Dilemma auto

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9731
Geregistreerd: 11-01-07

Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:04

Met pijn in mijn hart ga ik afscheid nemen van mijn Citroën C1. Het is een oudje maar ik heb er jarenlang plezier van gehad. Ik heb dus de neiging om weer voor de C1 te gaan. Toch twijfel ik ook over andere auto’s. Ben benieuwd wat jullie zouden adviseren/aanraden.

Eisen ( niet zo gek veel ):
- redelijk nieuw zodat ik er jaren mee vooruit kan
- lage km stand

Mag een klein model zijn omdat het voor kort woon/werk bestemd is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:05

Wat is het budget?

L_iek
Berichten: 9731
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:06

MarlindeRooz schreef:
Wat is het budget?


Met inruil van mijn auto nu was ik niet van plan om over de 15 k te gaan.

Roosch

Berichten: 36746
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:06

Ik heb een oud type Hyundai i10 en ben er echt heel tevreden mee!

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:10

Ik heb een nieuwe Hyundai i10 en vind hem fantastisch! Ook een C1 gehad in het verleden.

chanicha

Berichten: 12194
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:13

Wij hadden de Kia Picanto, heerlijke auto!
Zou hem zo weer nemen als we een auto zouden kopen, lekker fel en best uitgebreid.

Autumnn

Berichten: 8089
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:25

Ik heb al jaren een ford KA, het nieuwe model, en ik ben er nog steeds super blij mee. Ik heb er echt, afgezien van een lichtje vervangen af en toe, echt geen omkijken naar. Daarnaast ook bij harde wind ligt hij goed op de weg

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:28

Toen wij naar een kleine wagen zochten begreep ik dat de Citroen C1, de peugeot 108 en de toyota aygo allemaal hetzelfde zijn. Als je tevreden bent over de C1 en iets soortgelijks zoekt, dan maakt het je keuze misschien wat groter. De Fiat 500 is trouwens ook erg leuk, maar geen ervaring mee.

L_iek
Berichten: 9731
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 13:28

LadyUrsy schreef:
Toen wij naar een kleine wagen zochten begreep ik dat de Citroen C1, de peugeot 108 en de toyota aygo allemaal hetzelfde zijn. Als je tevreden bent over de C1 en iets soortgelijks zoekt, dan maakt het je keuze misschien wat groter. De Fiat 500 is trouwens ook erg leuk, maar geen ervaring mee.


Fiat 500 is ook zeker een kanshebber. Heb daar zelf ook geen ervaring mee dus mocht iemand dat wel hebben, graag!

8nnemiek

Berichten: 43495
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:38

Fiat 500 is zeker erg leuk! Ik vond de mijne wel redelijk duur in onderhoud, maar hij rijdt lekker pittig en comfortabel, toch vrij zuinig en hij is best ruim voor zo'n kleine auto, op de achterbank na.
Nu heb ik een Renault ZOE, elektrisch dus. Ideaal voor korte afstanden (kleine accu tot 150km en grote accu tot 300km) en rijdt echt geweldig fijn, heel goedkoop om te rijden.. ik kan eigenlijk geen nadelen verzinnen behalve dat je een oprit of laadpaal in de buurt moet hebben. Hij is vooral ook wat luxer dan mijn Fiat, met oa navigatie, achteruitrijcamera, cruise control/begrenzer, climate control, handige bediening voor muziek/telefoon enz. En toch maar een klein beetje groter dan de Fiat, maar wel ruim zat van binnen.

zonnebloem18

Berichten: 24872
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:01

Ik zou de Hyundai i10 ook adviseren.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:04

L_iek schreef:
Fiat 500 is ook zeker een kanshebber. Heb daar zelf ook geen ervaring mee dus mocht iemand dat wel hebben, graag!

Ik heb twee jaar een Fiat 500 gehad (leasebak) en ben soms nog steeds verdrietig dat ik die weer in moest leveren. :')
Ik vond het echt een heerlijk autootje. Echt een stadsauto, trekt snel op en rijdt lekker pittig. Alleen op de snelweg e.d. doe je wat langer over inhalen, maar dat is met vrijwel alle kleinere auto's. :D
Volgens mij zijn ze tweedehands ook voor een prima prijs / km stand te krijgen.

Ik heb nu een Volkswagen Polo. Ook een leuk autootje, rijdt prima en net een slagje groter. Maar minder 'karakter' (kan je dat zo noemen?) dan de Fiat 500.

san4nie
Berichten: 3583
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:53

Volkswagen Up, of wat er op lijkt (Mii of citigo).
Zuinig, klein, doorgaans weinig problemen, goedkoop in onderhoud en onderdelen.

