Zoektocht naar een andere auto

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:30

Mijn vriend heeft een T-Roc. Prima auto, maar wel heel saai en degelijk en hard en Duits. Hij heeft hem nog geen jaar maar heeft er totaal geen gevoel mee. Dus hij is nu op zoek naar een andere auto :))

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 19:58

Berdien schreef:
Mijn vriend heeft een T-Roc. Prima auto, maar wel heel saai en degelijk en hard en Duits. Hij heeft hem nog geen jaar maar heeft er totaal geen gevoel mee. Dus hij is nu op zoek naar een andere auto :))


Haha, duidelijke mening. Nu heb ik een Opel en als ik het vergelijk met andere merken van hetzelfde kaliber snap ik de opmerking misschien wel. Misschien maar eens uitproberen. :)

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:54

Hier ook Mazda CX-5
Heb hem nu 5 jaar en bevalt erg goed :j

_Denise_

Berichten: 5611
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 21:46

Berdien schreef:
Mijn vriend heeft een T-Roc. Prima auto, maar wel heel saai en degelijk en hard en Duits. Hij heeft hem nog geen jaar maar heeft er totaal geen gevoel mee. Dus hij is nu op zoek naar een andere auto :))


Mijn collega heeft haar short lease T-Roc ook rap ingeruild voor een vol aangeklede Quashqai. De VW voelde als een overpriced plastic wagen.

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:40

Ford Kuga? Weet niet of die onder de SUV valt, maar het zijn wel fijne auto’s. Zitten ook niet zo laag op de weg, dus je zit wat hoger. En ze mogen 1500 kg trekken.

lies

Berichten: 9641
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:48

Mijn man heeft sinds kort een Mitsubishi Outlander PHEV. Vind het een fijne auto, hybride (hoewel weinig km's op stroom, maar het scheelt toch behoorlijk in de kosten) en heel veel kofferruimte.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:39

Yipee schreef:
Ashkerlon schreef:
Mijn auto past aardig in je eisen-lijstje, is een Ssangyong Tivoli. Enige is dat die niet erg veel koffer ruimte heeft, maar het is dan ook de kleinste van de Ssangyong familie. De Korando is al een pak ruimer.


Die kende ik nog niet. Ziet er wel leuk uit. Maar is volgens mij niet een merk wat je veel ziet? Dus hoe zit het met reparaties, zijn onderdelen (evt aftermarket) goed te krijgen?


De hoofdverdeler van de provincie zit vlak bij mijn werk. Daar begin je ze echt veel te zien. Prijs kwaliteit zijn ze dan ook wel goed. Vergelijkbare Toyota, Honda, Mazda,... Is gemakkelijk dubbel zo duur. Tivoli mag 1500kg trekken, nog niet gedaan, maar zie het hem wel doen. Voor zover ik weet is het een Mercedes motor die onder de kap zit. Verbruik zit ergens op 5,6l/100km diesel. Maar hybride en benzine heb je ze ook.
Ik ben er alvast heel tevreden over, met uitzondering van de wat kleine koffer. In dat opzicht zou ik mss liever zijn grotere broertje hebben.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:07

Hier was de eerste auto Opel corsa. Erna de Opel astra.
Sinds 2 jaar tijd rijden we in de skoda karoq. Maar vind het zelf een hele fijne auto. Hebben nu automaat te Opels waren schakel

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:15

Fitzroy schreef:
Cayenne schreef:
Dacia Duster staat op hetzelfde platform en heeft dezelfde motor als een Renault Kadjar :+


Ben je niet in de war?

Renault Kadjar is gelijk aan de Nissan Quashqai. Niet aan de Dacia Duster.

Ik heb zowel een Captur als een Kadjar gehad. Beiden bevielen ze super maar ik wilde graag hybride.

En nu heb ik een hybride Hyundai Kona en die bevalt me ook goed. Stuk voordeliger qua benzine dan de Kadjar.

