Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 20:56

Mijn toilet beneden wordt binnenkort aangepakt. Antraciet gekleurde tegels op de muren en hout laminaat op de vloer en de achtermuur. Hier staat een zwart toilet mooier dan een witte. Maar ik las ook gelijk dat het afgeraden wordt een zwart toilet met chloor schoon te maken ivm een witte waas dat het chloor achterlaat. Wie heeft er een zwart toilet en hoe maak jij het schoon?

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:59

Als je graag een zwart toilet wilt kun je toch ander schoonmaakmiddel zonder chloor/bleek gebruiken?
Ik gebruik geen chloor meer, daar ben ik veel te onhandig voor. Heb zoveel kleding, sokken en matjes verknald. :=

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:06

Zijn er nog mensen die chloor gebruiken in het huishouden?

Ik heb geen zwart toilet maar ik maak nooit met chloor schoon.
De winkel staat vol met andere producten :)

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:08

Chloor is niet nodig.
De meeste bio WC schoonmaakmiddelen hebben geen bleek meer gelukkig (erg slecht voor het milieu).

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:13

Hier ook geen chloor, chloor ontkalkt niet en maakt niet schoon en desinfecteert alleen maar. Als je regelmatig poets is desinfecteren niet echt nodig.

En weet je zeker dat je zwart wilt? Want je ziet er echt alles op, kalk valt ook veel meer op.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:15

Wij hebben net onze nieuwe badkamer uitgezocht en de verkoopster in de winkel raadde ons zwart echt af ivm netjes houden. En als zij het zelf al zeggen..

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:16

Ik had in mijn vorige huis een zwart toilet. Nooit weer. Je ziet echt ieder stofje liggen. Na het schoonmaken zie je ieder veegje of streepje. Er zat een raam in waardoor de badkamer heel licht was, dus dat speelde ook wel mee. Maar kortom ik beveel het niet aan.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:17

Hier al een 15-tal jaar een zwart toilet en sporadisch koop ik per ongeluk bleek en nog nooit problemen gehad met witte waas.

Het is wel waar dat je alles ziet… vroeger stond ik daar niet bij stil, maar bij het doorspoelen vliegen ook altijd druppeltjes water vanuit het toilet op de bril. Dat zie je dus op de zwarte bril, met een witte zie je dat niet.

Je kan dus niets anders dan enorm vaak dat ding schoonmaken of het ziet er vreselijk vies uit, al wordt het vaker gepoetst dan een doorsnee witte wc.
(Hier muren, vloer en plafond ook zwart)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:24

Een goede allesreiniger of toiletreiniger (bij voorkeur bio) is echt voldoende voor je toilet, dus chloor heb je niet nodig

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:27

bleek bleekt alleen,maar dus schoonmaken doet het niet.
chloor gebruik ik alleen nog om schimmel uit doucheplafonds te halen :j

je kunt gewoon met een allesreiniger schoon gaan maken, eventueel een ecologisch product.
groene zeep wil ook prima.
zoals ik zelf altijd zeg..het doekje maakt schoon en niet het geurtje uit de fles :D

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:13

Vjestagirl schreef:
Een goede allesreiniger of toiletreiniger (bij voorkeur bio) is echt voldoende voor je toilet, dus chloor heb je niet nodig

Er is toch niet gevraagd hoe je je toilet schoon maakt.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:17

pillow schreef:
Vjestagirl schreef:
Een goede allesreiniger of toiletreiniger (bij voorkeur bio) is echt voldoende voor je toilet, dus chloor heb je niet nodig

Er is toch niet gevraagd hoe je je toilet schoon maakt.


Die vraag staat letterlijk in de OP :)

GamblersCup schreef:
Wie heeft er een zwart toilet en hoe maak jij het schoon?


