Het lief en leed dat een bureaustoel voor kleine mensen vinden heet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Het lief en leed dat een bureaustoel voor kleine mensen vinden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 09:54

Ik denk dat de titel alleszeggend is :=

Ik ben iemand die veel tijd spendeert aan mijn bureau, zowel in mijn vrije tijd als voor het werk. Momenteel heb ik twee goedkope Ikea bureaustoelen, maar die zijn absoluut niet ondersteunend genoeg en ook niet ideaal af te stellen. Ik ben dus gestart met de zoektocht naar een fijne ergomische bureaustoel die geschikt is voor mijn hoogte, maar dat blijkt haast onmogelijk. Ik ben slechts 1m50 en de meeste beginnen pas vanaf minimaal 1m60 hoogte.

Ik zou het gewoon kunnen riskeren en toch zo eentje kopen, maar dan kloppen de afstellingen ook totaal niet en heeft het niet veel zin om zo veel geld neer te leggen voor een stoel die voor jouw lichaam niet ergonomisch is in feite. De enige stoel die ietwat in de buurt zou komen is de Secretlab Titan EVO. Dit is een gamingstoel, die ietwat ergonomisch is en in size S geschikt zou zijn voor mensen onder 1m69. Maar nu las ik dat het voor mensen van mijn hoogte ook al aan de grote kant is. Daarbij vind ik het een vrij lompe stoel.

Ik was erg geïnteresseerd in de Himoni H1 Pro, vooral voor de beensteuntjes en ook omdat je die onder je bureau kan schuiven. Maar again, minimaal 1m60 hoogte en ik las op het internet dat ik hem waarschijnlijk niet correct genoeg ga kunnen afstellen.

Dus iemand de gouden tip voor een fijne stoel onder de 600 euro?

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het lief en leed dat een bureaustoel voor kleine mensen vinden heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:01

Dauphin heeft de Just Magic2 NPR in XS, ik weet alleen niet of deze klein genoeg is, maar dat zou je nog eens na kunnen vragen, dito voor de Klober Mera NPR, die is ook in een XS uitvoering verkrijgbaar.

Emtek maakt ze op maat maar ik vermoed dat die qua budget niet gaan passen.

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 10:09

MarliesV schreef:
Dauphin heeft de Just Magic2 NPR in XS, ik weet alleen niet of deze klein genoeg is, maar dat zou je nog eens na kunnen vragen, dito voor de Klober Mera NPR, die is ook in een XS uitvoering verkrijgbaar.

Emtek maakt ze op maat maar ik vermoed dat die qua budget niet gaan passen.

Mhm die Just Magic2 NPR kan nog wel wat zijn. De Klober Mera NPR is wat aan de prijzige kant vrees ik.. Ik heb net contact opgenomen met Himoni en erg snel antwoord gehad. Blijkbaar kunnen ze er een kleinere cilinder insteken en dan zou het wel de correcte maat moeten zijn voor me. Ze hebben 30 day return policy dus misschien dat ik er mij aan waag. Had niet gedacht dat dat überhaupt een optie was.

Bedankt voor je tips!

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 10:10