Heeft iemand de ultieme tip? Een fruitvliegjes val oid?
Ik probeer eigenlijk al geen vers fruit meer te laten liggen, maar zodra ik een bananenschil of klokhuis in de afvalbak gooi zit die meteen ook weer helemaal vol met vliegjes. Zelfs een zakje sla, een potje augurken of mijn afwasmiddel/vaatdoekje zijn niet meer veilig. (Omdat dit ook ietswat zoetig ruikt..)
En van de afwas spoel ik elk bakje waar iets zoets in heeft gezeten meteen af maar ook in de afwasbak gaan ze zitten.
Ik las ergens dat ze niet van wind houden dus ik heb een ventilator in de keuken gezet, maar dan gaan ze net overal zitten waar die niet heen blaast

En ik heb bakjes met kruidnagelpoeder en lavendelgeur neergezet maar dan gaan ze gewoon niet rondom dat bakje zitten. Zelfde idee als de ventilator

Ik zit er nu aan te denken om toch een soort val te maken of kopen, of zo'n vliegen plak ding, maar ik weet dat ze de eitjes in de prullenbak of op voedselresten in de afwas leggen.. ik vind het echt heel vies maar ik kan ook niet de prullenbak buiten zetten (ik heb geen balkon/tuin), hooguit kan ik ieder bordje/kopje steeds direct afwassen maarja, daar heb je ook niet altijd tijd voor..
Dus hulp is welkom