuiger fijner. Dyson moet je tijdens het zuigen constant in duwen die van ons die schuif je en zet zich dan vast in de stand die je wil.

En reactie hierboven herken ik van onze stofzuiger niet, even de voet er af en het borsteltje opkloppen dat aan de steel zit en je kan direct spinnenwebben zuigen. Trap zuigen kan van beneden naar boven of wat je wil.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:00

Hier geen merk die jij opnoemt maar de Hetty steelstofzuiger. Wil nooit meer anders.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:31

Ik heb zelf al een aantal jaar een Dyson, ik denk een V7. Was toen al het oudste model, maar ik ben er nog blij mee. Op de turbo stand krijg ik net niet mijn appartementje gedaan (80m2) maar hij pakt nog mooi alle honden haren mee.
Ik heb sinds een paar maanden ook een robotstofzuiger aangeschaft en vind dat zelf veel makkelijker. Die gaat hier dagelijks een keertje rond en dan ziet het er weer proper uit. Om echt grondig te stofzuigen of bv. ergens achter, dan komt de Dyson bobven.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:33

Ik heb een bosch 8, heel tevreden mee.

We hebben ook een hond en zijn aan het verbouwen/klussen.

Heb er een 2e accu bij maar nog nooit gebruikt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:35

Wij hebben nu sinds ruim een jaar een Philips speedpro max series 8000 en die is top! Ik was bang dat de zuigkracht snel achteruit zou gaan, maar dat is niet het geval. Zeker met een labrador in huis kan ik niet meer zonder.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:40

Ik heb een Shark en dat is zonder grappen een van de beste aankopen ooit..

https://www.amazon.nl/Shark-IZ300EUT-st ... th=1&psc=1

Je kunt een type vloer (glad of vloerbedekking) kiezen, wat vooral voor de lengte dat de batterij meegaat ideaal is.
Op het laminaat is zuigkracht 2 van de 3 méér dan voldoende en kan ik dan ook beneden meerdere keren stofzuigen. Op de vloerbedekking heeft hij meer kracht nodig en op de hoogste stand gaat hij 10 minuten mee ofzo.
Deze batterij is precies voldoende om ons hele huis (90-100m2), met de juiste standen, helemaal te zuigen voor de batterij leeg is.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:44

Ik heb de Samsung Jet pro 60. Kwam toen als beste uit de test in de consumentenbond. Ik ben er blij mee, zuigt krachtig maar bijvoorbeeld de Kattenbakkorrels, dat red hij niet. Haren, stof, enz gaat uitstekend.
Uiteindelijk pak ik de 'normale' stofzuiger als ik echt goed wil zuigen, maar de steelstofzuiger is ideaal voor tussendoor. Ik kreeg er trouwens wel 2 opzetstukken bij, een zuigmond met haren die je in en uit kan trekken, en een lang mondstuk om ergens tussen te zuigen, deze is verstelbaar in lengte.

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:29

Hier de AEG animal, ik vind hem al 1,5 jaar fantastisch met honden, katten, hooi, zand en alles wat er van het buitenleven in huis komt. Je pakt hem super makkelijk en de motor zit onderaan dus weinig gewicht in je hand. Heel wendbaar en prettig in gebruik.

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:33

Hier de Dyson v8 absolute+. Ik geloof dat het gewoon een normale v8 is met extra borstels enz. Echt super tevreden over. De ene borstel werkt fantastisch op tapijt, de andere weer op gladde vloeren, etc. Zou echt niet meer anders willen. :D Hier 3 katten in huis. In 2019 gekocht, fijnstof van een verbouwing vindt hij niet zo fijn, maar verder kan hij alles hebben. Werkt ook nog perfect. Moest wel een keer vanwege het fijnstof hem helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken, maar dat is dus vrij makkelijk te doen. :)
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 03-09-23 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:35

J0anieke schreef:
Hier de Dyson v8 absolute+. Ik geloof dat het gewoon een normale v8 is met extra borstels enz. Echt super tevreden over. De ene borstel werkt fantastisch op tapijt, de andere weer op gladde vloeren, etc. Zou echt niet meer anders willen. :D Hier 3 katten in huis.


Hier ook een Dyson, ik dacht een V8 maar kan ook 7 zijn. Ideaal, wil niet anders meer.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:40

Ik heb al een jaar of 10 de Cavallor Dirt Devil. Doet het nog steeds prima. Fractie van de prijs van een dyson en gaat voor mijn gevoel veel langer mee als de dysons die ik bij vrienden hoor.
Ik gebruik hem vooral voor de snelle tussendoor zuigbeurten voor de kattenharen en zand dat naar binnenloopt. 1 keer per week nog met een gewone krachtige stofzuiger.

