t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 15:06

Helaas heb ik de laatste jaren steeds vaker gaatjes in mijn kleding, ik heb begrepen dat dit komt door 1 draads goedkope stof en de manier van weven.
Welke merken gebruiken betere stof want ik ben het zat om steeds kleding te moeten kopen omdat er weer een gaatje in zit.
Gaatjes zitten op diverse plekken dus het gaat niet om een riem ofzo.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:43

Zoals in andere topic geschreven, ik heb diverse shirts van New look die steviger en dikker zijn qua stof. Witte schijnen ook niet door. Geen gaatjes te bekennen en ook nog fijne pasvorm vind ik, zonder dat het meteen heel duur wordt. (Want prijs zegt alsnog niks, heb helaas ook wat duurdere merken die qua kwaliteit het prijsverschil echt niet waard zijn)

Heb sowieso meer kleding van New Look die eigenlijk allemaal echt goede kwaliteit is. Ook tweedehands

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 16:56

Bij Anna van Toor hebben ze kwalitatief erg goede shirts.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:41

Ik heb shirts van Tommy Hilfiger, Escada, Gant en Michael Kors. Die gaan echt jaren mee zonder in kwaliteit achteruit te gaan.

Anna van Toor is inderdaad ook prima.

Albert

Berichten: 5736
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:05

Polo's van Fjall Raven blijven echt als nieuw.
De oudste is zeker 10 jaar oud, geen gaatjes en ook nog steeds diepzwart.

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:59

Heel simpel gezegd, shop bij de betere premium brands (o.a. wat van bovengenoemd valt daar onder) en ontwijk fast-fashion. Dan zijn er echt een tal van opties, meer dan zo 1 2 3 op te noemen. Is duurder in aanschaf, maar op termijn vaak goedkoper omdat het veel langer mee gaat. Moet je natuurlijk niet elk modeseizoen de laatste mode willen dragen :+ .

Als je wat vaker premium brand kleding draagt/in handen hebt, zul je op termijn ook makkelijker zelf als je in de winkel staat kunnen voelen wat voor kwaliteit een shirt heeft. Mijn ervaring is iig dat men dat vaak pas kan nadat dat zo is, en als ze enkel fast-fashion hebben ze het versvhil vaak niet goed kunnen merken. Als je zo ver bent, kun je ook de paar betere items in de fast-fashion winkels eruit vissen (maar ga je aan de andere kant ook pas echt merken hoe ruk veel daar is).

Mocht je gewoon losere tshirts willen, kijk dan ook bij mannenkleding. Een regular fit mannenshirt is technisch gezien gelijk aan een square/loose fit vrouwenshirt. Enkel opletten dat sommige prints niet mooi vallen als je borsten hebt ;) . Vaak is de mannenkleding bij fast-fashion van net iets beter van kwaliteit dan de vrouwenkleding omdat mannen statistisch gezien gewoon minder van het shoppen zijn, en als dat toch vaker moet omdat kleding snel kapot gaat zijn ze sneller geneigd elders te gaan waar ze dat niet hebben. Kan niet op tegen de betere premium brands, en een mooie taillering zal er niet in zitten, maar afhankelijk van wat je zoekt wel mogelijk een optie.

Veel van mijn tshirts vallen in die laatste categorie gezien ik vaak merchandise shirts draag, dus daar specefiek kan ik je geen advies in geven. Maar vrijwel alle andere kleding haal ik wel vaak van premium merken.

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:53

Ik lees mee, waar vind je sowieso kleding van goede kwaliteit, dat ook nog wel betaalbaar is?

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:39

Meliaforever schreef:
Ik lees mee, waar vind je sowieso kleding van goede kwaliteit, dat ook nog wel betaalbaar is?


Hier ben ik ook benieuwd naar, wie kan adviseren? :D

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:50

Ik koop bij de Bijenkorf of bij de merken zelf. Escada is wat duurder maar Hilfiger, Gant en Michael Kors zijn heel betaalbaar, zeker gezien de kwaliteit.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:57

Dieuwke_ schreef:
Meliaforever schreef:
Ik lees mee, waar vind je sowieso kleding van goede kwaliteit, dat ook nog wel betaalbaar is?


