Noise canceling koptelefoon zónder muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Noise canceling koptelefoon zónder muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:22

Ik ben voor mijn zoontje op zoek naar een noise canceling koptelefoon die ook geluiden weert zónder muziek.
Gewone oorkleppen zonder noise canceling werken niet afdoende.

Bestaat dit überhaupt? Zo ja ontvang ik graag linkjes of types!

Nog even een toevoeging nav een aantal PB’s:
Mijn zoontje is hoogbegaafd en ook nog eens hoogsensitief. Hierdoor is hij bijzonder snel afgeleid in de klas. Dit jaar (groep 3) was het nog te doen met 17 kinderen in de klas, maar volgend jaar komt hij met 31 andere kinderen in de klas en ik (en zijn leerkrachten) voorzien daarin veel problemen.
Verder is er voldoende hulp en ondersteuning aanwezig. Het gaat puur om het onafgeleid zelfstandig kunnen werken in de klas
Laatst bijgewerkt door Liselot op 12-07-23 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Questquedit

Re: Noise canceling koptelefoon zónder muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:25

Ik heb de Sony WH-1000XM3, heb hem gekocht omdat ik ook iets wilde wat noise canceling had zonder muziek. Eerlijk is wel, met muziek erachter hoor je nog eens een stuk minder van de omgeving, maar zonder muziek is het echt al een wereld van verschil. Ik ben er mega blij mee

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:27

Ik heb de bose quiet comfort 35 II.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:29

Volgens mij bestaan ze niet specifiek om zonder muziek te gebruiken, maar ze werken ook best oké zonder geluid af te spelen. Ik heb er een gewone om te studeren (zonder muziek), en echt harde/onregelmatige geluiden hoor je nog wel, maar veel minder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:31

MarlindeRooz schreef:

Deze heb ik ook :j
Super fijn ding, die kan ik zeker aanraden.

Wel was de maat voor mij net wat aan de grote kant (ik draag ook altijd brillen in kindermaat en kinder caps :+ ) en dat heb ik opgelost door een lapje foam met een elastiekje aan de koptelefoon vast te maken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:44

Questquedit schreef:
Ik heb de Sony WH-1000XM3, heb hem gekocht omdat ik ook iets wilde wat noise canceling had zonder muziek. Eerlijk is wel, met muziek erachter hoor je nog eens een stuk minder van de omgeving, maar zonder muziek is het echt al een wereld van verschil. Ik ben er mega blij mee

Die heb ik ook, werkt ook zonder muziek prima :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 14:50

8nnemiek schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wel was de maat voor mij net wat aan de grote kant (ik draag ook altijd brillen in kindermaat en kinder caps :+ ) en dat heb ik opgelost door een lapje foam met een elastiekje aan de koptelefoon vast te maken.

Dan ben ik bang dat hij voor mijn zoontje te groot gaat zijn; hij wordt in november 8 (zijn capmaat is 53 uit mijn hoofd)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:52

Mijn vriend heeft die Sony die genoemd wordt en die is kleiner. Ik heb ivm piercings juist graag die grote bose.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:01

En iets van oordoppen zoals Loops? Is dat geen idee? Budgettechnisch misschien wat fijner dan een koptelefoon van een paar honderd euro terwijl je er geen muziek mee af wilt spelen :+

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:02

Mijn zoon heeft de Sony WHXB910N.
Overear. Bevalt echt fantastisch, hij kan niet meer zonder. De noice canceling is super, ook zonder muziek.

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:16

Ik heb de bose maar als je hem aanzet voor de noise canceling maar niet verbind met je telefoon blijft die de hele tijd praten dat er verbinding wordt gezocht met de telefoon. Dus dat is dan weer niet handig. Maar misschien dat dat uitgezet kan worden in de app?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:18

Ik heb de Sony die hierboven wordt genoemd en ear pods. De Sony koptelefoon ooit aangeschaft om in een kantoortuin te kunnen werken (ook zonder muziek). Werkt super, maar persoonlijk vind ik de ''druk'' op m'n oren niet fijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:19

Liselot schreef:
8nnemiek schreef:

Dan ben ik bang dat hij voor mijn zoontje te groot gaat zijn; hij wordt in november 8 (zijn capmaat is 53 uit mijn hoofd)

