Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dan zou je het moeten nathouden en weken in wasverzachter of dat soort dingen, in de hoop dat de vezels dan weer een beetje "lossen" en je de trui weer een beetje uit kan rekken en in model kan trekken. Heb je hem überhaupt wel nat in model getrokken eigenlijk...? 
Soepblik schreef:Trui heb ik nu even niet bij de hand, maar op de website staat idd "dry clean only". Idd m'n eigen stomme schuld, dus.
1 "gelukje": hij is nu in de sale en was er nog in mijn maat. Ik was er echt aan gehecht, heb 'm opnieuw gekocht.
Ik heb een aeg met wolwasprogramma en verschillende wollen kledingstukken voor mijn dochter doen het daar prima op. Ik zet m altijd op 30° en 800 toeren centrifuge, en natuurlijk wolwasmiddel. Gaat tot nu toe altijd goed

niet bij stilgestaan dat er in wol ook nog verschil zit. Jammer dat ik er zo achter heb moeten komen. Ik voel me echt zo'n onervaren jong ding wat 't nog van oma moet leren.
Daar bleek ook een heel klein labeltje met 'dry clean only' in te zitten. Soepblik schreef:Mkango schreef:Probeer de trui anders even te blocken zoals je ook met een breiwerk zou doen.Je bent immers geen stuk trui kwijt, de vezels zijn alleen weer meer in elkaar gedrukt, dus blocken kan de moeite waard zijn om te proberen.
Hoe werkt dat blokken?