Badkamerdeur zit vast.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:35

Hoi,

We zitten sinds gisteravond met een badkamerdeur die met geen mogelijkheid meer open te krijgen is.
Deze deur ging de laatste tijd al heel moeilijk open, je moest met kracht de deur open krijgen.
Alleen afgelopen Woensdag avond heb ik 5-10 min. vast gezeten in de badkamer,
omdat ie krak zei toen ik hem wou openen.. (Deur klink hing)

En toen ben ik wel gered door mijn vader want kwam er niet meer uit.
Alleen daarna heeft ie wel gezegd we moeten voorzichtig doen met de deur, en niet dicht doen.

Dit is allemaal de hele dag (gisteren) goed gegaan, tot gisteravond..
Werd ik ineens geroepen door mijn vader of ik even naar beneden wou komen..

Deur zat volledig dicht, en de deurklink hing naar beneden en geen beweging meer in te krijgen.
De dagschoot zit vast in de deurkozijn(?) en de deur eruit tillen gaat hem ook niet worden..

We kunne niets doen met de deurklink (hangt naar beneden, en de andere kant zit ook los)

Heeft iemand een tip?

*Mijn vader is buiten de badkamer, hij kan door het hele huis lopen.
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 04-08-23 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:41

Breekijzer

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:42

Prairy schreef:
Breekijzer


Dat zei ik ook gisteren, maar mijn vader wilt de deur heel houden. :\

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:44

Breekijzer is wat grof.

Aan welke kant zitten de scharnieren? Kun je de pinnen er uit tikken? Meeste badkamerdeuren draaien naar buiten toe, dus je zou bij de pinnen moeten kunnen.

Zo nee, is het een stompe deur? Kun je met een plat plaatje tussen deur en kozijn en zo de schoot terugduwen? Zoals inbrekers in films doen met een creditcard?

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:46

Deurklink eruit trekken en op nieuw recht er in zetten. Als je vader er nog in zit red je dit wel. Heb je al geprobeerd een (bank)pasje tussen het kozijn en de deur door te schuiven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:47

Zit je vader nu al sinds gisteravond in de badkamer :=

Ik heb verder geen tips eigenlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:50

Misschien het domste idee ooit, maar wie weet helpt het om je huis goed te verwarmen. Met dat vocht van afgelopen dagen (met zoveel regen) is het hout misschien wat uitgezet. Tenzij het geen houten deur is.

Ik bedenk zomaar wat hoor :+

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 08:52

Mijn vader zit buiten de badkamer, die kan zich rond bewegen door het huis..*Sorry

Ibbel De scharnieren zitten rechts buiten, en ben bang dat er geen pasje tussen
past want de schroevendraaier kwam ook niet makkelijk er tussen.

Robin_S Ik zou niet weten waar de deur van is, het is wel stevig spul dacht van hol hout?
En de deurkozijn is van metaal.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:54

Robin_S schreef:
Misschien het domste idee ooit, maar wie weet helpt het om je huis goed te verwarmen. Met dat vocht van afgelopen dagen (met zoveel regen) is het hout misschien wat uitgezet. Tenzij het geen houten deur is.

Ik bedenk zomaar wat hoor :+

Het slot is stuk dus dat heeft geen nut.
Als de scharnieren aan de buitenkant zitten kun je isd de pennetjes er uit halen.

dierenfan
Berichten: 9662
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:56

Voor nu geen tip. Verwarmen heeft geen zin als de deurklink zelf kapot is. Les voor ooit, op tijd vervangen of gewoon eruit halen scheelt veel leed. Heb je voor nu niets aan. Je kan een slotenmaker bellen en gelijk die alles nieuw erop laten zetten. Dure les maar dan mogelijk deur nog heel en hun hebben ervaring in overvloed. Ik zou ook bankpas proberen of scharnieren

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 09:00

dierenfan schreef:
Voor nu geen tip. Verwarmen heeft geen zin als de deurklink zelf kapot is. Les voor ooit, op tijd vervangen of gewoon eruit halen scheelt veel leed. Heb je voor nu niets aan. Je kan een slotenmaker bellen en gelijk die alles nieuw erop laten zetten. Dure les maar dan mogelijk deur nog heel en hun hebben ervaring in overvloed. Ik zou ook bankpas proberen of scharnieren


Dank je wel voor de tip, zal het door geven beneden..
Ik riep al maanden terug dat ik een hekel had aan de deur dat ie zo moeilijk open ging.
Mijn vader is niet van het veranderen van iets als iets tegen het kapotte aan zit,
en als ik met iets aan kom om iets te veranderen kan het volgens hem nog lang wachten..

