gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 12:49

Aangezien jullie vaak goede tips/ervaringen hebben en ik zelf weinig gevonden krijg op internet, heb ik jullie hulp nodig.

Wij hebben een serre van ongeveer 3,10 x 5 meter, 1 zijde grenzend aan onze keuken en deur naar de bijkeuken (dicht met muurtje en raam) en 3 zijden klein muurtje en verder glas. Aan de linkerkant op de foto zit ook onze deur.
Dak bestaat uit van die 'doorzichtige' kunststof platen.

Afbeelding

Nu merk ik dat het daar niet zo gezellig zitten is en wil ik dit graag veranderen. Afgelopen winter had ik er een slinger lampjes hangen en dat maakte het wel meteen gezelliger, dus ik denk dat ik iets met de aankleding moet doen zodat het niet meer zo'n glazen hok is. Ik had bedacht dus op de korte kant tegenover de deur een gordijn te hangen en wil aan het plafond doeken oid hangen om het iets sfeervoller te maken.

Maar ja, ik kan niet boren in het materiaal dus het moet iets zijn want ik kan hangen zonder schroeven. Nu had ik wel deze gevonden: https://www.leenbakker.nl/gordijnen-en- ... 0-cm-zwart maar dat is dus te klein, de langste die ik gevonden krijg is 3 meter, en ik heb dus 3,10 m nodig. Jullie tips waar ik wel de goede maat kan vinden, of een andere oplossing? Ik dacht ook al aan zuignappen oid en daar een roede aan vast te maken, maar kunnen die dan weer dat gewicht aan?

en het plafond lijkt zoiets me wel leuk maar hoe ga ik dat monteren? Aan de kant van het huis kan ik wel boren, maar aan de andere kant dus ook niet. Voor deze maat een roede vinden waar ik het overheen kan hangen is me dus helemaal nog niet gelukt, en ook hier zullen zuignappen niet sterk genoeg zijn verwacht ik?
Afbeelding

Wie heeft er tips om dit soort spullen dus op te hangen zonder schroeven?

Nymphe

Berichten: 509
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:04

Ik zie wel eens van die gordijnroede houders die je op de muur kan plakken. Tesa heeft die vast.

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:07

Je zegt 3.10 nodig te hebben. Kun je aan beide zijden een “opvulling” maken van 5 cm? Bijvoorbeeld een blokje van 5cm aan elke kant, tussen de wand en de stok om te spannen.

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:17

Wat voor materiaal is het waaraan je het wilt ophangen? Als het magnetisch is dan kan je misschien sterke magneten met een grotere haak opgehangen en dat gebruiken om een langere gordijnroede aan op te hangen

Anoniem

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:02

Klittenband op de kozijnen plakken en aan het doek naaien, kun je het ook heel makkelijk weer verwijderen om te wassen.

lique68
Berichten: 331
Geregistreerd: 12-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:03

je hebt ook gordijnen of zonwering met zuignappen, misschien kan je daar wat mee? ik kwam het een keer tegen toen ik zocht naar windbreekgaas weet het niet meer precies :)

Love_myhorse
Berichten: 605
Geregistreerd: 30-10-08

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:10

tegenwoordig heb je voor kunststof gordijnen klik gordijnen, misschien kan je daar eens naar informeren?

Ibbel

Berichten: 49247
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:14

Waarom kan je niet boren in het materiaal?

Roodvos

Berichten: 6730
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:26


Love_myhorse
Berichten: 605
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:00


haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: gordijnen/doeken ophangen zonder boren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 09:06

Bedankt voor alle tips, ik ga ze eens verder onderzoeken!