Nee klopt hoor. Dacia is gewoon een uitgeklede Renault. Ze staan op exact hetzelfde platform.

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:50

Ik heb zelf de XC60 maar het formaatje kleiner, de XC40, is ook een fijne volledige auto.
Verder goede ervaringen met de Mazda CX-5, Tiguan (maar vond ik heel saai, is wel een goede auto denk ik). Ik vond de Skoda Kodiaq ook fijn maar wel wat mager qua PK. Misschien dat de wat kleinere varianten wat pittiger rijden, Skoda maakt wel goede auto's.
Nu ben ik niet zo heel erg weg van een Dacia of Renault maar dat is smaak natuurlijk, daar kan ik je dus niet mee helpen.

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:49

Hier een Mitsubishi ASX, fijne auto... Vriendlief zweert erbij (En de meeesoobitchie is best een leuke auto om in te rijden, zelfs ik rijd er fijn in)

Bij Dacia denk ik nog steeds aan de Dacia spring die een 1 bij de botstest scoorde (en dan even vergelijking, mijn Suzuki alto had een 3 en was al total loss bij de aanrijding van een hertje...) Dus ik vind Dacia nu eng :') (Geen idee of dat met allemaal is... Maar sinds Rambie is bij mij opeens zo'n botstest heilig :'))

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:02

Hier iemand die de Mitsubishi ASX minder fijn vindt. 2 jaar geleden op de snelweg in Italië (waar het niet zo vlak is als hier), hadden we het gevoel in een bladblazer te rijden. Veel geluid, weinig power. Voor in Nederland vind ik de auto nog wel gaan, maar zodra je harder dan 120 gaat, mis je power, zeker voor een auto van dat formaat.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:15


tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:42

Qua rijden was de Volvo Xc60 AWD D5 prima. Motorisch, -verbruiks en -kostentechnisch drama.
Nadat de auto ons weer in de steek liet nu een Mercedes GLC 220D 4 matic, deze is stukken zuiniger dan de Volvo.
En qua trekken merk ik geen verschil.
Volvo mocht 2000 kg trekken. De Mercedes 2500 kg.
Verbruik Volvo binnendoor 1:9,5/10
Mercedes binnendoor 1:14,8
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 26-06-23 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:44

Mitsubichi outlander?

cissy

Berichten: 19853
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:55

Ik rij sinds kort in een Subaru Outback, 2,5ltr, mag 1800 kg trekken.
Is de grotere broer van de Forrester.
Uiteraard zijn er ook hier zwaardere motoren van verkrijgbaar.
De Forrester vond ik wat te hoekig ogen, de Outback is ronder.
De grote kofferbak kun je met 2 man in slapen en daar worden ze in de VS ook veel voor gebruikt.
Ik had er laast 8 wielen in en nog ruimte over.
Tot nu toe bevalt ie prima!
Permanente 4wd en de mijne staat wat hoger op zijn pootjes omdat de vorige eigenaar m verhoogd (en verbreedt) heeft. Verbruik is wel 1 op 11 gemiddeld.

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:10

Ik zeg ook mazda CX-5. Hele fijne auto. Rijdt zeer comfortabel en heeft ook behoorlijk veel ruimte in de kofferbak. Heeft een trekvermogen van 2000 kg waardoor je er vrij veel achter kan knopen. En ik vind het echt een mooie bak om te zien :9

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:17

Dacia = Renault. Ik heb een proefrit gemaakt in zo'n Duster. Ik zal verwend zijn, maar ik vond het echt een stomme wagen. Slechte stoelen en goedkope afwerking. En dat was nog een jonkie, het wordt niet beter als ze doorgereden zijn.
Maar goed, ieder zijn smaak.

Gezien je budget kun je echt een kwalitatief betere wagen vinden.

Ik ben terecht gekomen in een Mazda Cx-5 (met Google erin via Android Auto, kun je er vaak voor een 150 euro wel op laten zetten bij modellen vanaf 2017). Ik ben echt heel tevreden over die wagen.

