Luchtreiniger

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 18:50

Wie heeft er ervaringen met luchtreinigers? Welke zijn aan te bevelen? Gaat om grote slaapkamer met vloerbedekking en ramen staan altijd open. Meestal de deur ook en dakventilator aan. De vloer is niet aan te passen en hopelijk tzt verhuizing. Zit echter in de knoei met mijn astma dus ga veranderen wat wel kan en overweeg luchtreiniger. Of iemand moet fijne tip hebben om vloerbedekking regelmatig te behandelen. Kom maar op met ervaringen

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:03

Ja! Wij hebben er eentje. De ruimte waarin hij staat is wel vrij groot (13x5). Mijn vriend heeft een stofallergie. We hebben gekeken naar prijs/kwaliteit vooral. We hebben de Winix. Model kan ik zo wel voor je bekijken? Ik denk dat je vooral goed moet stofzuigen ondertussen en dat dit echt een aanvulling is. Hij heeft er wel veel baat bij.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 19:13

Raineri schreef:
Ja! Wij hebben er eentje. De ruimte waarin hij staat is wel vrij groot (13x5). Mijn vriend heeft een stofallergie. We hebben gekeken naar prijs/kwaliteit vooral. We hebben de Winix. Model kan ik zo wel voor je bekijken? Ik denk dat je vooral goed moet stofzuigen ondertussen en dat dit echt een aanvulling is. Hij heeft er wel veel baat bij.


Hier ook zo groot want 2 slaapkamers samen gevoegd. Hier ook stof en mijt allergie die al maanden lopen te klieren

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:38

Even gekeken. Wij hebben dit model Afbeelding
Afbeelding

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:52

Ik heb er ook een van Winix, denk dezelfde als hierboven, gebruiken die in de grote woonkeuken, heel tevreden van.

En in de woonkamer een Clean air Optima, die tevens ontvochtigen kan, ook een heel fijn apparaat.

Beide apparaten die veel vierkante meters aankunnen, de Winix in de keuken staat op automatische stand, als je begint te koken zie je de kleur (indicatie luchtkwaliteit) naar rood gaan, gaat ie meteen een versnelling hoger.

We hebben eerst gekeken voor een Dyson, maar voor wat die kost, heb ik nu voor 2 ruimtes goede luchtreinigers kunnen aanschaffen, je merkt echt wel verschil.

Voor de vloerbedekking zou je een bissel crosswave stofzuiger kunnen overwegen, stofzuiger die meteen dweilt, daar zit een tapijtreinigingsstand op.
Nu heb ik wel geen vaste vloerbedekking, maar ik sta telkens te kijken wat er van de tapijten af komt...
Zonder die luchtreinigers en de bissel had ik geen tapijt of gordijnen in huis denk ik, ook last van huisstofmijt allergie. En 5 honden in huis :=

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 05:37

Super bedankt voor jullie hulp! Kan nu vlot keuze maken.

Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:25

Sansevieria schreef:
Ik heb er ook een van Winix, denk dezelfde als hierboven, gebruiken die in de grote woonkeuken, heel tevreden van.

En in de woonkamer een Clean air Optima, die tevens ontvochtigen kan, ook een heel fijn apparaat.

Beide apparaten die veel vierkante meters aankunnen, de Winix in de keuken staat op automatische stand, als je begint te koken zie je de kleur (indicatie luchtkwaliteit) naar rood gaan, gaat ie meteen een versnelling hoger.

We hebben eerst gekeken voor een Dyson, maar voor wat die kost, heb ik nu voor 2 ruimtes goede luchtreinigers kunnen aanschaffen, je merkt echt wel verschil.

Voor de vloerbedekking zou je een bissel crosswave stofzuiger kunnen overwegen, stofzuiger die meteen dweilt, daar zit een tapijtreinigingsstand op.
Nu heb ik wel geen vaste vloerbedekking, maar ik sta telkens te kijken wat er van de tapijten af komt...
Zonder die luchtreinigers en de bissel had ik geen tapijt of gordijnen in huis denk ik, ook last van huisstofmijt allergie. En 5 honden in huis :=


Die stofzuiger <3 maar daar kan je geen ander meubilair mee reinigen gok ik? Voor de bank wilden wij zo’n hand apparaatje aanschaffen die de bank kan “schoon stomen”.

Sansevieria
Berichten: 4228
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:07

@Raineri, zou in theorie moeten kunnen, maar dat ding is echt ontzettend zwaar, ik zou die niet op de bank getild krijgen in elk geval.
En ik denk ook dat de stof van je meubels snel versleten is als je dat zou doen.

Er is van Bissel ook een (hand)reiniger te krijgen, waar je meubels mee kunt schoonmaken, die spuit water met schoonmaakmiddel erop en zuigt dat er ook weer af. Wil je ook niet weten wat er van af komt :=
Met veel honden in huis is er veel poetswerk <<)

Heb er laatst alleen de vettigste olie vlekken (van kussens uit de boot) niet helemaal uitgekregen, maar die zagen er ook uit zeg...brrr.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 18:50

Net uitslagen gehad en enorme opleving van mijn huisstofmijt allergie. Dus maar eens zoeken om dat ook redelijk effectief te killen

Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Luchtreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:57

ik heb al jaren een Philips luchtreinger staan in de huiskamer (13 x 4). De filters zijn prijzig, maar ik kan hem niet meer missen. Mijn man zet hem 's nachts uit en als ik dan 's morgens de kamer in kom, merk ik het meteen: benauwd, niezen, piepen (astma en stofallergie en een langharige kat)