Handige weekplanner om op te hangen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 10:03

Bij ons in het gezin kan het af en toe chaotisch verlopen :+ . Ik wil dit proberen op te lossen met een handige weekplanner, maar er is van alles te krijgen. Heeft iemand toevallig ervaringen en welke weekplanner gebruiken jullie? Een magnetisch bord of krijt? Alvast bedankt!

marleen_88

Berichten: 14131
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:05


prompter

Berichten: 11327
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:08

Magnetisch bord, en magnetisch band om het in vakken te verdelen? Of anders nog een kalender met grote vakken om in te schrijven.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:09


xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11586
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:12

Wij hebben een simpele papieren weekplanner/kalender in de keuken staan. Die volgt het schooljaar, heeft ruimte voor alle gezinsleden om per dag te noteren wat er op de planning staat en een rij extra voor overige zaken.
Gewoon bij de Primera gehaald, kostte 11 euro ofzo?

Deze werkt het beste hier thuis, zeker nu er voor vier personen afspraken genoteerd moeten worden, dingen voor school die niet vergeten moeten worden etc. Ik schrijf er ook het weekmenu op zodat degene die moet koken eenvoudig ziet wat er op de planning staat voor die avond.

Wij hebben zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/hobbit-fami ... QQEALw_wcB

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 10:16

Iets met vakken lijkt me fijn? Maar heb verder geen ervaring. Heb nu een papieren agenda, maar die sla ik vaak niet open :') , dus een bord lijkt me fijner.

marleen_88

Berichten: 14131
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:17

Mazida schreef:
Iets met vakken lijkt me fijn? Maar heb verder geen ervaring. Heb nu een papieren agenda, maar die sla ik vaak niet open :') , dus een bord lijkt me fijner.


Die ik deelde heeft vakken per dag en per persoon.

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:18

Ik heb al een jaar of vijf de planners van Pimpelmees, echt ontzettend fijn!

Heeft vijf vakken en de dagen/data onder elkaar. Zo zie je in één oogopslag wat de plannen zijn.

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:39

Wij hebben een magnetisch whiteboard. Met tape vakjes op gemaakt om een maand te kunnen plannen.
Elke maand nummer ik het opnieuw in, zodat de data juist vallen.
Je hebt altijd wat vakjes over aan het begin of einde van maand, om daar dingen te schrijven voor de maanden erna.

Voor ons ideaal om bijv. werkroosters op te schrijven. Iedereen een eigen kleur. Ik zet een letter van diegene z'n naam die moet werken. Een streepje eronder betekent bijvoorbeeld een halve dag (in mijn geval) of late shift (bij mijn schoonbroer).
Afspraken gaan ook op kleur, met zwart als algemene afspraak.

Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:42

Ik heb een papieren planner voor een week

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:48

Mazida schreef:
Iets met vakken lijkt me fijn? Maar heb verder geen ervaring. Heb nu een papieren agenda, maar die sla ik vaak niet open :') , dus een bord lijkt me fijner.



https://www.bol.com/nl/nl/p/brute-stren ... 7434/?s2a=

Hij is magnetisch dus hij zit bij ons op de koelkast geplakt. Is echt m'n reddingsboei := Ik heb er gekleurde stiften bij zodat ik met kleurcodes kan werken.

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:50

marleen_88 schreef:
Ik zou voor een magnetisch whiteboard gaan, krijt geeft meer troep/stof.

