tjaakje schreef:Superleuk project! Wat Ikke ook al zegt: lees de regels voor grijs kenteken goed door. Je wilt hem niet omkeuren naar geel, dan mogen er niet zomaar ruiten in het laadruim. Doe je dat wel en de belastingdienst pakt je ermee, heb je kans dat je auto wordt aangemerkt als geel kenteken en kan het zijn dat je het verschil tussen grijs en geel kenteken in wegenbelasting over alle bestaansjaren van de auto terug moet betalen. Dat is geen banketstaaf bedragje.... Lees je dus echt goed in!
Ik betaal wegenbelasting voor particulieren, dat die op grijs kenteken staat maakt daarbij niet uit, dus er is geen verschil om terug te betalen. Stel ik laat hem nu toch omkeuren naar geel, betaal ik exact hetzelfde aan wegenbelasting dus
Echter loop ik wel risico met bijvoorbeeld een aanhouding of apk keuring oid, of stel er gebeurd een ongeluk en de auto word gezien als niet "correct" voor het kenteken, zou ik problemen kunnen hebben met de verzekering.
Vraag me alleen af waarom ramen niet zouden mogen, aangezien deze auto's ook gewoon met ramen verkocht worden.
Als het goed is.. Maar Nederland heeft zo veel regels dat ik er af en toe niet wijs uit word. Mag er sowieso een raam aan de zijkant of achterkant.
Raam in het tussenschot heb ik al gemaakt, maar daarmee neem ik weinig risico, ze worden namelijk ook verkocht met raam, en als die toch niet goed gekeurd word, kan ik er zo een nieuw schot in zetten