Kobo-plus (luisterboeken) app doet vervelend - ervaring, oplossingen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Kobo-plus (luisterboeken) app doet vervelend - ervaring, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 07:40

Hoi,

ik heb nu alweer een jaar of 3 een abonnement via Bol, Kobo, enkel de luisterboeken. Ik gebruik de app letterlijk dagelijks, dus heb er ondertussen wel een beetje ervaring mee.

Sinds de veranderingen daar doet de app vaak wel eens lastig. Vooral de melding dat mijn account hersteld moet worden brengt mij vaak tot wanhoop :') Hoe meer boeken je hebt staan, hoe langer het duurt - ik luister zo'n 8u per dag, dusja, dat duurt best lang haha.

Afgelopen donderdag had ik weer prijs, en heb ik mijn account moeten herstellen. Ik moet dan ook opnieuw mijn huidige boek downloaden - alle eerdere downloads zijn ook foetsie dan. De boeken die ik beluisterd heb of alvast toegevoegd heb staan wel bij "mijn luisterboeken", maar zijn niét meer gedownload.

Op zich geen ramp - ik klik op "download", wacht een paar minuten en kan weer verder.
Sinds donderdag lukt dat niet meer. De download valt een keer of 40 uit, ik moet hem telkens opnieuw aanklikken. Ik moet mijn telefoon dus in de hand houden en de download in de gaten houden en constant opnieuw starten - daar heb ik geen tijd/geduld voor :')

Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, een reeks updates uitgevoerd - niks verbetering.
Ik merk ook geen verschil tussen downloaden via mijn abonnement of via de wifi thuis. Beide zijn even rampzalig.

Heeft iemand hier ervaring mee? Een oplossing voor?
Ik hoor het graag, want op deze manier is een boek downloaden best irritant en tijdrovend :')

Ter illustratie:
Afbeelding
De download valt dus keer op keer uit, en ik moet hem telkens weer aanklikken. Tijdens mijn werk heb ik mijn handen niet vrij en heb ik hier geen tijd voor. Ik heb voor de zekerheid, omdat ik er zometeen geen tijd meer voor heb, nu alvast een boek gedownload, heb het zowel via de wifi als via mijn abonnement geprobeerd, en het duurde een eeuwigheid :')

Mijn telefoon is niet heel oud, nog geen 2 jaar. Ik denk niet dat het aan mijn telefoon ligt, sinds de veranderingen bij Kobo draait het wel vaker in de soep, en dat had ik voorheen echt nooit.

Ik hoor jullie ervaringen/oplossingen graag! *\o/*

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27430
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:10

Omdat dit topic beter past op HTT ga ik het daarheen verplaatsen.

ENT --> HTT

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 22:02

Ik lees eventjes mee. Ik heb het niet met de luisterboeken maar met de gewone e-books op mijn Kobo ereader. Downloads zijn om de haverklap weg. Voor het werk zijn we vaak in het buitenland, super vervelend, want op de 5G wil dat downloaden amper. Mijn account herkent hij continue niet, waardoor ik moet uit- en inloggen voor ik weer kan bekijken welke boeken er beschikbaar zijn. Hier speelt het sinds een paar maanden.

MonaLieske

Berichten: 1521
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Kobo-plus (luisterboeken) app doet vervelend - ervaring, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:06

Hier hetzelfde probleem met downloads die verdwijnen op de Kobo ereader. Heel irritant want dit is de reden dat ik van Kindle naar Kobo een tijdje geleden.

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 07:36

Ik heb ondertussen via de FB-groep begrepen dat we lang niet de enigen zijn met dit (en andere) probleem (problemen).

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Bol. Zij gingen me naar iemand van Kobo doorsturen, ik zou binnen de 2 werkdagen antwoord krijgen. Dat antwoord kreeg ik een paar uur later al.

Ze vinden het natuurlijk erg vervelend enzo en ik kreeg een reeks instructies.
Download e dRakuten app --> gedaan, mijn download was weer foetsie, zucht. Na 50x klikken heb ik mijn boek kunnen downloaden, dus Rakuten doet het ook niet.
Verwijder en installeer Kobo opnieuw --> dik tegen mijn zin gedaan, I've been there, I've done that: download wéér weg. Ik moest nu maar 29x klikken, maar echt een verbetering vind ik het niet haha.
Klantendienst vroeg ook of ik mijn modem kon herstarten - dat heb ik vertikt. Heb uitgelegd dat het daar zeker niet aan zal liggen - ik heb belachelijk veel surfvolume in mijn abonnement en heb de wifi nooit aan staan op mijn telefoon. Ik download 9/10x ook buitenshuis, dus aan mijn model zal het niet liggen. Had vorige week voor de aardigheid wel al geprobeerd te downloaden via wifi om te kijken of er verschil is - maar nee.