Zoiets dus: https://ourgreenstory.com/nl/sticky-whi ... ieplanner/

Ik heb van our greenstory de all inclusive planner, de maandplanner en 3 things to do en ik ben helemaal gelukkig hier mee.
Ik heb ze op de koelkast hangen, je hoeft geen gaten in de muur of de kastjes te maken en ze zijn overal op te plannen en ook opnieuw op te plakken (toen ik laatst onze 3de things to do kocht, heb ik de indeling op de koelkast weer eens gewijzigd)
wij gebruiken de maandplanner om bij de houden wanneer we werken, wat we eten en de afspraken van de maand (ieder zijn eigen kleur). 1 things to do lijst gebruik ik voor de afspraken op langer termijn (dus verder dan een maand vooruit) 1 gebruik ik voor onze schoonmaak ljjst en 1 voor onze boodschappenlijst.
En het werkt zo fijn <3
Ik heb ook een sticky pennenbakje er bij die ik ook op de koelkast heb hangen :j

De allinclusive planner gebruik ik echt puur voor mijzelf, daar hou ik mijn taken in bij, dat is mijn persoonlijke agenda en die gebruik ik bijvoorbeeld ook om mijn leven gestructureerd te houden met bijvoorbeeld lijstjes voor vakantie of tijdens speciale dagen als ik uitgebreid kook oid :j

Bloemetje75
Berichten: 1999
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:54

Ik heb een whiteboard-magnetische weekplanner van de Hema. Al zeker 10 jaar. In een lijst van de ikea zodat ik de whiteboard stift er boven op kan leggen.
Die van ons heeft 6 rijen (1 met de dagen van de week waar ik de datum bijschrijf, en dan 5 rijen voor ieder van ons 1) en 8 regels. De bovenste regel heb ik de namen geschreven, de andere 7 zijn uiteraard de dagen van de week. Boven de regels is ruimte voor losse magneetjes te hangen.
Helaas zie ik hem nu niet meer op de website.

Ik werk met een combinatie van gekleurde magneetjes waarbij zo'n gekleurd magneetje een vaste gebeurtenis aangeeft. Bijvoorbeeld wit magneetje is sporttraining van zoon 1, zoon 2 heeft groene magneetjes voor zijn trainingen. Deze trainingen zijn vaste uren dus dat hoeft er niet bij.
Verder schrijf ik dus wel mijn werktijden op (die verschillen), de schooltijden van de kinderen (middelbaar en hbo dus verschillende roosters), werken van de kinderen, afspraken als tandarts etc.

Ieder weekend overloop ik tijdens een maaltijd met mijn man wat er "anders" is die week bij hem (vroeger/later werken, vergadering voetbal). Zo is er in ieder geval voor iedereen een zichtbaar schema. Dit combineren we met een gedeelde telefoonagenda.

lieke2
Berichten: 2136
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:05

Ik heb ook de greenstory, verschillende uitvoeringen maar zo ontzettend handig! En overal op te hangen (niet vergeten het plasticje aan de achterkant te verwijderen).

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 14:08

Wij hebben een magnetisch whiteboard van de Action, is al verdeeld in dagen en vakken voor verschillende personen.
Edit: deze dus.
Afbeelding

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 20:45

Bedankt allemaal, ga ze bekijken en er één kopen.

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:47


Tilmar

Berichten: 3329
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:54

Ik had ooit zelf een papieren weekkalender ontworpen!
Omdat ik niks naar mijn zin kon vinden.
Was gewoon A4 met 7 vakjes voor de dagen. Wekte perfect, had nog een soort moeite er mee toen hij niet mee nodig was :o
Als je Googled op weekkalender zie je verschillende soorten, die hadden ze vroeger niet..

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:55

Ik heb de whiteboards planner van de hemA .. echt perfect

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:49


Lay_D

Berichten: 3718
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:56

Wij hebben nu voor het 2ejaar een planner van zoedt. De XL versie, omdat wij met 6 personen zijn.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25553
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Handige weekplanner om op te hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:05

Een papieren familie planner, ik heb er 1 met 5 namen en dan per week vakjes. wij zijn met 4 dus ik gebruik per naam 1 en de 5e gebruik ik voor gezamelijke dingen, vuilnis etc

een whiteboard kun je maar per weke gebruiken en ik heb toch best veel afspraken verder in het jaar gepland staan