Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2142
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:47


Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:14

wortel115 schreef:
https://dressagearenamarkerannouncer.com/

Ik weet niet of dit wat is en hoe duur het is maar het lijkt erop dat er iets ontwikkeld is dat er voor zorgt dat je alleen kan rijden.


Wait what? Hier is over nagedacht! Vraag me dan wel af hoe je dat doet met bijvoorbeeld afwenden. Je moet dan bij het afwenden al weten waar het punt is waar je naartoe rijdt om je op te kunnen focussen. Als het ding pas roept als je langs rijdt ben je dus te laat. Zou je zoiets op de een of andere manier kunnen testen?

wortel115

Berichten: 2142
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 00:20

Nynkex01 schreef:
wortel115 schreef:
https://dressagearenamarkerannouncer.com/

Ik weet niet of dit wat is en hoe duur het is maar het lijkt erop dat er iets ontwikkeld is dat er voor zorgt dat je alleen kan rijden.


Wait what? Hier is over nagedacht! Vraag me dan wel af hoe je dat doet met bijvoorbeeld afwenden. Je moet dan bij het afwenden al weten waar het punt is waar je naartoe rijdt om je op te kunnen focussen. Als het ding pas roept als je langs rijdt ben je dus te laat. Zou je zoiets op de een of andere manier kunnen testen?


Ik begreep met snel doorlezen dat je dit ding op verschillende maniertjes kunt instellen. En als ik het goed las je proef er in kan programmeren. Hoe het precies werkt kun je ze het beste zelf contacteren en vragen hoe en wat. Informeren kan altijd dan ben je nog niet verplicht tot kopen als het toch niet geschikt voor jou is. Dit was trouwens een eerste resultaat op een google search misschien zijn er meer opties?

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:24

Dit is geniaal, ik ga de dvb foundation eens vragen of ze dit voor me kunnen regelen

wortel115

Berichten: 2142
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 00:31

Hopelijk is het is wat voor jou werkt!

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:41

Maar die center line dingen, gooi je die dan gewoon op de grond en dan loopt je paard er overheen of hoe dan?

wortel115

Berichten: 2142
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 00:48

Ik weet het niet. Ik ken het hele ding niet. Ik zou ze gewoon een email sturen met de vragen. Ik ga ervan uit dat de makers/verkopers je alle antwoorden kunnen geven die je nodig hebt en dan kun je vanuit daar beslissen of dit iets is dat voor jou werkt.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 00:49

Staat dat niet op de filmpjes?

Bowo
Berichten: 2843
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:00

De filmpjes zijn niet erg duidelijk. Maar er staat wel dat er maar 2 center line markers zijn voor 5 center line letters. Daarnaast heb je maar 10 side markers (ze gaan uit van een 20x60 bak). Dus ik denk niet dat ze midden in de bak liggen, maar bij A en C.

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:30

Wat ik weet over die horeca dingen is dat je ze weer zelf uit moet schakelen na de melding. Dus ik denk niet dat dat handig is. Of er moeten ook andere zijn dan die ik ken.

Ik vermoed dat dat officieel gemaakte ding zeg maar behoorlijk prijzig zal zijn.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 15:01

Ik heb de vraag over dat officiële ding bij de dvb foundation neergelegd. Die sponsoren bijvoorbeeld ook aanpassingen aan zadels voor mensen die rolstoelgebonden zijn

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:12

Nynkex01 schreef:
Ik heb de vraag over dat officiële ding bij de dvb foundation neergelegd. Die sponsoren bijvoorbeeld ook aanpassingen aan zadels voor mensen die rolstoelgebonden zijn


Dat zou fijn zijn als je die gesponsord krijgt want wat ik daarvan op de website zag dan zou dat wel echt een topding zijn voor je.

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:28

Ik heb geen tips, ik zit alleen maar te denken hoe knap het is dat je dit doet. En dat je paard dan ook nog over hekjes springt en jij blijft zitten, want dat zie je ook niet aankomen natuurlijk. Knap hoor. _/-\o_

Evelyne79

Berichten: 4009
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:43

Mag je niet met een oortje met portofoon werken? Dan kan je voorlezer je voorlezen en op het moment dat je bij een letter in de buurt bent de letter benoemen

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:44

Evelyne79 schreef:
Mag je niet met een oortje met portofoon werken? Dan kan je voorlezer je voorlezen en op het moment dat je bij een letter in de buurt bent de letter benoemen


Volgens mij gaat het er vooral ook om dat ze weet waar de letter is waar ze naartoe moet dus niet alleen die waar ze langs komt.

Dorus

Berichten: 13249
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:49

Nynkex01 schreef:
Melzazu schreef:
Ik heb nog even nagedacht erover maar is het niet een idee om gewoon per letter een simpele draadloze deurbel met ontvanger te kopen.

Dat werkt op batterijen.

Als je dan de ontvangers bij de letters plaatst en de deurbellen bijvoorbeeld op een plaatje vast maakt zoals in de bak de letters staan en de letter op de bel. Dan kun je bijvoorbeeld dus op de bel drukken die de letter m vertegenwoordigd en gaat daar dus de bel af of heel vaak zit er ook een melodietje op die je kan instellen.