Autumnn

Berichten: 8089
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:55

L_iek schreef:
LadyUrsy schreef:
Toen wij naar een kleine wagen zochten begreep ik dat de Citroen C1, de peugeot 108 en de toyota aygo allemaal hetzelfde zijn. Als je tevreden bent over de C1 en iets soortgelijks zoekt, dan maakt het je keuze misschien wat groter. De Fiat 500 is trouwens ook erg leuk, maar geen ervaring mee.


Fiat 500 is ook zeker een kanshebber. Heb daar zelf ook geen ervaring mee dus mocht iemand dat wel hebben, graag!


Ikzelf niet, vriendin wel. Die had na een maand gelijk een reparatie van €1500. Die was snel genezen van de Fiat 500 :')

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:10

Volgens Autoweek waren de Hyundai i10 en de Kia Picanto de winnaars van de testen in deze klasse. Opel Karl mag je kennelijk ook niet vergeten. Denk dat je van proefritten maken ook een stukje wijzer wordt.

Mando

Berichten: 15735
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:19

Ik had de nissan micra als leenauto, echt geweldig autootje.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:29

_Denise_ schreef:
Volgens Autoweek waren de Hyundai i10 en de Kia Picanto de winnaars van de testen in deze klasse. Opel Karl mag je kennelijk ook niet vergeten. Denk dat je van proefritten maken ook een stukje wijzer wordt.

Onder andere om de goede kwaliteit rijden wij ook een Kia Picanto. Super auto’s!

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:35

Mando schreef:
Ik had de nissan micra als leenauto, echt geweldig autootje.


Is wel weer een klasse groter dan waar TS naar zoekt.

Mando

Berichten: 15735
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:33

_Denise_ schreef:
Mando schreef:
Ik had de nissan micra als leenauto, echt geweldig autootje.


Is wel weer een klasse groter dan waar TS naar zoekt.



Is toch ook een klein autootje of heb ik me vergist daarin.
Welke klasse valt deze dan onder.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:56

Op vakantie vorig jaar een kleine huur auto, was een Hyundai i10 of i20. Was een fijn pittig autootje en voelde best nog ruim voor het formaat. Misschien zou dat wat zijn?

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 16:56

Mando schreef:
_Denise_ schreef:

Is wel weer een klasse groter dan waar TS naar zoekt.



Is toch ook een klein autootje of heb ik me vergist daarin.
Welke klasse valt deze dan onder.


Is geen grote auto nee, maar valt wel in het B-segment.
De eerder genoemde auto's en wat TS bezit is A-segment. Toch een slagje kleiner.

mavantos

Berichten: 3638
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:08

Ik heb ruim twee jaar een Fiat 500 gehad en dat was niet 'mijn' auto. Leuk wagentje hoor, maar achterin kan je eigenlijk niet zitten. Ze zijn er (vrijwel?) niet in vijfdeurs en de deur is zo lang dat je een brede parkeerplek moet hebben omdat je er anders amper uitkomt.

Heb sindskort een VW Up en ben daar heel blij mee. Veel moderner en handiger qua ruimte.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:51

mavantos schreef:
Ik heb ruim twee jaar een Fiat 500 gehad en dat was niet 'mijn' auto. Leuk wagentje hoor, maar achterin kan je eigenlijk niet zitten. Ze zijn er (vrijwel?) niet in vijfdeurs en de deur is zo lang dat je een brede parkeerplek moet hebben omdat je er anders amper uitkomt.

Neem je een Panda. Zelfde onderstel en wel vier deuren.



LadyUrsy schreef:
Toen wij naar een kleine wagen zochten begreep ik dat de Citroen C1, de peugeot 108 en de toyota aygo allemaal hetzelfde zijn. Als je tevreden bent over de C1 en iets soortgelijks zoekt, dan maakt het je keuze misschien wat groter.

Klopt, de drieling komt allemaal uit dezelfde fabriek in Tsjechië. Vanwege de merkreputatie houdt de Aygo iets beter z'n waarde, dus als je nieuw wilt kopen de Aygo, ga je voor gebruikt is het handig naar de 108 / C1 te kijken.

PlukjeJarig
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:05

Ik heb ruim 10 jaar lang een Fiat500 gereden. Dat was als zakelijke leaseauto, dus eerst ieder jaar en daarna iedere 3 jaar weer een nieuwe. Ik reed ruim 50k per jaar, dus ik heb er echt veel kilometers in gemaakt. Wij gebruikten het zelfs als familie auto en gingen er ieder jaar mee op vakantie. Achterbank was zeker niet ruim, maar tot zijn 14e kon mijn zoon er prima zitten. De auto voorin vond ik echt ruim en de achterbak is ook fijn omdat hij breed uitloopt. Al met al vond ik het echt fijne auto’s. Pas toen we een Leonberger kregen, kreeg ik ruimte gebrek en ben ik wat groters gaan leasen.

Anoniem

Re: Dilemma auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:10

In de categorie kleine auto's zou ik voor de Kia Picanto gaan.