Flexa verf gaat het om

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Baloedebeer schreef:Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.
Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..
Banyu schreef:Baloedebeer schreef:Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.
Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..
Klopt, ik had eerst zo’n testertje van Urban taupe was helemaal mijn kleur op internet. Maar met die tester was veel donkerder.
En de eentje viel zelfs helemaal geel uit.
Banyu schreef:Baloedebeer schreef:Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.
Klopt, ik had eerst zo’n testertje van Urban taupe was helemaal mijn kleur op internet. Maar met die tester was veel donkerder.
En de eentje viel zelfs helemaal geel uit.
xSagan schreef:Hoeveel keer is er overheen gegaan en is er voorstrijk gebruikt?
Het zou niet moeten, maar ik weet wel van Flexa dat het mooier is om 2x te doen en dat het donkerder kan opdrogen. Wat voor muur is het? Nieuwbouw of huis wat er al stond? Dan kan ik het eventueel ook morgen navragen op mijn werk voor je.
xSagan schreef:Ik heb het nagevraagd en zoals hier boven al mooi uitgelegd was, heeft het inderdaad ook met de RGB kleuren te maken en het batch nummer. Ook kan het te maken hebben dat je net alleen in een licht stuk de tester had gedaan, maar verder hoort de tester overeen te komen met het blik.
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot, Tigerboy en 6 bezoekers