Als dat allemaal niet werkte, moest ik een vragenlijst beantwoorden:, dat heb ik gedaan.
Welke app versie gebruik je? De laatste nieuwe, want ik moest van jou de Kobo app verwijderen haha.
Welk IOs/android versie gebruik je? Android 13, daar zit het probleem niet. Ik heb een Samsung A53 5G van nu 2 jaar oud, daar zit het probleem ook niet.
Waar woon of verblijf je? Al 4 jaar op dezelfde locatie, daar zit het probleem niet.
Welke taal heeft de app store/telefoon of provider heeft? NL, ik heb geen illegale telefoon oid, ook hier zit het probleem niet.
Wat lukt er niet en waar gaat het mis? Ja, dat is hopelijk wel duidelijk ondertussen haha.
Foto bij een eventuele foutmelding --> heb ik niet gedaan, heb gezegd dat dat volgens mij geen zin heeft, ik heb het probleem duidelijk genoeg omschreven.
Foto recente inlog met welk e-mailadres je inlogt, van beide apps --> is allemaal 1 en hetzelfde emailadres, daar loopt het ook niet mis.
Hoeveel geheugen is er nog vrij? In totaal ruim 6GB, dus ook hier zit het probleem niet.

Ik heb dan ook meteen maar eerdere/andere problemen aangekaart.
Zo heb ik maandenlang geen boeken via de app kunnen toevoegen - die beweerde telkens dat ik geen abonnement had. Dezelfde boeken kon ik via de laptop wel gewoon toevoegen.
Ik krijg met vlagen ook de melding "account herstellen" voor mijn kiezen. Op zich geen ramp, maar door dat te doen worden de downloads allemaal verwijderd en moet ik alles opnieuw downloaden.

Heb dus laten weten dat ik lang niet de enige ben, dat deze problemen al màànden spelen en dat iedereen het eigenlijk beu is. Ik heb enkel het luisterabonnement, dus betaal 9.99 per maand - maar dat is nog steeds 120 euro per jaar. Voor een abonnement en app die al tijden niet naar behoren werken.. Ik heb mijn abo ondertussen al een paar jaar, dus mag wel klagen vind ik.

Ik heb mijn antwoord op de mail pas na 18u verstuurd gisteren, dus heb gisteren geen antwoord gekregen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:52

LWDaisy schreef:
Ik heb ondertussen via de FB-groep begrepen dat we lang niet de enigen zijn met dit (en andere) probleem (problemen).

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Bol. Zij gingen me naar iemand van Kobo doorsturen, ik zou binnen de 2 werkdagen antwoord krijgen. Dat antwoord kreeg ik een paar uur later al.

Ze vinden het natuurlijk erg vervelend enzo en ik kreeg een reeks instructies.
Download e dRakuten app --> gedaan, mijn download was weer foetsie, zucht. Na 50x klikken heb ik mijn boek kunnen downloaden, dus Rakuten doet het ook niet.
Verwijder en installeer Kobo opnieuw --> dik tegen mijn zin gedaan, I've been there, I've done that: download wéér weg. Ik moest nu maar 29x klikken, maar echt een verbetering vind ik het niet haha.
Klantendienst vroeg ook of ik mijn modem kon herstarten - dat heb ik vertikt. Heb uitgelegd dat het daar zeker niet aan zal liggen - ik heb belachelijk veel surfvolume in mijn abonnement en heb de wifi nooit aan staan op mijn telefoon. Ik download 9/10x ook buitenshuis, dus aan mijn model zal het niet liggen. Had vorige week voor de aardigheid wel al geprobeerd te downloaden via wifi om te kijken of er verschil is - maar nee.

