Ervaringen hond en vloerkleed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Ervaringen hond en vloerkleed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 10:31

Ik wil graag een vloerkleed in de woonkamer. Liefst een lichte natuurtint, laagpolig. We hebben echter ook een (zwarte) hond. Zijn er hier bokkers met hond(en) en een vloerkleed, gaat dit een beetje samen of is dit gedoemd om te mislukken? :Y)

Jessix

Re: Ervaringen hond en vloerkleed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:37

Ja ik heb dat en vervang het kleed gewoon als het nodig is. Ik stofzuig wel elke dag. Zowel de hond als mijn katten lopen in en uit, dus op een gegeven moment wordt het wel tijd om te vervangen. Maar lange tijd is het goed schoon te houden.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:57

Het ligt er wel aan of je hond veel verhaart of niet, maar tot nu toe gaat het bij ons goed. Een keer per week stofzuigen is genoeg. Maar elke hond is verschillend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:59

Je kunt het vloerkleed ook af en toe naar de stomerij brengen :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:02

Ik weet niet wat voor hond je hebt. Met een lang stokhaar, kroesvacht of ruwhaar zou ik het aan durven.
Met een kort stokhaar niet. (Labrador, rottweiler vacht.) Deze honden verharen bijna permanent en de haartjes gaan overal tussen zitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:06

Esaqar schreef:
Ik weet niet wat voor hond je hebt. Met een lang stokhaar, kroesvacht of ruwhaar zou ik het aan durven.
Met een kort stokhaar niet. (Labrador, rottweiler vacht.) Deze honden verharen bijna permanent en de haartjes gaan overal tussen zitten.

Ik heb dus een labrador en dat gaat goed. Ik heb een beige kleed, hoogpolig.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:08

Wij hebben een heel fijn vloerkleed en dat gaat prima met mijn superharige verharende hond :') wij stofzuigen wel elke dag even gauw 5 minuutjes met de steelstofzuiger, want 's ochtends ligt er oooooveral haar. Ons kleed is ook heel makkelijk te stofzuigen en als die over een tijdje vies is ga ik hem gewoon wassen met een sponsje :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:19

Wij hebben een merle border collie en een laagpolig vloerkleed met beige en bruintinten. Wij hebben een rubberen vloertrekker en halen die eens in de paar dagen over het kleed en dan is hij weer haar vrij.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:25

Wij hebben een zwarte hond en heel licht vloerkleed. Stofzuigen en ik heb de tapijtreiniger spray van Ikea, die werkt super!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:25

Haar en zand is vooral een kwestie van vaak genoeg stofzuigen en het kleed zelf blijft mooi. Maar ik weet nog dat de hond van mijn ouders als hij een keer een ongelukje had dat altijd op het kleed of op de mat was en nooit op het zeil.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:27

Het verharen was geen probleem en goed bij te houden. En ik heb een husky.
Maar op een of andere manier, als zo’n dier moet kotsen of aan de diarree is, moet dat altijd op een kleed gestort. Na drie kleden weggooien heb ik het opgegeven.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:31

Hier gaat een kleed en de hond prima samen, stofzuigen doe ik wel elke dag maar dat is meer om al het zand etc wat we naar binnen meelopen.
Schoonmaken doen we zelf met een stoomcleaner.

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:45

Ik heb 5 border collies en een kortharig donkerrood tapijt, nu komen de honden wel niet elke dag in de woonkamer, maar toch vaak genoeg haar en zand.
Onze redding is een Bissel crosswave waar een tapijtstand op zit.

En nee, ik heb geen aandelen in Bissel >;)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:05

Lisitano schreef:
Het verharen was geen probleem en goed bij te houden. En ik heb een husky.
Maar op een of andere manier, als zo’n dier moet kotsen of aan de diarree is, moet dat altijd op een kleed gestort. Na drie kleden weggooien heb ik het opgegeven.

Precies dit. Onze kat idem dito.. kots ligt altijd op het kleed -O-
Maar tip, haal de Ikea vloerkleed reiniger! Echt top spul joh!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:12

Ons kleed is de favoriete diarree of kots plek. Heerlijk <3 Terwijl ik dit type is m’n man voor de zoveelste keer deze week diarree van het kleed aan het halen.
Maar verder heb ik een opzetstuk voor de stofzuiger speciaal voor kleden. En doe ik hem af en toe met de stoomreiniger.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:17

Met mijn vorige hond heb ik heel wat kleden versleten omdat ze regelmatig de boel onder kotste. Reken 1 budget kleed per jaar.
Mijn huidige hond is wat dat betreft veel netter. Gaat daarvoor naar de tuin. Ik heb nu een antieke pers liggen, mooi kort en heel stevig dicht geknoopt. Ligt regelmatig vol met lange haren en dikke plukken ondervacht, maar dat is met een stofzuiger zo weer opgelost.
Ik merk ook dat de hoge kwaliteit van mijn huidige tapijt best veel verschil maakt, vuil blijft er meer bovenop liggen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:31

