Xyris schreef:Bedankt allen! Heb inmiddels aangegeven dat ik het plafond niet ga repareren of schilderen.
Thanks Santie, ik had al zo'n vermoeden. Het verhaal zit nog ietsjes complexer in elkaar, maar vind het fijn om te horen dat het contractueel gezien (en wettelijk gezien) uiteindelijk niet op mij aan komt!
Ik ben inderdaad bekend met de standaard wetgeving, maar was er niet zeker van of dat deze nog zou gelden ook na het tekenen van een contract waarin alles net iets anders omschreven staat, maar dat is dus wel het geval. Bedankt!
Wat er in een contract is opgenomen zal nooit de wet kunnen of mogen vervangen. Met andere woorden moet de verhuurder de (bouwtechnische) schade herstellen/repareren tot deze weer in blanco staat is. Tenzij je het bewust heb vernield. Evt verf en decoratie komen wel voor eigen kosten. Als je echter verzekerd bent kan het zijn dat de verzekering het stukje verven etc voor je doet. Ik zeg “kan” omdat dat stukje grijs gebied is als t gaat of t voor jouw (verzekering) is of voor de huurbaas. Iig waard om dat te vragen bij je verzekering.
Zo had ik ooit boilerlekkage buiten mijn schuld om in een huurhuis en daardoor een vochtplek op het plafond eronder. De verzekering heeft t hele plafon gewit van de gehele open ruimte (je kan niet maar deel doen) en ook geregeld dat iemand de boel afdekte of verplaatste want ik zit in een rolstoel. De verzekering