Als dat allemaal niet werkte, moest ik een vragenlijst beantwoorden:, dat heb ik gedaan.
Welke app versie gebruik je? De laatste nieuwe, want ik moest van jou de Kobo app verwijderen haha.
Welk IOs/android versie gebruik je? Android 13, daar zit het probleem niet. Ik heb een Samsung A53 5G van nu 2 jaar oud, daar zit het probleem ook niet.
Waar woon of verblijf je? Al 4 jaar op dezelfde locatie, daar zit het probleem niet.
Welke taal heeft de app store/telefoon of provider heeft? NL, ik heb geen illegale telefoon oid, ook hier zit het probleem niet.
Wat lukt er niet en waar gaat het mis? Ja, dat is hopelijk wel duidelijk ondertussen haha.
Foto bij een eventuele foutmelding --> heb ik niet gedaan, heb gezegd dat dat volgens mij geen zin heeft, ik heb het probleem duidelijk genoeg omschreven.
Foto recente inlog met welk e-mailadres je inlogt, van beide apps --> is allemaal 1 en hetzelfde emailadres, daar loopt het ook niet mis.
Hoeveel geheugen is er nog vrij? In totaal ruim 6GB, dus ook hier zit het probleem niet.

Ik heb dan ook meteen maar eerdere/andere problemen aangekaart.
Zo heb ik maandenlang geen boeken via de app kunnen toevoegen - die beweerde telkens dat ik geen abonnement had. Dezelfde boeken kon ik via de laptop wel gewoon toevoegen.
Ik krijg met vlagen ook de melding "account herstellen" voor mijn kiezen. Op zich geen ramp, maar door dat te doen worden de downloads allemaal verwijderd en moet ik alles opnieuw downloaden.

Heb dus laten weten dat ik lang niet de enige ben, dat deze problemen al màànden spelen en dat iedereen het eigenlijk beu is. Ik heb enkel het luisterabonnement, dus betaal 9.99 per maand - maar dat is nog steeds 120 euro per jaar. Voor een abonnement en app die al tijden niet naar behoren werken.. Ik heb mijn abo ondertussen al een paar jaar, dus mag wel klagen vind ik.

Ik heb mijn antwoord op de mail pas na 18u verstuurd gisteren, dus heb gisteren geen antwoord gekregen.
Ik hou jullie op de hoogte!


Ben in ieder geval “blij” dat ik niet de enige ben, ik begon al te twijfelen of het niet aan mijn ereader lag, ondanks dat dat een vrij nieuwe is. Het is inderdaad super hinderlijk en zeker voor die 9.99 per maand verwacht je wel dat het gewoon goed werkt allemaal. Ik kan ook al een hele poos de statistieken niet meer inzien; omdat elke keer alles verwijderd word. Vind het wel bijzonder dat je zoveel vragen krijgt omdat ze denken dat ze oorzaak aan de kant van de klant ligt.. Ze kunnen beter kunnen waar het bij hun fout gegaan is..

Maar wachten we even geduldig af!

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 12:41

Amanda_T schreef:
Ben in ieder geval “blij” dat ik niet de enige ben, ik begon al te twijfelen of het niet aan mijn ereader lag, ondanks dat dat een vrij nieuwe is. Het is inderdaad super hinderlijk en zeker voor die 9.99 per maand verwacht je wel dat het gewoon goed werkt allemaal. Ik kan ook al een hele poos de statistieken niet meer inzien; omdat elke keer alles verwijderd word. Vind het wel bijzonder dat je zoveel vragen krijgt omdat ze denken dat ze oorzaak aan de kant van de klant ligt.. Ze kunnen beter kunnen waar het bij hun fout gegaan is..

Maar wachten we even geduldig af!


Ik denk dat ze het probleem gewoon zelf niet meteen vinden, en mij ondertussen met een vragenlijst proberen bezig te houden. Alsof ze me het idee willen geven dat ze er wel mee bezig zijn ofzo - terwijl het probleem veel waarschijnlijker bij hen ligt dan bij mij.
Als ze een beetje eerlijk zijn, geven ze gewoon toe dat ik lang niet de enige ben die contact heeft opgenomen met dit probleem - tot dat aan toe dat er een paar van ons een verouderd toestel hebben oid, maar heus niet allemaal hoor. Het is veel logischer dat het probleem bij hen zit dan bij ons allemaal.
Vanaf ze met dat gedoe met Google Pay zijn begonnen, is het het ene na het andere probleem.
Ze zouden iedereen gerust een gratis maandje mogen aanbieden vind ik, na alle issues die zooooveel betalende gebruikers ondervinden.

Ik kreeg ondertussen antwoord op die mail, maar het antwoord kwam van iemand anders. Ze "sturen het door en komen er op terug" :')