Hier ben ik ook benieuwd naar, wie kan adviseren? :D


In de sale kopen dus rond deze tijd.
Anna van Toor heeft ook sale nu.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:59

Welke je in ieder geval NIET moet kopen van de duurder is Marco Polo, hele slechte kwaliteit voor veel geld..

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:00

_Mir schreef:
Welke je in ieder geval NIET moet kopen van de duurder is Marco Polo, hele slechte kwaliteit voor veel geld..


Klopt, da’s echt niet best. Ik kon ze na drie keer wassen weggooien.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:01

Dieuwke_ schreef:
Meliaforever schreef:
Ik lees mee, waar vind je sowieso kleding van goede kwaliteit, dat ook nog wel betaalbaar is?


Hier ben ik ook benieuwd naar, wie kan adviseren? :D


Ik was altijd mega fan van de vero moda basic tshirts verkleuren niet en kan je echt zeker 2 jaar intensief dragen. Wat hebben ze alleen gedaan... De shirts zijn 10-15cm korter geworden :( oke ze waren eerst misschien echt wel lang maar zoveel korter ben ik echt ongelukkig mee. Zie er bijna nergens wat over en kan mij niet voorstellen dat ik als enige dit heb opgemerkt :+
Heel stom ook want ik koop altijd(15jaar) een hele stapel in ene gooi ze eerst in de was en trek daarna alles aan. Zit al jaren goed dus waarom passen :o nou lekker hele stapel shirts die irritant kort zijn, je verwacht ook niet dat ze een basic model aanpassen

criollo_yess

Berichten: 1086
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:03

Voor T-shirts heb ik altijd Girav. Daar vallen geen gaten in en blijven goed in model. Nadeel is wel dat ze vrij basic zijn, niet erg spetterende kleurtjes. Pluspunt voor mij zijn de xtra lengtematen. Dan blijft het shirt netjes op mijn rug in de broekband. Standaard shirts zijn mij vaak te kort, heb ik steeds een koude rug.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:40

Tommy Hillfiger heeft op de website nu 20% extra korting op de sale, dan is het best goed te doen.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 06:21

Tazzey schreef:
_Mir schreef:
Welke je in ieder geval NIET moet kopen van de duurder is Marco Polo, hele slechte kwaliteit voor veel geld..


Klopt, da’s echt niet best. Ik kon ze na drie keer wassen weggooien.


Zonde eigenlijk, want mijn winterjas van Marco Polo was de fijnste jas ooit. Daar heb ik echt jaren mee gedaan. En je verwacht toch kwaliteit van zulke merken, maar het valt me bij wel meer duurdere merken tegen.

Het is ook een kwestie van voelen, bepaalde stoffen of samenstellingen zijn kwetsbaarder als anderen. Ook van de merken die hier genoemd worden. Voor mij vallen die tegenwoordig echt niet meer in het budget, maar ook bij goedkopere merken kan je nog goede kwaliteit vinden.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 06:54

Ik koop meestal ook merken als Tommy, Ralph Lauren.
Maar echt super betaalbaar vind ik ze niet hoor.
De kwaliteit is wel erg goed.
Ik zweet alleen enorm waardoor ik shirts van geen enkel merk heel lang kan dragen.

Cambionn

Berichten: 849
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:27

Dieuwke_ schreef:
Meliaforever schreef:
Ik lees mee, waar vind je sowieso kleding van goede kwaliteit, dat ook nog wel betaalbaar is?
Hier ben ik ook benieuwd naar, wie kan adviseren? :D

Sales zijn dan je beste optie. Kan soms wel 50~80% korting zijn op de betere momenten! Zeker als je het niet erg vind om last season's releases te kopen. Hou ook de winkel van het merk zelf, de Bijenkorf, en Zalando in de gaten, want die hebben allemaal eigen sales los van elkaar. Mijn ervaring is dat outlets als Bataviastad vaak genoeg mindere kwaliteit zijn dan de winkels zelf. De Levi's die ik daar vandaan heb zagen er nieuw wellicht hetzelfde uit als die uit de Levi store/Bijenkorf/Zalando, maar na paar keer wassen was wel echt duidelijk dat de stof minder was. Daar zou ik dus mee uitkijken. Ben dan ook gestopt met shoppen in outlets om die reden. Koop ik liever als ze in de sale zijn in de store, Bijenkorf, of Zalando.