Ooit iets gebeurt hier in huis, en hij wou zelfs niet thuis komen terwijl het halve huis blank stond.
Het was toen iets van 19.30u in de avond.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:06

Als de scharnieren aan de buitenkant zitten kan je toch de pinnen er uit tikken?
En als er met moeite een schroevendraaier tussen kan, zou er makkelijk een pasje tussen moeten passen. Ik zou alleen geen pasje nemen, die truc werkt wel in films maar niet in werkelijkheid. Het platte uiteinde van een metalen winkelhaak is een stuk sterker en veel dunner dan een schroevendraaier.

Andere optie: klink er af trekken, opdekplaten er af en dan kijken of je met een smalle tang de bout kunt grijpen waar normaal de klink op 'pakt' en dan met de tang draaien. Is die bout afgebroken, dan verder 'peuteren' of je dieper in het slot wat te pakken kunt krijgen om de schoot de bewegen.

Laatste optie als je niemand wilt laten komen: slot er uit boren.

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 09:08

Ibbel schreef:
Als de scharnieren aan de buitenkant zitten kan je toch de pinnen er uit tikken?
En als er met moeite een schroevendraaier tussen kan, zou er makkelijk een pasje tussen moeten passen. Ik zou alleen geen pasje nemen, die truc werkt wel in films maar niet in werkelijkheid. Het platte uiteinde van een metalen winkelhaak is een stuk sterker en veel dunner dan een schroevendraaier.

Andere optie: klink er af trekken, opdekplaten er af en dan kijken of je met een smalle tang de bout kunt grijpen waar normaal de klink op 'pakt' en dan met de tang draaien. Is die bout afgebroken, dan verder 'peuteren' of je dieper in het slot wat te pakken kunt krijgen om de schoot de bewegen.

Laatste optie als je niemand wilt laten komen: slot er uit boren.


Ik zal dit ook voorstellen aan mijn vader, ik ga nu eerst even naar een afspraak.
En ga daarna er voor zitten om te gaan peuteren.

Anoniem

Re: Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:10

Oeps sorry van de deurklink had ik verkeerd begrepen. Dan gaat een droog deurtje niet helpen inderdaad.

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:12

Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees, moet ik toch altijd voor de zekerheid maar mijn telefoon meenemen bij ons naar de badkamer. Binnenkort een week alleen thuis, mocht ik opgesloten zitten, kan ik altijd nog iemand bellen. :') Ik kan anders dus echt de badkamer niet uit en zou ik voor dagen opgesloten zitten mocht niemand mij horen roepen. Badkamer is midden op de eerste verdieping zonder ramen en maar 1 deur. :D

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:16

Momo94 schreef:
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees, moet ik toch altijd voor de zekerheid maar mijn telefoon meenemen bij ons naar de badkamer. Binnenkort een week alleen thuis, mocht ik opgesloten zitten, kan ik altijd nog iemand bellen. :') Ik kan anders dus echt de badkamer niet uit en zou ik voor dagen opgesloten zitten mocht niemand mij horen roepen. Badkamer is midden op de eerste verdieping zonder ramen en maar 1 deur. :D


Je kunt als je toch alleen thuis bent natuurlijk ook gewoon de deur niet dicht doen :D
Want wie gaat beneden de deur voor de gebelde slotenmaker (als die al direct kan komen) opendoen?

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:35

Ibbel schreef:
Momo94 schreef:
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees, moet ik toch altijd voor de zekerheid maar mijn telefoon meenemen bij ons naar de badkamer. Binnenkort een week alleen thuis, mocht ik opgesloten zitten, kan ik altijd nog iemand bellen. :') Ik kan anders dus echt de badkamer niet uit en zou ik voor dagen opgesloten zitten mocht niemand mij horen roepen. Badkamer is midden op de eerste verdieping zonder ramen en maar 1 deur. :D


Je kunt als je toch alleen thuis bent natuurlijk ook gewoon de deur niet dicht doen :D
Want wie gaat beneden de deur voor de gebelde slotenmaker (als die al direct kan komen) opendoen?

