Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 19:47

En meestal is bokt heel goed in dit soort dingen!
Tis niet zo dat ik altijd mijn sleutels kwijt ben overigens. Ik gebruik deze dingen namelijk voor het rijden :)
Zit zo: ik ben blind en verdwaal altijd tijdens mijn dressuurproeven. Er staat iemand op de X die steeds roept langs welke letter ik rijd, maar stel ik moet binnenkomen over de AC lijn, dan wend ik af bij a, focus mij op de persoon die op X staat, rijd die persoon voorbij en raak in de tweede helft van de bak gedesoriënteerd :roll: En laat ik maar niet beginnen over rijden in een ring met van die lage witte hekjes, want ik zie die dingen niet en heb geen idee wanneer ik op de Hoefslag zit waardoor mijn paard het grappig vindt om er overheen te springen! Nu kan ik bij elke letter iemand neerzetten, maar dan moet er een half dorp mee op concours en het is altijd al een drama om een voorlezer te vinden. Dus in overleg met de KNHS mag ik gebruik maken van piepers, bij elke letter hangt dan een pieper en de persoon die op x staat drukt dan op het knopje dat bij de desbetreffende pieper hoort zodat die gaat piepen en ik dus weet waar de letter is. Maar ja waar haal je dan die piepers vandaan? Mijn broer kwam met het idee van key Finders. Helemaal leuk, maar het goedkope setje van amazon bevat ten eerste twee piepers te weinig en het bereik is niet zo best. Resultaat: instructrice die boos vloekend op de knoppen staat te rammen, ik gedesoriënteerd en jury helemaal in een deuk. :') , Ik schopte het ermee tot de l1 Maar nu wil ik toch wel eens iets wat echt goed werkt. Vooral ook omdat ik, wanneer ik bij elke letter een pieper heb, makkelijker in bakken met lage hekjes kan rijden en dan dus meer keuze heb qua wedstrijd locaties.
Probleem is alleen dat die dingen allemaal in setjes van 6 worden verkocht, nu kan ik natuurlijk twee setjes aanschaffen heb ik er gelijk 12 voor het geval ik ooit nog eens per ongeluk in het Z beland. Maar ik weet niet of die dan ook op dezelfde frequentie zitten en bovendien heb ik iets nodig dat niet de hele tijd stoort. Kunnen jullie mee denken en hebben jullie ideeën? Alvast bedankt!
Edit: hoeven geen verschillende geluiden te zijn, dat maakt de zoektocht weer iets makkelijker
Laatst bijgewerkt door Nynkex01 op 31-07-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:51

Ik dacht dat Apple air tags ook verschillende tonen hadden

Misschien eens zoeken naar een goedkopere versie van air tag ?

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:52

Dus je zoekt acht apparaten die verschillende geluiden maken, op afstand door een afstandsbediening aangestuurd worden.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 19:55

Verschillende geluiden hoeft niet, persoon op x kan wel roepen welke letter hij op dat moment aan drukt, ze hoeven niet allemaal tegelijk aan. Bijvoorbeeld KXm van hand veranderen dan hoeft alleen de M aan zodat ik daar op kan focussen

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:01


Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 20:04

Hahaha, stuk! Ook met die katten weet ik niet of ik nog serieus genomen word

8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:11


Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:12

Dammie schreef:
https://a.co/d/4mNseOt

https://a.co/d/64pK6tz

Misschien zoiets? Je hebt ze met katten of scheten. De laatste zal de jury misschien minder waarderen. :)


:') Die met scheten.

Plafnio keyfinder heeft een set voor 8.
Heb ze alleen nog niet in Nederland gevonden.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 20:19


8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:30

Ja, beetje apart.. In het eerste stukje tekst zeggen ze 15 tot 30 meter, en verderop zeggen ze 30 tot 40 meter :+
Misschien is die 15 meter binnenshuis, met een muur er tussen, en de 30 meter zonder obstakels?

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:32

Hier zelf al heel veel plezier samen van gehad,
door een voorleesverhaaltje op te nemen of samen een liedje te zingen
die je telkens kan afspelen in het werk maar ook voor mijn zus. :)

Misschien biedt dit mogelijkheden

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... pen-6-pack

en deze zijn korter ten aanzien van opname tijd en goedkoper
als je er meer koopt lijkt me voor jou situatie handiger ...

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... -praatknop


Heel veel succes met het vinden van een geschikte oplossing

Groet Karin.

Melzazu
Berichten: 1826
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:49

Ik heb geen tips maar wil alleen even zeggen dat ik het geweldig knap vind dat je blind bent en dan wedstrijden rijdt! Echt petje af _/-\o_

Edit: typo

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:53

Ik vraag me af of je de ontvangst nog zou kunnen verbeteren met een reflectiescherm erachter (aluminiumfolie op een papieren bordje bijvoorbeeld.) Dit idee zeg maar: https://www.tipsenweetjes.nl/lifehacks/ ... o-sterk/2/

Misschien helpt het al om eens te experimenteren met de dingen die je nu hebt, en als je merkt dat het uitmaakt, dan kun je er denk ik wel op vertrouwen dat je van de 30m iets kunt maken dat de hele bak dekt.