Als ik iets meer centjes had gehad, was ik waarschijnlijk wel voor de Volvo XC-40 gegaan.

Merlen

Berichten: 1608
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:36

Een goede tip mocht je kiezen voor de Mazda CX-5;indien er standaard yokohama banden op liggen,laat deze dan onmiddellijk vervangen voor een beter merk.

pillow
Berichten: 7841
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:46

lianne125 schreef:
Ik zeg ook mazda CX-5. Hele fijne auto. Rijdt zeer comfortabel en heeft ook behoorlijk veel ruimte in de kofferbak. Heeft een trekvermogen van 2000 kg waardoor je er vrij veel achter kan knopen. En ik vind het echt een mooie bak om te zien :9

Maar TS zoekt helemaal geen trekauto voor een trailer oid.

Merlen

Berichten: 1608
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:00

Maar wel een SUV met een niet te klein vermogen.
CX-5 benzine heeft nog een 4-cilinder motor en geen 3 pitter met turbo.
Veel beter voor dit type wagen en met een 2.0 benzine valt het verbruik goed mee.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:09

pillow schreef:
lianne125 schreef:
Ik zeg ook mazda CX-5. Hele fijne auto. Rijdt zeer comfortabel en heeft ook behoorlijk veel ruimte in de kofferbak. Heeft een trekvermogen van 2000 kg waardoor je er vrij veel achter kan knopen. En ik vind het echt een mooie bak om te zien :9

Maar TS zoekt helemaal geen trekauto voor een trailer oid.

Genau. Vandaar ook mijn tip om naar kleine broer/zus CX-3 te kijken. Dochter rijdt wel eens met kennissen met zo'n auto mee en die is er helemaal weg van.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zoektocht naar een andere auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 23:22

Nog bedankt voor de extra tips!

Ik zie dat de Mazda CX-5 of CX-3 best veel geadviseerd wordt. Die gaat zeker op het lijstje van auto's welke we eens gaan proefrijden.

De CX-5 is inderdaad een auto die wat meer trekvermogen heeft dan ik nodig ga hebben/ga gebruiken. Misschien is de CX-3 dan ook voldoende.

We moeten nog wel eventjes sparen. Voor mij staan nu op de lijst met auto's welke ik wil proberen:

1. Skoda Karoq
2. Mazda CX-5 of 3
3. Nissan qashqai
4. Renault Kadjar.

De Mitsubishi outlander hybride vind ik ook erg gaaf maar die is, als je ze een beetje nieuw wil hebben (max 5 a 6 jaar) met niet al te veel Km's op de teller toch wat boven budget. Denk dat hybride er deze ronde nog niet van gaat komen. Dan moeten we voor een kleinere auto gaan.

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:32

pillow schreef:
Er zijn al heel veel topics over dit onderwerp.



Mooi merk! Alleen onwijs onbetrouwbaar. Slaan continu af. Rammelt aan alle kanten.

Zou niet voor dit merk gaan van pillow. _/-\o_

Sorry. Sarcasme uit.

Mijn buren hebben een Duster. Die gooien zelfs een matras in de auto :') (zijn echt mijn helden)

Skoda en Mazda zijn ook mooie en betrouwbare merken. *\o/*

Zelf vind ik de t-roc ook wel tof trouwens.

Peugeot heeft ook leuke modellen. Maar niet iedereen is blij met een Peugeot. Wel zijn ze vaak iets goedkoper in zn klasses en veelal rijkelijk uitgevoerd.

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:39

Tip: ga niet alleen af op het uiterlijk, de prijs en hoe je de auto vind rijden....

Kijk vooral ook naar reviews over die auto op bijv Autoweek en Anwb.

Zo verklein je toch de kans dat je met een hippe auto thuiskomt die om de haverklap naar de garage moet omdat er weer iets stuk is. (en om die reden rijd ik geen Franse auto's en kwam ik ook niet thuis met een SUV van VAG ;) )