Dat kan de slotenmaker toch zelf? :+

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:35

Ibbel schreef:
Momo94 schreef:
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees, moet ik toch altijd voor de zekerheid maar mijn telefoon meenemen bij ons naar de badkamer. Binnenkort een week alleen thuis, mocht ik opgesloten zitten, kan ik altijd nog iemand bellen. :') Ik kan anders dus echt de badkamer niet uit en zou ik voor dagen opgesloten zitten mocht niemand mij horen roepen. Badkamer is midden op de eerste verdieping zonder ramen en maar 1 deur. :D


Je kunt als je toch alleen thuis bent natuurlijk ook gewoon de deur niet dicht doen :D
Want wie gaat beneden de deur voor de gebelde slotenmaker (als die al direct kan komen) opendoen?

Gelukkig heeft familie bij ons de sleutel. :D

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:17

Siggislief schreef:
Ibbel schreef:
Als de scharnieren aan de buitenkant zitten kan je toch de pinnen er uit tikken?
En als er met moeite een schroevendraaier tussen kan, zou er makkelijk een pasje tussen moeten passen. Ik zou alleen geen pasje nemen, die truc werkt wel in films maar niet in werkelijkheid. Het platte uiteinde van een metalen winkelhaak is een stuk sterker en veel dunner dan een schroevendraaier.

Andere optie: klink er af trekken, opdekplaten er af en dan kijken of je met een smalle tang de bout kunt grijpen waar normaal de klink op 'pakt' en dan met de tang draaien. Is die bout afgebroken, dan verder 'peuteren' of je dieper in het slot wat te pakken kunt krijgen om de schoot de bewegen.

Laatste optie als je niemand wilt laten komen: slot er uit boren.


Ik zal dit ook voorstellen aan mijn vader, ik ga nu eerst even naar een afspraak.
En ga daarna er voor zitten om te gaan peuteren.

Ik zeg in mijn twee post precies hetzelfde maar dat lees je kennelijk niet. Vreemd

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 15:32

de Badkamer deur is open, en het slot is er ook meteen uit gehaald.
Mn vader zijn vriendin heeft hem open gekregen, geen idee hoe.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:11

Ik zou even kijken waar hij klemt en hem daar gewoon schuren.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:40

janderegelaa schreef:
Ik zou even kijken waar hij klemt en hem daar gewoon schuren.


Ik zou even lezen wat het probleem precies is/was :+

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 17:05

Momo94 schreef:
Ik heb geen tips, maar als ik dit zo lees, moet ik toch altijd voor de zekerheid maar mijn telefoon meenemen bij ons naar de badkamer. Binnenkort een week alleen thuis, mocht ik opgesloten zitten, kan ik altijd nog iemand bellen. :') Ik kan anders dus echt de badkamer niet uit en zou ik voor dagen opgesloten zitten mocht niemand mij horen roepen. Badkamer is midden op de eerste verdieping zonder ramen en maar 1 deur. :D


Je hebt daar in ieder geval water, je droogt niet uit :')

Siggislief

Berichten: 14062
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 21:01

Pff, vaders..en vooral die van mij.

Denk je ergens te kunnen helpen met de badkamer deurklink/slot,
want ik hoorde alleen maar gekreun en gezucht vanaf mijn vaders kant komen beneden..

Dus ben naar beneden gegaan en hier en daar wat gevraagd en gezegd,
alleen als mijn vader het beu is na zo'n klus dan is ie alleen maar mensen aan het afsnauwen.
Bij mij werd dus net de mond gesnoerd, en ik mocht niets zeggen wat ik er van vond.

Zag duidelijk wat foutjes, er moeten 2 extra gaatjes komen om de bovenkant dicht/vast te kunnen schroeven.
Dat wilt hij nu niet doen want hij heeft daar geen zin in *zucht-zucht-zucht*

Mijn vaders zijn vriendin was bezig om het slot wat in te oliƫn want het ging wat stroef het openen..
Terwijl dat gebeurt zeg ik nog van He, het word op het verkeerde moment rood/wit, en dan krijg ik
eerst te horen dat was ook zo bij de vorige slot..

Maar als ik zeg, nee dat is niet zo.. Want als ie op slot is dan hoort ie rood te zijn en niet wit.
En dat gebeurde dus ook met open draaien dan hoort ie wit te zijn en niet rood.

Daar had mijn vader geen boodschap aan want hij kon tenminste weer op slot..

Ik krijg nog een trauma aan die badkamer denk ik zo.. -O-

Duidelijk ook dat mijn vader 2 linker handen heeft met klussen.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Badkamerdeur zit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:48

Lijkt mij een vochtprobleem.

Badkamerdeur dicht? Waarom?
Zou hem zeker openlaten ivm vocht, zoals ik het nu lees.