Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 00:04

Lekkage in het toilet :\

Waarschijnlijk van de afvoer van de bovenbuurman. Zsm iemand naar laten kijken om het te fixen.

Afvoer is ooit provisorisch dichtgesmeerd door vorige bewoner. Kan alleen maar beter worden :')

Nu zou ik graag evt.voorbereidingen voor renovatie in de toekomst meenemen, misschien ook mooi moment om dat naar voren te trekken.

Maar nu zoek ik dus wat inspiratie voor de toekomst en ideeën. Hoe ziet jullie toilet eruit en wat koste het?

En is er iets wat je achteraf toch liever anders had gedaan met wat je nu weet en waarom? :)

beestenfreak

Berichten: 1315
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:05

Afbeelding

Wij hebben ons toilet vorig jaar laten doen, heb alleen geen voor foto's maar het was echt verouderd. Volgens mij was het ergens tussen de 2000,- en 2500,- alles bij elkaar, van sta toilet naar hang toilet.
Wat we achteraf anders hadden gedaan was een ander bedrijf kiezen, het heeft echt belachelijk lang geduurd allemaal (+/- 3 maanden waar ze eerst 5 dagen hadden gezegd) :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41878
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:01

Prachtig! En supertof al die dino's :)). Maar hoe duurt dat 3 maanden :=?

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:08

Ik lees even mee voor inspiratie

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 08:12

Personeelstekort heet dat. Waarmee zijn de wanden gedaan, ziet er strak uit.

beestenfreak

Berichten: 1315
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:07

_San87_ schreef:
Prachtig! En supertof al die dino's :)). Maar hoe duurt dat 3 maanden :=?


Dankje :D
De beste meneer die door het bedrijf was ingehuurd om het te doen kwam uit een welbekend Oost-Europees land en mede door de taalbarrière was het onmogelijk om afspraken te maken (niet komen opdagen of juist voor de deur staan als er niemand thuis was etc) := Verder een aardige man en hij heeft het uiteindelijk keurig achtergelaten maar het heeft de nodige frustraties gekost :+
De muren zijn volgens mij gestuct met een speciaal iets, geen idee hoe en wat precies :o

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 20:23

Ziet er idd mooi uit, maar drie maanden idd. Wat een gedoe! Ik hoop dat dat niet evt nieuwe standaard doorlooptijd voor wc renovatie is iig! :+

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:28

Lastig om een toilet goed op de foto te krijgen. Maar hierbij onze transformatie! Van een toilet uit 1971 naar een nieuw toilet. Materiaal heeft ons zo’n € 1.200 gekost. Dus alle tegels, sanitair en verf. Maar ook de elektra en leidingen zijn volledig vernieuwd. Alle arbeid is door mijn man zelf gedaan, dat heeft ons dus niks gekost.

Oud (1971 dus)
Afbeelding

Nieuw
Afbeelding

Helaas loopt het water in fonteintje niet weg. Maar dat probleem zit in de riolering buiten het huis. Dat gaan we in het najaar aanpakken als we de gehele badkamer ook gaan doen.
Laatst bijgewerkt door linoleum op 25-07-23 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:29

Ik dacht dat een nieuwe wc in deze tijd dus echt minimaal 5k koste maar met 2000 kun je dus ook gewoon prima klaar zijn in deze tijden?

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:32

Gnome schreef:
Ik dacht dat een nieuwe wc in deze tijd dus echt minimaal 5k koste maar met 2000 kun je dus ook gewoon prima klaar zijn in deze tijden?

Met arbeid reken je denk ik? Onze nieuwe badkamer gaat aan materiaal 5K kosten. En dan hebben we niet uitgezocht op wat goedkoop is, maar gewoon op wat we mooi vinden.
Al is beetje shoppen en bedrijven vergelijken wel moeite waard. Tussen twee bedrijven met een hele vergelijkbare invulling, zat 3K verschil voor enkel materiaal.

Gnome
Berichten: 8461
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:37

linoleum schreef:
Gnome schreef:
Ik dacht dat een nieuwe wc in deze tijd dus echt minimaal 5k koste maar met 2000 kun je dus ook gewoon prima klaar zijn in deze tijden?

Met arbeid reken je denk ik? Onze nieuwe badkamer gaat aan materiaal 5K kosten. En dan hebben we niet uitgezocht op wat goedkoop is, maar gewoon op wat we mooi vinden.
Al is beetje shoppen en bedrijven vergelijken wel moeite waard. Tussen twee bedrijven met een hele vergelijkbare invulling, zat 3K verschil voor enkel materiaal.


Ja in totaal wat je kwijt bent aan een nieuwe wc.

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:42

Ik heb echt geen idee mee wat wij kwijt zijn geweest, maar dat zal eerder bij de 5k zijn geweest dan bij de 2k
Tijdens de verbouwing, dus nog zonder vloer:
Afbeelding

Van de kom heb ik alleen een foto van toen we nog aan het verbouwen waren.
Afbeelding

Wij hebben direct van de mogelijkheid gebruik gemaakt om warm water aan te leggen. Daar zijn we erg blij mee. Veel toiletfonteintjes beperken zich tot koud water.

Hutcherson

Berichten: 7454
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:33

Hoe kom jij aan die prachtige achterwand?

Urona447
Berichten: 2819
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Toilet/ wc renovaties voor en na en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:36

Wij hebben zelf getegeld en waren rond de 2500 euro kwijt. Afbeelding

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:38

Hutcherson schreef:
Hoe kom jij aan die prachtige achterwand?

Ogen dicht en gewoon je portemonnee trekken :D

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:44

Eerlijk zijn wij al aantal jaar bezig met een toilet van nog geen 1x1m ;(
Van alles wat tegen zat en nog steeds niet af helaas wegens overlijden goede vriend die het af zou maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben zelf gesloopt, wel laten stucen en tegelen, tegels uit restpartij gekocht voor weinig en speciale dunne inbouw reservoir.

Tot zover heeft het € 500,- gekost maar zal nog wat bijkomen voor ophangen wasbakje enzo.

Hutcherson

Berichten: 7454
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 00:28

Plukje schreef:
Hutcherson schreef:
Hoe kom jij aan die prachtige achterwand?

Ogen dicht en gewoon je portemonnee trekken :D


Waar kan ik mn geld uitgeven...

Plukje
Berichten: 1659
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 06:28

Hutcherson schreef:
Waar kan ik mn geld uitgeven...

Ik ben heel benieuwd of jij de eerste bent die het daadwerkelijk gaat doen :j . Het stukje wat je op mijn wand ziet kostte € 1000,- en ik vind het nog steeds iedere cent meer dan waard.
https://www.behangfabriek.com/nl_NL/a-4 ... escription

Hutcherson

Berichten: 7454
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 01:31

Waaauw die blauwe! Liet t zien aan mijn geliefde en die zei gelijk 'gaaf'. Dat zegt ie niet vaak!
Ik zie dat de prijs 172€ per vierkante meter is. Hoeveel m2 heb jij op je wand zitten dan?