(En het klinkt als iets dat een ontzettend leuke techniekopdracht zou zijn voor een technische opleiding of schoolproject, maar ik weet niet of er iets in de buurt zit. Want het lijkt me zo haalbaar om het zelf te doen: het gaat om best iets eenvoudigs, je hoeft niet iets te maken dat 3 maanden standby moet kunnen staan, het hoeft niet ontzettend klein... als je op plekken komt waar ze Arduino's leuk vinden zijn er vast ook mensen die dit leuk vinden. Helaas ken ik zelf niemand...)

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 20:53

missfalki schreef:
Hier zelf al heel veel plezier samen van gehad,
door een voorleesverhaaltje op te nemen of samen een liedje te zingen
die je telkens kan afspelen in het werk maar ook voor mijn zus. :)

Misschien biedt dit mogelijkheden

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... pen-6-pack

en deze zijn korter ten aanzien van opname tijd en goedkoper
als je er meer koopt lijkt me voor jou situatie handiger ...

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... -praatknop


Heel veel succes met het vinden van een geschikte oplossing

Groet Karin.


Dan hoef ik alleen maar het geluid van een rammelende emmer bix op te nemen en hoef ik niet meer te sturen, ideaal :')
Dank je wel ik ga er naar kijken

Melzazu
Berichten: 1826
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:55

Nynkex01 schreef:
missfalki schreef:
Hier zelf al heel veel plezier samen van gehad,
door een voorleesverhaaltje op te nemen of samen een liedje te zingen
die je telkens kan afspelen in het werk maar ook voor mijn zus. :)

Misschien biedt dit mogelijkheden

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... pen-6-pack

en deze zijn korter ten aanzien van opname tijd en goedkoper
als je er meer koopt lijkt me voor jou situatie handiger ...

https://eelkeverschuur.nl/communicatie/ ... -praatknop


Heel veel succes met het vinden van een geschikte oplossing

Groet Karin.


Dan hoef ik alleen maar het geluid van een rammelende emmer bix op te nemen en hoef ik niet meer te sturen, ideaal :')
Dank je wel ik ga er naar kijken


Whahaha dan wil iedereen dat soort geluiden tijdens wedstrijd gebruiken _O-

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 20:59

Shadow0 schreef:
Ik vraag me af of je de ontvangst nog zou kunnen verbeteren met een reflectiescherm erachter (aluminiumfolie op een papieren bordje bijvoorbeeld.) Dit idee zeg maar: https://www.tipsenweetjes.nl/lifehacks/ ... o-sterk/2/

Misschien helpt het al om eens te experimenteren met de dingen die je nu hebt, en als je merkt dat het uitmaakt, dan kun je er denk ik wel op vertrouwen dat je van de 30m iets kunt maken dat de hele bak dekt.

(En het klinkt als iets dat een ontzettend leuke techniekopdracht zou zijn voor een technische opleiding of schoolproject, maar ik weet niet of er iets in de buurt zit. Want het lijkt me zo haalbaar om het zelf te doen: het gaat om best iets eenvoudigs, je hoeft niet iets te maken dat 3 maanden standby moet kunnen staan, het hoeft niet ontzettend klein... als je op plekken komt waar ze Arduino's leuk vinden zijn er vast ook mensen die dit leuk vinden. Helaas ken ik zelf niemand...)


Aluminium folie is misschien best goed idee, moet natuurlijk niet zo zijn dat paard er van schrikt dat het schittert. Piep is altijd het zelfde maar hoe het schittert hangt natuurlijk van het licht af. Weet zo geen technische opleiding in de buurt maar daar heb ik inderdaad ook wel eens aan gedacht. Piepers is nog vrij eenvoudig, wat helemaal ideaal zou zijn is als ik twee oortjes zou dragen en dat het geluid dan door stereo effect uit een bepaalde hoek komt, zonder dat andere mensen het horen. Nu vermijd ik drukke wedstrijden omdat ik niet direct naast een andere ring wil rijden, wil geen andere ruiters lastig vallen. En dan is een kur op muziek ook nog eens leuk, door piepers en een schreeuwend persoon in de bak is de harmonie daar wel een beetje af ;)

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 21:01

Melzazu schreef:
Ik heb geen tips maar wil alleen even zeggen dat ik het geweldig knap vind dat je blind bent en dan wedstrijden rijdt! Echt petje af _/-\o_

Edit: typo


Wat lief dank je wel<3

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 21:12

Misschien zijn van die piepers voor in een restaurant ook nog wel een idee, kwam broer ook mee

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:25

Nynkex01 schreef:
Aluminium folie is misschien best goed idee, moet natuurlijk niet zo zijn dat paard er van schrikt dat het schittert.


Ja, da's wel belangrijk :D Maar volgens mij moet het ook werken met de niet-glimmende kant van aluminiumfolie, het komt niet zo precies.

