Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 08:47

Direct na de vakantie worden hier kunststof kozijnen geplaatst. Ik heb al een paar keer gevraagd wat ik ter voorbereiding moet doen, maar geen reactie op die vraag. Gelukkig weet bokt alles :P

Kan iemand me vertellen hoeveel rommel het geeft? Alle slaapkamers leegruimen gaat echt niet lukken, we wonen hier gewoon natuurlijk, maar moet ik meubels afdekken of iets dergelijks?

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:49

Dat ligt er aan of het 1 op 1 past qua formaat. Maar meestal valt het mee.

Paar oude lakens over je bed en wat karton voor de ramen op de vloer om je vloerbedekking niet te beschadigen.

En dan vooral hopen op droog weer, want anders wordt het wel grondig dweilen nadien, die werklui trekken hun schoenen niet elke keer uit natuurlijk bij het in en uit lopen.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:53

Chubby schreef:
Direct na de vakantie worden hier kunststof kozijnen geplaatst. Ik heb al een paar keer gevraagd wat ik ter voorbereiding moet doen, maar geen reactie op die vraag. Gelukkig weet bokt alles :P

Kan iemand me vertellen hoeveel rommel het geeft? Alle slaapkamers leegruimen gaat echt niet lukken, we wonen hier gewoon natuurlijk, maar moet ik meubels afdekken of iets dergelijks?


Ik heb ooit eens ergens gewoond en de hele voorgevel is er uit gegaan! Gewoon alles naar 1 kant van de slaapkamer geschoven, niet eens afgedekt geloof ik.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:08

Bij ons zijn de kozijnen in juni geplaatst. Wel slecht dat je daar geen reactie op krijgt op die vraag.

Wij hebben gezorgd voor een meter ruimte rond de ramen en voldoende ruimte in het looppad. We hebben bij de bouwmarkt van die goedkope plastic zeiltjes gehaald bedoeld voor verven en daarmee het bed en stoffen bank en zo afgedekt. Verder hadden we stuc loper in de loop paden gelegd. Er komt toch vooral stof en stukjes steentjes en zo vanaf en als ze dan daarmee gaan lopen dan kunnen je vloeren behoorlijk beschadigen.

Hiermee hebben we alles voldoende beschermd. Laatste dag stucloper in de grote container gegooid die ze hadden geplaatst voor de oude kozijnen. Stofdoekje en Stofzuiger er door en toen was het weer netjes.

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:12

Sowieso rondom het raam vrijmaken (incl meubelair weg).
Zoveel mogelijk meubelair en spullen aan de kant schuiven voor de vrije doorgang.
Vooral alles afdekken met vdat schildersplastic (goedkoopbij Action)! Scheelt je spullen stofvrij maken naderhand ;)
(Kwetsbare) vloer (rondom raam) afdekken met karton of zoiets stevigs.
Huisdieren in een ruimte waar werklui niet komt, of dagje uitlogeren.
Vuilniszakken of een container paraat om het raamafval in te doen.

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:29

Wij hebben 3 weken beneden onze kozijnen laten doen.

Het gaf heel veel stof en rommel. Ondanks dat we álles hadden afgedekt was er toch nog steeds overal stof.

We hebben wel dingen voorbereid. Gordijnen en roedes weg gehaald, ander raamdecoratie. Alles van de ramen weg.
Bij ons zijn ze 4 dagen zoet geweest.

Toen we 5 jaar terug in de slaapkamer de kozijnen lieten doen hebben we het bed ook afgedekt. Omdat we een ontzettend kleine slaapkamer hebben, hadden we hier ook het bed afgedekt. Want die kon gewoon nei tverder aan de kant dan 30 cm

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:43

Ik lees even mee, in november worden hier de kozijnen vervangen. Geen zin in dat spektakel maar wel zin in goed sluitende en geïsoleerde ramen dus we gaan er voor. Een luxe probleem natuurlijk :D

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:45

Hier zijn een paar jaar terug op de bovenverdieping de ramen vervangen.
Ik vond het wel mee vallen eigenlijk....
Op bed heb ik een grote sprei gelegd die ik later in de was kon doen.
Kasten verder goed dicht.
En ja wel wat stof, maar niets extreems naar mijn idee.