Wat ik wel echt een nadeel van steelstofzuigers vind is dat ze alleen stofzakvrij te krijgen zijn. Ik heb eigenlijk zo'n hekel aan stofzakvrije stofzuigers. Doe mij maar een stofzuiger met zak, als ie vol is, zakje eruit, nieuw zakje erin en gaan ipv dat iedere keer moeten legen als hij vol zit met alle geknoei en stofwolken van dien en filters wassen wat ik maar een hoop gedoe vind.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:15

Wij hebben een Dyson V10 denk ik. Maar die gebruik ik alleen om ff de keuken en bijkeuken te doen. Echt stofzuigen gebruik ik toch liever een gewone voor.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:22

Swifter schreef:
Ik heb ervaring met meerdere Dysons in meerdere huishoudens (poetshulp) Je mag blij zijn als je ze 3 jaar hebt. De batterij begeeft het nagenoeg standaard tussen 2 en 2,5 jaar. De laatste keer merkte ik het op een week voor einde garantie. Klant erg blij natuurlijk. Die kreeg nog een nieuwe batterij. Voor de prijs dat Dyson kost en voor de tijd die het mee gaat zou ik het aller sinds niet doen.

Nou dan ben ik dus een van de gelukkige waar die het al langer dan 3 jaar volhoud. :')

Ik heb de V10 animal en ben er zeer tevreden over. Wij hebben echt een best groot huis, maar ik kan in een keer mijn hele huis doen met een accu.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:26

Ik heb een Dyson V10 die het al 4 jaar zonder problemen doet. En sinds anderhalf jaar 2 honden in huis die veel verharen.

BeFunny

Berichten: 10553
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:37

Hier als poetshulp ook nooit blij met Dyson.

Er zijn nu mensen die naast de Miele gewone stofzuiger een bosch hebben. Ik vind het een vrij zwaar ding en gebruik hem soms voor de trap maar meestal ook gewoon de Miele. Ik ben niet zo'n fan van steelstofzuigers. Dure hebbedingen.

Ik heb zelf een dyson V6 gehad en die was na twee jaar net na de fabrieksgarantie kapot. In de camper hebben we een Kärcher steelstofzuiger. Voor in de camper vind ik dat wel handig.

Voor het hele huis gebruik ik echt veel Lieven de stofzuiger. Ik heb nu zelf een stofzakloze. Ik was voorheen daar ook nooit zo'n fan van maar deze gebruik ik nu twee jaar naar volle tevredenheid. Bak leegt ook makkelijk. Filter ook makkelijk schoonmaken of vervangen.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Steelstofzuigers: ervaringen met Dyson, Samsung of Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:56

Ik heb een Hetty steeltofzuiger van van Numatic.
Zuigt goed en de batterij gaat ook best lang mee. En ze is roze… O:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:58

Wij hebben de Dyson V10 maar gebruiken hem eigenlijk nooit. Dan heb ik liever een gewone stofzuiger..
De batterij is om de haverklap leeg en je moet continu het knopje ingedrukt houden wat ik enorm vervelend vind. Of het filter moet weer eens schoon gemaakt worden..
Ik vang er vooral muggen mee :+ Imo veel te duur voor wat je er voor krijgt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-09-23 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:02

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-vs2 ... 9806/?s2a=

Deze Samsung heb ik en ben er erg blij mee. In de praktijk gebruik ik het ombouwen naar kruimeldief eigenlijk niet, ook kleine ongelukjes doe ik gewoon met de grote borstel.
Nadeel is de kleine stofbak, meestal genoeg maat als mijn hond, border collie met lange dichte vacht en veel onderwol, in de rui is dan moet ik hem tussendoor legen.
Hij borstelt mijn bank en kleed mooier schoon dan mijn oude Miele cats and dogs en zoals beloofd wikkelt het hondenhaar niet om de borstel, maar mijn eigen lange haren wel een beetje. De accu is ruim voldoende om de benedenverdieping te zuigen, kleden op max en de gladde vloeren op medium. Alles op max lukt net in mijn tussenwoning.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:15

Wij hebbben een Dayson! En man wat een machtig gaaf apparaat!! Onwijs fijn! Zou zeggen ga eens naar de media markt en probeer hem eens uit en pak dan ook de andere merken.

Wij hebben een hond ( niet harend) maar wel veel zand in de vacht en een kindje van 2 jaar. Stofzuigen elke dag.