Welke is de beste epilator / epileermachine?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2976
Geregistreerd: 28-03-13

Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 18:59

Hi, aangezien ik na het scheren enorme jeuk krijg als de haartjes terug groeien zit ik er aan te denken om ze te epileren. Welke epilator geeft het beste resultaat en blijven de haartjes het langste weg? Lees graag jullie ervaringen.

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:56

Wil je een scheerapparaat(ladyshave) of echt een apparaat dat de haren eruit trekt?(epilator)
Mijn ervaring is met een epilator dat het de haren afbreekt en dan alsnog ingegroeide haartjes etc krijgt. Hij pakt vaak niet de haar met wortel en al.

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:05

Mijn ervaringen zijn toch anders…
(Epileer enkel mijn benen)

Je moet epileren als de haartjes enkele millimeters zijn, bij te lang breken ze idd wel af.
Hier ga ik er eens in de week over, en soms sla ik zelfs over.
Enkel in de winter vergeet ik het te vaak en dan scheer ik zodat alles weer tot 2-3 mm kan groeien om dan weer te epileren.

Mijn eerste was een ding met een mogelijkheid voor een ijsding aan te hangen, de koude zou wat verdoven zodat het minder pijnlijk is, maar was totaal zinloos.
Zit nu aan mijn derde epileerapparaat, werkten allemaal gelijk. Nu heb ik een heel simpele van Braun.

Slmt9

Berichten: 4885
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:16

Ik kreeg ook vaak ingegroeide haartjes van epileren. Ik ben nu een jaar of twee over op laseren (braun silk expert 5), ik wil nooit meer anders. Heb altijd alles zacht en glad nu voor 8 weken. Dan laser is alles weer. Sommige haartjes komen ietsje eerder terug, maar die scheer je dan weg en dan duurt het ook weer weken voor het wat langer is. De eerste keren laseren is iets gevoelig, maar des te minder haartjes, des te minder pijn. Epileren vond ik altijd pijnlijk en kon ik ook niet alle zones met doen.

tengeltje11
Berichten: 7170
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:27

Ik sta wat huiverig tegenover laseren… wat geeft dit op lange termijn..

Tazzey
Berichten: 9526
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:46

Ik gebruik al sinds jaar en dag de Braun SilkEpil. Ik ben nu aan versie vier bezig. Van scheren kreeg ik ingegroeide haartjes en rode bultjes.
Ik gebruik hem in bad na het scrubben. Of de haartjes kort of langer zijn maakt niets uit, ze worden met wortel en al eruit getrokken. Ik heb nooit ingegroeide haartjes meer en ook geen bultjes. Een verademing.
Ik hoef in de zomer een keer per anderhalve maand te epileren en in de herfst en winter twee keer totaal. Het blijft echt lang weg.

De benen voel je amper. De oksels en bikinilijn kunnen een klein beetje prikken maar echt pijnlijk is het gelukkig niet.

Ik heb destijds voor mijn blog verschillende merken mogen testen maar ik kom altijd terug bij Braun. Goedkoop en doen hun werk. Ik koop af en toe een nieuwe versie als die extra opties heeft. Er is er nog nooit een kapot de deur uit gegaan.

Slmt9

Berichten: 4885
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:47

tengeltje11 schreef:
Ik sta wat huiverig tegenover laseren… wat geeft dit op lange termijn..


Wat geeft dit op de lange termijn waarvan? Er wordt inmiddels al zo lang IPL gebruikt. Ik heb nog geen nadelige effecten kunnen vinden (tenzij je jezelf meermaals op dezelfde plek lasert, dan kan je een verkleuring of brandwond krijgen, maar dan moet je het wel heel bond maken.

Het is niet schadelijk voor de huid (het is geen uv-straling). De lichtimpuls gaat alleen naar het haarzakje.

Epileren was bij mij ook zo weer terug, deed dat destijds geloof wekelijks.

Tazzey
Berichten: 9526
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:05

Des te langer je een epilator gebruikt, des te langer het weg blijft. Ik gebruik ze nu al bijna 20 jaar.

Laseren zie ik geen risico in. Voor mij is het geen optie ivm huidskleur en lichte haartjes. Echter heb ik een tatoeage laten weglaseren in het ziekenhuis om medische redenen en daar heb ik 15 jaar later nog nooit iets geks van kunnen ontdekken. En die ging heel wat dieper dan de haartjes (te diep gezet). Dus ik zou me zeker geen zorgen maken. Doe het alleen wel bij een goede kliniek en niet bij de doe-het-zelver op de hoek met een Groupon. De brandwonden kunnen heel naar zijn als het niet goed gebeurd.

Slmt9

Berichten: 4885
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welke is de beste epilator / epileermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:23

Ik heb idd een deel bij een goeie kliniek gedaan en doe het nu gewoon zelf. Die ipl apparaten zijn veel lager dan een laserkliniek, vandaar dat je het ook frequenter moet doen. Al groeit er bij mij nauwelijks nog wat.