Deze heeft bijvoorbeeld een bereik van 50 meter.
https://www.kabelshop.nl/Byron-Draadloz ... 19965.html

Het is even een bedragje 1 x voor alle letters maar het leek me wel een idee misschien.


Ja, daar dachten wij ook aan, maar volgens mijn vader zitten al die deurbellen op dezelfde frequentie. Dan gaan ze dus allemaal tegelijk af

Wij hebben al 17 jaar een draadloze deurbel en bij die van ons kan je wel degelijk de frequentie instellen. Hoeveel durf ik niet te zeggen, maar ik meen dat je wel ruim de 8 haalt. Bij die van ons dan.

Evelyne79

Berichten: 4009
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:49

Melzazu schreef:
Evelyne79 schreef:
Mag je niet met een oortje met portofoon werken? Dan kan je voorlezer je voorlezen en op het moment dat je bij een letter in de buurt bent de letter benoemen


Volgens mij gaat het er vooral ook om dat ze weet waar de letter is waar ze naartoe moet dus niet alleen die waar ze langs komt.


Oh ja, ze moet een richtpunt kunnen hebben, het punt zelf moet dus "herrie" maken
Van die tuinkabouters die fluiten :D alleen fluiten die ws te laat :=

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:55

Precies haha.
En daarbij denk ik dat een oortje ook niet mag ivm eventuele andere tips die dan gegeven kunnen worden.

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:13

Volgens mij mag een oortje vaak wel als de voorlezer dan vlak bij de jury gaat staan.
Daar kun je dispensatie voor aanvragen.

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:16

Evelyne79 schreef:
Van die tuinkabouters die fluiten :D alleen fluiten die ws te laat :=


Alle paarden prompt aan het staken: zie je wel, bakkabouters bestaan wél!

Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:18

Misschien een beetje in het wilde weg gedacht. Maar zou het niet veel makkelijker zijn als je bij elke letter een sensor kunt neerleggen, waarvan jij het signaaltje bijvoorbeeld op je zadel of in je zak draagt ofzo. Als je dan een oortje hebt of een klein speakertje aan je jas, heb je het geluid altijd bij je.

Ik weet niet of dit voor jou misschien niet moeilijker is. Ik kan me namelijk ook voorstellen dat het geluid uit de ruimte horen kan helpen met de orrientatie.

EDIT:
Of als het toegestaan is dat iemand voor je aangeeft waar je rijdt, hoef je niet eens iets met sensortjes te doen. Dan kan je iemand een mobiel geven die in contact staat met jouw speakertje. Deze persoon kan dan de letters aanklikken waar je bent die naar jou gecommuniceert worden.

Melzazu
Berichten: 1827
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:23

Maar het gaat niet alleen om waar de TS zich bevindt Molfre maar ook vooral waar ze naartoe moet. Dus ze is bij A en moet naar C dan moet er vanaf C geluid komen zodat ze weet in welke richting ze moet rijden.

Ladygiroc

Berichten: 5094
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:43

manonutjuh schreef:
Volgens mij mag een oortje vaak wel als de voorlezer dan vlak bij de jury gaat staan.
Daar kun je dispensatie voor aanvragen.


Het stomme is dat bij het mennen oortjes wel toegestaan zijn.

Al is dat niet waar TS naar opzoek is.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 23:57

nevica schreef:
Ik heb geen tips, ik zit alleen maar te denken hoe knap het is dat je dit doet. En dat je paard dan ook nog over hekjes springt en jij blijft zitten, want dat zie je ook niet aankomen natuurlijk. Knap hoor. _/-\o_


Thanks <3

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 00:07

[quote"Evelyne79"]
Melzazu schreef:
Evelyne79 schreef:
Mag je niet met een oortje met portofoon werken? Dan kan je voorlezer je voorlezen en op het moment dat je bij een letter in de buurt bent de letter benoemen


Volgens mij gaat het er vooral ook om dat ze weet waar de letter is waar ze naartoe moet dus niet alleen die waar ze langs komt.


Oh ja, ze moet een richtpunt kunnen hebben, het punt zelf moet dus "herrie" maken
Van die tuinkabouters die fluiten :D alleen fluiten die ws te laat :=[/quote]
Hm, als ik moet kiezen tussen de scheetmachine van de vorige pagina en de fluitende kabouters weet ik het zo net nog niet :')
Ik vraag me dan ook af hoe de classificatiepas eruit ziet. Ruiter maakt gebruik van scheetmachine en fluitende tuinkabouters 8)7
Ik heb al dispensatie dat ik met een oortje mag rijden, maar dit nog nooit gebruikt om de reden dat ik inderdaad iets nodig heb om op te focussen en niet per se om te weten waar ik op welk moment zelf ben. Oortje is alleen wel een standaard hulpmiddel voor mensen met een visuele beperking dus ze hebben hem gewoon standaard op mijn pasje gezet voor het geval ik hem nog eens wil gebruiken