Zoektocht naar een andere auto

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7454
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:46

Seat Ateca, Seat taracco (wel duurder).
Echt zalige wagens.

Fitzroy

Berichten: 25185
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:31

Dees schreef:
Zo verklein je toch de kans dat je met een hippe auto thuiskomt die om de haverklap naar de garage moet omdat er weer iets stuk is. (en om die reden rijd ik geen Franse auto's en kwam ik ook niet thuis met een SUV van VAG ;) )


Ach, ik heb nooit wat gehad aan mijn Franse auto’s en mijn Koreaan kon pas naar de garage omdat de airco stuk was. Dat was overigens wel garantie werk en heeft me niets gekost.

Misschien kun je daar ook nog naar kijken als een jonge occasion koopt. Hyundai heeft 5 jaar garantie, Kia 7 jaar. De rest weet ik niet.
Overigens is de CX 3 vervangen door de CX-30. Wel echt een supergave bak, wij kregen hem mee als leenauto.

Esmee_RS

Berichten: 4893
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 12:42

Toyota 10 jaar. Ik krijg vrijdag mijn Yaris Cross, hij is misschien iets te klein voor je maar verder voldoet hij wel aan je eisen!

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 13:29

Fitzroy schreef:
Dees schreef:
Zo verklein je toch de kans dat je met een hippe auto thuiskomt die om de haverklap naar de garage moet omdat er weer iets stuk is. (en om die reden rijd ik geen Franse auto's en kwam ik ook niet thuis met een SUV van VAG ;) )


Ach, ik heb nooit wat gehad aan mijn Franse auto’s en mijn Koreaan kon pas naar de garage omdat de airco stuk was. Dat was overigens wel garantie werk en heeft me niets gekost.

Misschien kun je daar ook nog naar kijken als een jonge occasion koopt. Hyundai heeft 5 jaar garantie, Kia 7 jaar. De rest weet ik niet.
Overigens is de CX 3 vervangen door de CX-30. Wel echt een supergave bak, wij kregen hem mee als leenauto.


Snap ik: tegenover iedere slechte ervaring staat juist een hele goede. En andersom. Onze nieuw aangekocht VW Caddy had binnen 40.000 km al een kapotte distributieriem en als gevolg daarvan een total-loss motorblok. We hebben ook wel eens een écht "maandagmorgen monster" van Mazda gekocht, ook nieuw. We kochten er toen 2 tegelijk, waarvan 1 telkens stuk ging en de andere vrijwel niet, terwijl die veel meer kilometers werd gebruikt. Dat was zo opvallend, daar kon zelfs de Mazda Dealer niet meer onderuit.
Beide voorvallen (VW en Mazda) zijn volledig onder garantie gekocht en dus ook door de leverancier opgelost, maar dat soort auto's komen ook op de tweedehandsmarkt (die 2 van ons uiteindelijk ook).

Juist daarom zijn gebruikerservaringen zo'n mooi middel - een auto/motor met meer dan gemiddeld slechte reviews, dat wil je toch weten voorafgaand aan de koop.
Wij kochten de laatste keer een Mazda CX5, juist omdat daar veel minder dan gemiddeld slechte reviews over te vinden zijn. Sterker nog: ANWB (autotest) was juist helemaal positief over dit model. Ik rij er nu een tijdje in en ben inderdaad zeer tevreden.

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 18:58

Dees schreef:
Tip: ga niet alleen af op het uiterlijk, de prijs en hoe je de auto vind rijden....

Kijk vooral ook naar reviews over die auto op bijv Autoweek en Anwb.

Zo verklein je toch de kans dat je met een hippe auto thuiskomt die om de haverklap naar de garage moet omdat er weer iets stuk is. (en om die reden rijd ik geen Franse auto's en kwam ik ook niet thuis met een SUV van VAG ;) )


VAG?
Ik hoor over de 3008 en 5008 wel veel slechte verhalen helaas dus ik zou daar zelf ook op afknappen.

Fitzroy

Berichten: 25185
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 20:34

VAG= Volkswagen Auto Group

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 15:53

Misschien een leuke update. Iets eerder dan verwacht en eigenlijk de bedoeling was, we hebben een nieuwe auto gekocht. :)

We gingen een Skoda Karoq uit 2019 proefrijden. Auto beviel eigenlijk zo goed, voldeed aan onze wensen en we vonden hem ook nog mooi (geen witte zoals zoveel auto's tegenwoordig helaas), dat we vandaag besloten hebben om hem maar te kopen. :D

Nog bedankt voor al jullie input!

Fitzroy

Berichten: 25185
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 16:11

Gefeliciteerd, veel plezier ermee! Mooie auto :j

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:08

Daar past de C1 wel 2x in :D
Veel plezier met je nieuwe aanwinst +:)+

Cchanny

Berichten: 8878
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:52

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:51

Yipee schreef:
Hoi allen,

Ik maak nooit zelf topics aan maar ik dacht, waarom vraag ik niet gewoon om de hulp van bokt? Er zitten hier vast ook mensen met wat auto kennis.

Mijn pausmobiel (opel Agila uit 2004) begint nu toch echt een beetje rare geluiden te maken en af te sterven. Auto heeft inmiddels al bijna 200.000Km op de teller, dus is aardig uitgereden voor een trouwe boodschappen kar. Hij gaat nog 1 keer de APK (hopelijk) door en komend jaar willen we toch echt voor een upgrade gaan. Met dit weer lijkt een airco mij namelijk ook wel zalig.

Wat zoek ik?

-SUV model
- Zo nieuw mogelijk/ zo weinig mogelijk KM's (onder de 75K sowieso).
- Hybride of benzine
- Airco ( :') )
- Comfortabel om te rijden (niet een motor met te klein vermogen)
- Lekker veel (kofferbak) ruimte maar ik hoef geen bus formaat auto.
-Trekhaak is een plus
- Niet een zeldzaam model (onderdelen goed verkrijgbaar voor reparaties)

Met de 'nieuwe' auto zouden we uiteindelijk ook graag lekker door Europa op vakantie willen. Dat is met de Agila niet zo comfortabel en gingen daarmee nooit echt verder dan Duitsland. Auto is niet nodig voor woon- werkverkeer.

Budget: 20-22K ongeveer. Zit niet op een paar honderd euro.

Modellen welke mij aantrekken: Renault Captur/Kadjar, Skoda Karoq, Nissan Qashqai, Volkswagen T-Roc

Maar wat zijn nou fijne auto's welke jij zou aanraden?


Ik had ongeveer dezelfde eisen en bij ben een Suzuki Vitara uit 2021 uitgekomen, de hybride versie. Fantastische auto, veel ruimte, niet duur in de verzekering/wegenbelasting, onderdelen zijn goed aan te komen en je krijgt heel veel auto voor je geld.

[EDIT] oh, spuit 11 :+ :+

Marjo

Berichten: 37323
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:20

Ik zou eens kijken naar een Toyota CHR of Yaris Cross. Dit zijn goede auto's die beide hybride te verkrijgen zijn. Rijden superfijn en zijn lekker zuinig.

Groter SUV type is de RAV4, maar die is erg groot. Dus dan is het de vraag of je die ruimte nodig hebt.

[edit] Zie nu dat je al een auto hebt. Skoda Karoq is ook een mooie wagen *\o/* Veel rijplezier!