Ik denk dat ik gek zou worden van de kalk drupjes op een zwarte wc, al moet ik zeggen dat me dit op mijn zwarte kraan dan weer erg meevalt. Echter is die mat zwart en niet glans.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:27

Groene zeep

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 23:53

Een witte pot ziet er niet uit met de kleuren die ik op de muur en grond wil, dus dat wordt extra poetsen om het er schoon uit te laten zien ben ik bang
Ik heb eigenlijk altijd chloor en bleek staan… van huis uit meegekregen. Ik zal ook eens kijken naar iets wat streeploos schoonmaakt, waar ik na het poetsen de boel nog mee kan afnemen.

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 00:46

Is een andere kleur pot dan wit of zwart geen optie zoals bruin of grijs?

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 01:02

GamblersCup schreef:
Een witte pot ziet er niet uit met de kleuren die ik op de muur en grond wil, dus dat wordt extra poetsen om het er schoon uit te laten zien ben ik bang
Ik heb eigenlijk altijd chloor en bleek staan… van huis uit meegekregen. Ik zal ook eens kijken naar iets wat streeploos schoonmaakt, waar ik na het poetsen de boel nog mee kan afnemen.

Ik heb wel een witte pot, en ook hout / antraciet.. lijkt prima.. wij wilden ook zwart, maar werd ons bij 2 zaken afgeraden

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 06:39

Waar begin je aan… Een zwart toilet en een zwarte keuken zijn 2 dingen waar ik heel hard van wegren. Je onderschat het schoonmaken en vooral schoonhouden echt.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:16

Hier komt er echt nooit een zwarte pot. Kennis heeft het en heeft enorme spijt.
Volgens mij kan wit bij alles toch? Waarom zou een witte wc niet staan? Hier alleen maar wit. En kranen RVS.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:23

Wij hebben antraciet met bruin tinten (en een lichte contrast tegel erbij) en een houtkleur meubel. Het toilet is gewoon wit.

Edit: niet bijster briljante foto erbij

Afbeelding

Heb je dan ook een zwarte wasbak en deur?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 30-05-23 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:29

Ik heb zelf geen zwart toilet dus geen ervaring. Maar geloof dat ik wel wat van hg zag staan voor zwart/gekleurd sanitair. Maar misschien is advies van de sanitair verkoper nog handiger?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:36

GamblersCup schreef:
Een witte pot ziet er niet uit met de kleuren die ik op de muur en grond wil, dus dat wordt extra poetsen om het er schoon uit te laten zien ben ik bang
Ik heb eigenlijk altijd chloor en bleek staan… van huis uit meegekregen. Ik zal ook eens kijken naar iets wat streeploos schoonmaakt, waar ik na het poetsen de boel nog mee kan afnemen.

Wit ziet er prachtig uit met antraciet en hout.

Zwart is echt een modekleur momenteel, maar ik ken echt niemand die er echt blij mee is wat sanitair betreft. Zwart ziet er heel snel vies uit.

Laten we zeggen dat er een reden is waarom het gros van de toiletten/wastafels/gootstenen/fonteintjes wit zijn :).

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:36

pillow schreef:
Vjestagirl schreef:
Een goede allesreiniger of toiletreiniger (bij voorkeur bio) is echt voldoende voor je toilet, dus chloor heb je niet nodig

Er is toch niet gevraagd hoe je je toilet schoon maakt.


Wat doe je nu moeilijk. Er wordt gevraagd hoe het toilet schoon te maken zonder chloor. Daar geeft ze toch gewoon antwoord op? Met allesreiniger.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:43

Ik heb alleen een zwart fonteinset in de wc maar daar zou ik ook niet meer voor kiezen, kalk is er moeilijk af te krijgen en natuurlijk goed zichtbaar terwijl het water hier vrij zacht is

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:48

Sizzle schreef:
Wij hebben antraciet met bruin tinten (en een lichte contrast tegel erbij) en een houtkleur meubel. Het toilet is gewoon wit.

Edit: niet bijster briljante foto erbij

[ [url=m/scPoLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je dan ook een zwarte wasbak en deur?


Ik heb iets vergelijkbaars en ook witte wc, witte deur, bad en wasbak. Staat ook gewoon netjes.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:00

Schoonmaakazijn is prima tegen kalkaanslag.