Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
LWDaisy schreef:Ik heb ondertussen via de FB-groep begrepen dat we lang niet de enigen zijn met dit (en andere) probleem (problemen).
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Bol. Zij gingen me naar iemand van Kobo doorsturen, ik zou binnen de 2 werkdagen antwoord krijgen. Dat antwoord kreeg ik een paar uur later al.
Ze vinden het natuurlijk erg vervelend enzo en ik kreeg een reeks instructies.
Download e dRakuten app --> gedaan, mijn download was weer foetsie, zucht. Na 50x klikken heb ik mijn boek kunnen downloaden, dus Rakuten doet het ook niet.
Verwijder en installeer Kobo opnieuw --> dik tegen mijn zin gedaan, I've been there, I've done that: download wéér weg. Ik moest nu maar 29x klikken, maar echt een verbetering vind ik het niet haha.
Klantendienst vroeg ook of ik mijn modem kon herstarten - dat heb ik vertikt. Heb uitgelegd dat het daar zeker niet aan zal liggen - ik heb belachelijk veel surfvolume in mijn abonnement en heb de wifi nooit aan staan op mijn telefoon. Ik download 9/10x ook buitenshuis, dus aan mijn model zal het niet liggen. Had vorige week voor de aardigheid wel al geprobeerd te downloaden via wifi om te kijken of er verschil is - maar nee.
Als dat allemaal niet werkte, moest ik een vragenlijst beantwoorden:, dat heb ik gedaan.
Welke app versie gebruik je? De laatste nieuwe, want ik moest van jou de Kobo app verwijderen haha.
Welk IOs/android versie gebruik je? Android 13, daar zit het probleem niet. Ik heb een Samsung A53 5G van nu 2 jaar oud, daar zit het probleem ook niet.
Waar woon of verblijf je? Al 4 jaar op dezelfde locatie, daar zit het probleem niet.
Welke taal heeft de app store/telefoon of provider heeft? NL, ik heb geen illegale telefoon oid, ook hier zit het probleem niet.
Wat lukt er niet en waar gaat het mis? Ja, dat is hopelijk wel duidelijk ondertussen haha.
Foto bij een eventuele foutmelding --> heb ik niet gedaan, heb gezegd dat dat volgens mij geen zin heeft, ik heb het probleem duidelijk genoeg omschreven.
Foto recente inlog met welk e-mailadres je inlogt, van beide apps --> is allemaal 1 en hetzelfde emailadres, daar loopt het ook niet mis.
Hoeveel geheugen is er nog vrij? In totaal ruim 6GB, dus ook hier zit het probleem niet.
Ik heb dan ook meteen maar eerdere/andere problemen aangekaart.
Zo heb ik maandenlang geen boeken via de app kunnen toevoegen - die beweerde telkens dat ik geen abonnement had. Dezelfde boeken kon ik via de laptop wel gewoon toevoegen.
Ik krijg met vlagen ook de melding "account herstellen" voor mijn kiezen. Op zich geen ramp, maar door dat te doen worden de downloads allemaal verwijderd en moet ik alles opnieuw downloaden.
Heb dus laten weten dat ik lang niet de enige ben, dat deze problemen al màànden spelen en dat iedereen het eigenlijk beu is. Ik heb enkel het luisterabonnement, dus betaal 9.99 per maand - maar dat is nog steeds 120 euro per jaar. Voor een abonnement en app die al tijden niet naar behoren werken.. Ik heb mijn abo ondertussen al een paar jaar, dus mag wel klagen vind ik.
Ik heb mijn antwoord op de mail pas na 18u verstuurd gisteren, dus heb gisteren geen antwoord gekregen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Amanda_T schreef:Ben in ieder geval “blij” dat ik niet de enige ben, ik begon al te twijfelen of het niet aan mijn ereader lag, ondanks dat dat een vrij nieuwe is. Het is inderdaad super hinderlijk en zeker voor die 9.99 per maand verwacht je wel dat het gewoon goed werkt allemaal. Ik kan ook al een hele poos de statistieken niet meer inzien; omdat elke keer alles verwijderd word. Vind het wel bijzonder dat je zoveel vragen krijgt omdat ze denken dat ze oorzaak aan de kant van de klant ligt.. Ze kunnen beter kunnen waar het bij hun fout gegaan is..
Maar wachten we even geduldig af!