Wij hebben gewoon een mooi buitenkleed gekocht voor in de keuken. Mocht er dan op gekotst worden, hop naar buiten tuinslang of hogedruk er op en klaar.
In de woonkamer hebben we een koeienvel liggen, ook dat gaat goed met schoonhouden en hondenharen. :j

En een tip, koop een goede stofzuiger die ook goed kleden kan stofzuigen. Met roterende borstel bijvoorbeeld. Dat scheelt echt ook een hele hoop.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 12:34

Bedankt voor de reacties! Ja dat kotsen is hier ook wel een dingetje ben ik bang. :Y) Het is een zwarte labrador, dus veel (ver)haar, maar we vegen en stofzuigen elke dag/om de dag (afhankelijk van hoe erg hij op dat moment verhaart). Ik wil in ieder geval geen duur kleed aanschaffen, als we er een nemen. :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:39

Hier ook gewoon een hond en een vloerkleed gaat prima. Onze hond haart niet, maar neemt wel een hele boel zand mee naar binnen. Vooral als zijn haar al weer wat langer is. Alleen toen we hem net hadden als pup en hij dus nog niet zindelijk was hebben wij een tijdje het kleed eruit gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:42

Hier een kortpolig lichtblauw gemêleerd achtig kleed vd ikea met een blond-witte hond en een zwarte hond.
De blond-witte verhaart zo goed als niet, heel soms dat ik een losse haar vind maar das vnl na ruw stoeien oid met de andere hond.
De zwarte is een Keesje, die heeft 2 ruiperiodes per jaar en dan kom je overal plukken/vlokken haar tegen.
Met een rubberen (raam)trekker (je hebt ze ook met lange steel om de badkamer droog te trekken) over het kleed gaan helpt goed.
Ze mogen niet in de woonkamer als ik er niet bij ben, waardoor evt ongelukjes op het kleed al met 95% verminderd zijn.

Ik heb wel heel bewust voor kortpolig/glad en goedkoop gekozen, makkelijker schoonmaken dan hoogpolig en als hj toch weggegooid moet is het minder pijnlijk in de portemonnee. :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:43

Ik vind een kleed zelf ook fijn en mijn honden ook dus ik scoor gewoon een niet al te duur kleed waar ik dan niet om hoef te huilen als er eentje gierend over zijn nek gaat en de vlekken gaan er niet uit.

Qua haren vind ik het meevallen, heb een oranje hond en een grijs/zwarte maar ze verharen niet enorm. Ik heb wel een glad kleed altijd.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:08

M’n ouders hebben een wit kleed gekocht, inmiddels is dat geen wit kleed meer maar eerder beige. De hond loopt enorm veel zand naar binnen dat in het kleed gaat zitten. Op een of andere manier gaat dat er met de stofzuiger niet helemaal meer uit.

Wellicht kan je een mooi kleed voor weinig scoren op marktplaats, is toch iets minder zonde als die niet meer mooi is dan een duur kleed.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:25

Ik heb een kelim in de kamer en in de hal liggen. Juist voor mijn hond. De laminaat vloer die al in het huis lag is spekglad. Deze kleden zijn super goed te stofzuigen en het is zuiver wol. Op de een of andere manier is dat minder kwetsbaar dan kunstof materialen. Daaronder heb ik een antislip tapijt. Heel vaag spul maar het lijkt wel klittenband zo strak liggen die kleden. Die verschuiven geen centimeter. Ook niet wanneer ik er met de stofzuiger of turbo stand overheen ga. Zelf heb ik kleurrijke kleden maar ze zijn er ook in naturel kleuren.
In het verleden heb ik ook wel koeien vellen gehad. Die bevielen ook goed met honden.

Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:54

Hier zijn de kleden (wol, laag- en hoogpolig) ook favoriet voor kots (van vers vlees vreten >;) ). Direct afnemen, dotje water vervolgens er een bergje zuiveringszout op, licht inwrijven en de volgende dag stofzuigen. Tot nu toe heeft dat steeds prima gewerkt om het vlek- en geurloos te krijgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:14

Jennyj01 schreef:
Ik heb een kelim in de kamer en in de hal liggen. Juist voor mijn hond. De laminaat vloer die al in het huis lag is spekglad. Deze kleden zijn super goed te stofzuigen en het is zuiver wol. Op de een of andere manier is dat minder kwetsbaar dan kunstof materialen. Daaronder heb ik een antislip tapijt. Heel vaag spul maar het lijkt wel klittenband zo strak liggen die kleden. Die verschuiven geen centimeter. Ook niet wanneer ik er met de stofzuiger of turbo stand overheen ga. Zelf heb ik kleurrijke kleden maar ze zijn er ook in naturel kleuren.
In het verleden heb ik ook wel koeien vellen gehad. Die bevielen ook goed met honden.

[ [url=m/6yyJkt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe krijg jij die zo strak en antislip? Welk type onderkleed heb jij?