Voor de beneden verdieping hebben we dit jaar in maart akkoord voor plaatsen gegeven, maar nog geen datum van plaatsen gekregen....

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:46

Hier gaf het inderdaad ook veel stof. Maar geen rommel ofzo.

En wij moesten 1 of 2 meter rondom het kozijn vrij maken van spullen, zodat de werklui genoeg ruimte hadden om daar te werken.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:52

Ik heb ooit es mijn badkamer laten verbouwen (strippen en opbouwen). Er was geen achterom dus alles moest door t huis heen eruit en erin. Wát een bende gaf dat! Niet te doen. Ik hoop/ga er vanuit dat nieuwe kozijnen mee gaan vallen in vergelijking daarmee...

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:00

ik heb het laten doen midden in de winter en er was een hele berg sneeuw, dat weet ik nog wel.
Al het meubilair naar achteren, ramen vrij en ze zitten er zo in. Ik herinner me niet heel veel stof en gedoe, maar in al mijn wijsheid (not) had ik besloten ook gelijk maar de benedenverdieping te verbouwen en dat gaf veel meer troep en ellende. Die kozijnen waren een eitje daarmee vergeleken.

Bij de action kan je voor weinig afdekzeilen halen, dat is wel fijn voor over de bedden.
Bij mij hebben ze naast de kozijnen de dakkappellen voorzien van keraliet en ze waren binnen een week klaar met heel slecht weer. Meestal werken die mannen erg netjes en krijg je het keurig schoon opgeleverd.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:17

MissYvette4u schreef:
Vuilniszakken of een container paraat om het raamafval in te doen.


Bij ons werd zo’n bouwafval container geplaatst. Dat had het bedrijf verder allemaal geregeld.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:19

Overigens heeft het bij ons 4 dagen geduurd voor 12 ramen.

Wij hebben die 4 dagen echt niet in alle kamers ruimte gemaakt. We hadden overlegd in welke kamer ze zouden beginnen en dan elke dag overlegd welke kamer ze de volgende dag zouden doen. Zo konden we elke dag de kamer waar ze klaar waren opruimen en alles terug zetten en de kamer voor de volgende dag voorbereiden.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:35

Hier hebben ze het per verdieping gedaan. Ze hadden ongeveer 1,5-2 meter werkruimte nodig. Wij hadden de meubels afgedekt met plastic en lakens, het gaf erg veel stof!
Maar daarna stofzuigen en dweilen en alles is weer schoon! Ik vond het reuze meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:12

Wij hebben anderhalf jaar geleden tegelijkertijd de badkamer laten doen en alle kozijnen laten vervangen. Dat was wel ellende maar de rotzooi en stof door de kozijnen viel reuze mee.
Inderdaad spullen weg halen (planten, fotolijsten etc) en dingen afdekken (bed, tv, kastje etc).

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:52

Hier afgelopen februari de bovenverdieping laten doen.
Wij hadden de gordijnen eraf gehaald en alles een meter verplaatst, het stof viel mij mee.
Hier hebben ze wel alles veegschoon achter gelaten en dat scheelt een hoop.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 13:02

Dank jullie wel voor het bevestigen van wat ik al vreesde :D

Ben ook bezig met het verbouwen van de zolder, dus álle spullen van zolder staan verdeeld in de slaapkamers :') Ik heb nog wat te doen volgende week dus hahahahuil :')

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Hoeveel rommel van kunststof kozijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:54

Hoeveelheid rommel zal van keer tot keer verschillen. We hebben in 3 huizen kunsstof kozijnen laten zetten.

Huis 1 (70 jaren): bleek geïsoleerd te zijn met een soort vlokken. Deze kwamen massaal vrij in huis. Echt heel veel rommel van gehad.

Huis 2 (70 jaren). Prima verlopen. Nauwelijks schade of rommel van gehad.

Huis 3 (30-er jaren). Dramatisch. Kozijnen bleken verspijkerd in nog oudere kozijnen, sierpleister en tegelwerk bleek achter stucwerk te zitten.
Ze hebben het echt voorzichtig gedaan, maar de schade aan de muren was enorm.
We hebben heel veel reparatiewerk gehad en een deel van het huis is opnieuw gestuckt