2e hands kan ook, maar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van (maar dat is echt persoonlijk, niks mis mee aan zich). Zal wel al wat slijtage hebben tenzij het bijna nooit gedragen en gewassen is waardoor het minder lang mee kan gaan dan nieuw.

Je gaat geen hoge kwaliteit voor fast-fashion (nieuw)prijzen krijgen. Goede stof kost geld, goed naaiwerk kost geld. En fast-fashion is eingelijk belachelijk goedkoop, ten kosten van de mensen die die kleding moet maken en juist door de slechte kwaliteit. Maar goede kwaliteit kleding gaat wel langer mee, en is op termijn goedkoper daardoor (omdat je minder vaak nieuwe hoeft te kopen). Staar je dus niet blind op die aanschafprijs.

En let ook op hoe je de kleding wast. Blind in de wasmachine gooien en verkeerd wassen kan kleding echt veel korter mee laten gaan. Zeker maar niet enkel als het om delicate stoffen gaat.

Kwa merken, zoals ik zei zijn mijn shirts vooral merchandise shirts. Maar voor alles jeans ben ik fan van Levi's, en voor bloezen van Hugo Boss. Ook goede maar beperkte ervaring met Ivy Oak en Tommy Hilfinger. Maar heb geen tshirts van daar.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 13:30

Zelfs met al jullie tips vind ik het moeilijk.
Ik hou niet van effen t-shirts en er is niks met een leuke print van dat soort merken. Of de enkele die ik wel vind is net niet mijn smaak.

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:46

mystery1980 schreef:
Zelfs met al jullie tips vind ik het moeilijk.
Ik hou niet van effen t-shirts en er is niks met een leuke print van dat soort merken. Of de enkele die ik wel vind is net niet mijn smaak.


Je kunt ook eens kijken bij die gekke t-shirt webshops. Zorg dan dat je koopt bij een leverancier die in de USA zit. In de VS zijn de tshirts serieus van betere kwaliteit dan je hier in Europa kunt krijgen.

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 17:51

mystery1980 schreef:
Zelfs met al jullie tips vind ik het moeilijk.
Ik hou niet van effen t-shirts en er is niks met een leuke print van dat soort merken. Of de enkele die ik wel vind is net niet mijn smaak.


Ik dacht dat je op zoek was naar een effen basis t-shirt :+
Je zou eens bij sportzaken kunnen kijken. Daar kom je weleens bedrukte t-shirts tegen van fatsoenlijke kwaliteit.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:50

Was je je BH s los in je wasmachine? Daar kan je nl gaatjes van krijgen Ik heb nl zelfs bij de goedkoopste shirts nog nooit een gaatje gehad behalve toen ik een bh er los bij deed ipv in een waszakje. Heb in de kraamzorg gewerkt en aan het begin weleens een gaatje gehad in kleertjes omdat er iemand geen waszakje had en de BH s los gingen.

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:43

Ik zou eens op Otrium kijken. Heel veel keus, veel designerkleding, goede kwaliteit en mooie prijzen. Vaak hebben ze acties met nog eens 20% korting.

Stampeltje
Berichten: 391
Geregistreerd: 18-05-15

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:06

Bij Hugo boss, Armani en Tommy hebben we alsnog gaatjes in de kleding hoor. Ook daar zitten slechte stoffen tussen. Zelf vind ik minimum en modstrom heel fijn.

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Re: t shirts van betere kwaliteit waar koop je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:12

Mijn t-shirts van Gerry Weber blijven echt jarenlang goed.