Ik zou dan sowieso even verschillende koptelefoons passen, bv bij Mediamarkt.
Mijn capmaat is 54, en de Bose zit me net iets te laag zonder foam er tussen, maar ik heb dat probleem met andere koptelefoons ook regelmatig.
Verder zit de Bose echt heerlijk. Valt heel fijn over de oren heen, lekker zacht materiaal, drukt nergens en ik kan hem zonder problemen een hele dag dragen.
Ik heb een bril en dan klemmen andere koptelefoons vaak bij de armpjes van de bril.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:21

Jannuhh schreef:
Ik heb de bose maar als je hem aanzet voor de noise canceling maar niet verbind met je telefoon blijft die de hele tijd praten dat er verbinding wordt gezocht met de telefoon. Dus dat is dan weer niet handig. Maar misschien dat dat uitgezet kan worden in de app?

Je moet hem inderdaad steeds verbinden, anders werkt de noise cancelling ook niet.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:24

Ik had vroeger de Sony WH-1000XM3 en nu de nieuwste versie daarvan. Als ik geen muziek aanheb en wel de NC, hoor ik telkens bij beide een zoom/piep/geluidje. Daar moet je wel tegenkunnen, ik kan daar absoluut niet tegen dus ik heb de NC altijd met muziek aanstaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:25

En gewoon Loop oortjes? Mijn zoon past de mijne.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:38

Urbanus schreef:

Die heb ik zelf ook, maar mijn zoon kennende is hij die van hem binnen 1 uur kwijt :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:39

Verara schreef:
Overear. Bevalt echt fantastisch, hij kan niet meer zonder. De noice canceling is super, ook zonder muziek.

Deze kan ook zonder verbinding met een telefoon gebruikt worden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:40

Liselot schreef:
Urbanus schreef:

Die heb ik zelf ook, maar mijn zoon kennende is hij die van hem binnen 1 uur kwijt :')

Je kunt ze met een draadje verbinden, moet je ff de site checken.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:48

Liselot schreef:
Verara schreef:

Deze kan ook zonder verbinding met een telefoon gebruikt worden?

Ja. Met de examens moest de telefoon van zoon uit, maar noice canceling mocht aanblijven. Dat ging goed, volgens zoon.
Hij is normaal bij elk kuchje of geklik met een pen ofzo compleet zijn focus kwijt, maar sinds de koptelefoon kan hij veel gemakkelijker werken.

Mijn andere zoon heeft trouwens de loops. En die werken opzich ook relatief goed. Alleen heeft hij er momenteel nog maar eentje.

Edit: we hebben mede voor deze koptelefoon gekozen vanwege de functie waarbij je je rechterhand op de oordop legt en de ruis/muziek dan tijdelijk stopt. Als iemand je dus aanspreekt hoef je alleen maar even je hand op je oor te leggen om ze te horen.
Laatst bijgewerkt door Verara op 12-07-23 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:49

Zijn oorkappen wellicht een optie? Bijvoorbeeld: https://oordopjes-kopen.nl/oorkappen/kinder-oorkappen/

Ik zou, voor het investeren van flink geld, namelijk ook echt even willen oefenen met het dragen van kappen/koptelefoon. Genoeg HSP-ers die bijvoorbeeld niet tegen het gevoel van het dragen van zo'n ding kunnen. Met oorkappen kan je dat relatief goedkoop testen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:51

Urbanus schreef:
Je kunt ze met een draadje verbinden, moet je ff de site checken.

Loop heeft sowieso geen actieve noise canceling toch? Gewone oorkleppen voor concerten ed (alpine muffy) dempen namelijk niet voldoende. Doet loop meer?

Lijsken: zoals je in de OP kunt lezen doen gewone oorkleppen niet voldoende. Deze draagt hij overigens wel, hij doet die ook op bij onweer en andere harde geluiden.
Bij zijn ipad heeft hij ook een koptelefoon, dus dat is hij wel gewend

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 15:53

Ah excuses, daar had ik overheen gelezen. Fijn dat hij het in elk geval verdraagt om oorkappen te dragen. Dat weet je dan maar vast :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:01

Misschien op maat gemaakte doppen bij de audicien?

Loop cancelt niet al het geluid, maar filtert meer. Kwestie van uitproberen of het fijn werkt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:03