Citaat:
Piep is altijd het zelfde maar hoe het schittert hangt natuurlijk van het licht af. Weet zo geen technische opleiding in de buurt maar daar heb ik inderdaad ook wel eens aan gedacht. Piepers is nog vrij eenvoudig, wat helemaal ideaal zou zijn is als ik twee oortjes zou dragen en dat het geluid dan door stereo effect uit een bepaalde hoek komt, zonder dat andere mensen het horen.


Ik vind het een geweldig plan, maar waar de piepers met afstandbediening ook wel door een techniekgroep op de middelbare school kan, denk ik dat dit wel hogeschool/universiteit is. (Het zou bijvoorbeeld nogal onhandig zijn als je geluid een seconde of wat achterloopt op de werkelijkheid...)

Ik pb je ook even!

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:31

Lizz schreef:
Dammie schreef:
https://a.co/d/4mNseOt

https://a.co/d/64pK6tz

Misschien zoiets? Je hebt ze met katten of scheten. De laatste zal de jury misschien minder waarderen. :)


:') Die met scheten.

Plafnio keyfinder heeft een set voor 8.
Heb ze alleen nog niet in Nederland gevonden.



Waar kan je die plafnio key finder wel kopen?

Melzazu
Berichten: 1826
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:36

Ik heb nog even nagedacht erover maar is het niet een idee om gewoon per letter een simpele draadloze deurbel met ontvanger te kopen.

Dat werkt op batterijen.

Als je dan de ontvangers bij de letters plaatst en de deurbellen bijvoorbeeld op een plaatje vast maakt zoals in de bak de letters staan en de letter op de bel. Dan kun je bijvoorbeeld dus op de bel drukken die de letter m vertegenwoordigd en gaat daar dus de bel af of heel vaak zit er ook een melodietje op die je kan instellen.

Deze heeft bijvoorbeeld een bereik van 50 meter.
https://www.kabelshop.nl/Byron-Draadloz ... 19965.html

Het is even een bedragje 1 x voor alle letters maar het leek me wel een idee misschien.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 21:50

Melzazu schreef:
Ik heb nog even nagedacht erover maar is het niet een idee om gewoon per letter een simpele draadloze deurbel met ontvanger te kopen.

Dat werkt op batterijen.

Als je dan de ontvangers bij de letters plaatst en de deurbellen bijvoorbeeld op een plaatje vast maakt zoals in de bak de letters staan en de letter op de bel. Dan kun je bijvoorbeeld dus op de bel drukken die de letter m vertegenwoordigd en gaat daar dus de bel af of heel vaak zit er ook een melodietje op die je kan instellen.

Deze heeft bijvoorbeeld een bereik van 50 meter.
https://www.kabelshop.nl/Byron-Draadloz ... 19965.html

Het is even een bedragje 1 x voor alle letters maar het leek me wel een idee misschien.


Ja, daar dachten wij ook aan, maar volgens mijn vader zitten al die deurbellen op dezelfde frequentie. Dan gaan ze dus allemaal tegelijk af

Melzazu
Berichten: 1826
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:54

Nynkex01 schreef:
Melzazu schreef:
Ik heb nog even nagedacht erover maar is het niet een idee om gewoon per letter een simpele draadloze deurbel met ontvanger te kopen.

Dat werkt op batterijen.

Als je dan de ontvangers bij de letters plaatst en de deurbellen bijvoorbeeld op een plaatje vast maakt zoals in de bak de letters staan en de letter op de bel. Dan kun je bijvoorbeeld dus op de bel drukken die de letter m vertegenwoordigd en gaat daar dus de bel af of heel vaak zit er ook een melodietje op die je kan instellen.

Deze heeft bijvoorbeeld een bereik van 50 meter.
https://www.kabelshop.nl/Byron-Draadloz ... 19965.html

Het is even een bedragje 1 x voor alle letters maar het leek me wel een idee misschien.


Ja, daar dachten wij ook aan, maar volgens mijn vader zitten al die deurbellen op dezelfde frequentie. Dan gaan ze dus allemaal tegelijk af


Ow echt :(
Niet een idee er eens 2 te kopen en te kijken of dit zo is. Misschien heeft je vader gewoon gelijk hoor.

Wel heel jammer dat leek mij best een simpele en redelijk betaalbare optie :D

Shadow0

Berichten: 43539
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:00

Volgens mij moet je zender en ontvanger aan elkaar koppelen. Dus ze storen elkaar misschien wel als je alle knoppen tegelijk indrukt, maar ze zouden niet allemaal af moeten gaan als je op 1 knop drukt. De iets geavanceerdere systemen hebben bijvoorbeeld ook dat je een voordeurbel en een achterdeurbel kunt ophangen, en ze allebei een ander melodietje geven. Dat is niet waar jij wat aan hebt, maar het systeem kan dus wel het onderscheid maken tussen verschillende zenders.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Help! Ik zoek 8 piepende key finders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 22:02

Zouden acht van die dingen goedkoper zijn dan die piepers voor in een restaurant?