wij zijn eindelijk toegekomen aan het opknappen van onze tuin, en hij ziet er heel vreemd uit, zo netjes haha. Hagen zijn geschoren (raar hoor, na 3 jaar wildgroei haha), boom is weg, gazonnetje ligt er lekker strak bij, salon is geïnstalleerd op het terras, leuk terraskleed en tuinbeeld erbij, de tafel & stoelen hebben een nieuwe laag beits gekregen, windlichten gekocht, ...
En nu ziet de tuin er best leeg en kaal uit

Probleem waar ik wel tegenaan loop is mijn vriend. Die man kan er ook niets aan doen haha, maar ik vermoed dat zijn ADHD hier een rol speelt - alles wat ik voorstel (denk aan beplanting, iets van versiering, ...) is in zijn ogen "rommel" en "wanorde". Best moeilijk dus om een compromis te sluiten! Als hij mag kiezen, maait hij elk weekend het gras, kan je een waterpas op de hagen leggen en gaat het beetje versiering dat ik momenteel heb staan/hangen er weer uit

Ik heb zo snelsnel een nogal onduidelijke foto, maar met een woordje uitleg erbij snappen jullie wel waar het mij om gaat: het stuk zand tussen de haag en de boordsteen. Onze tuin ligt in de breedte. Die strook zand zal een meter of 15 lang zijn en loopt lichtjes schuin/breder, het breedste stuk ligt tegen het poortje naast het tuinhuis en zal iets van een 1.20m zijn als ik moet gokken.
Het is daar momenteel kaal, na alle tuinwerken hier de afgelopen tijd heb ik die strook eerder deze week voorzien van een verse laag zand (ik moest het ergens kwijt) dus het is daar vrij kaal - en ik weet niet wat ik ermee aan moet.
Edit: duidelijkere foto

De metserskuipen gaan nog weg hoor, daar bewaren we tijdelijk droog hout in dat nog gestookt moet worden

Ik heb daar 2 jaar geleden bodembedekkers geplant, in de hoop dat die opkomend onkruid zouden verstikken. Want als er iets is waar ik een hekel aan heb, en ook geen tijd voor heb, dan is het onkruid wieden.
Helaas vond mijn vriend dat die bodembedekkers ook onkruid waren, dus hij heeft ze er allemaal weer uitgetrokken

Ik heb geen zin in nog meer kiezels, want wij huren dit huis, en die kiezels kan ik niet meenemen als we ooit zouden verhuizen. Ik vind dat een te dure onderneming voor grond die niet van mij is, noem me gerust gierig hoor haha. Ik heb net 1400 euro uitgegeven aan tuinonderhoud, het is wel bijna klaar zo

Houtschors is dan weer iets wat mijn vriend niet ziet zitten. Ik zou er qua prijs mee kunnen leven, maar hij vind dat spuuglelijk, dus dat is ook een no-go

Ik zoek dus iets om die strook zand mee op te vullen, waarbij het er niet op neer zal komen dat ik om de 2 weken op mijn knieën onkruid moet verwijderen. En tegelijk mag het niet "te druk" zijn, want dan krijgt mijn vriend kortsluiting in zijn hoofd. Mijn idee van "allemaal verschillende bloemen!" zal dus niet werken haha.
Die strook ligt, als ik het me goed herinner, vanaf de namiddag alleen maar in de schaduw. Ik heb ab-so-luut geen groene vingers, ik krijg een cactus en vetplant rustig dood, dus wat het ook wordt: als het iets natuurlijks is, moet het tegen een stootje kunnen en niet op mij moeten kunnen vertrouwen

Het eerste wat ik mij opkomt: varens. Ik moet nog even checken bij mijn vriend, hij zal het wel weer "te druk" vinden, maar ik kom gewoon niet verder dan dat

Het moet ook nog steeds mogelijk zijn voor de tuinman om de haag jaarlijks vlot te kunnen bijscheren. Nu we er aan begonnen zijn, willen we dat wel bijhouden

Moestuin of kruiden - ik zou het wel leuk vinden om mijn eigen groenten of kruiden te kunnen eten, maar het gebrek aan groene vingers maakt dat nogal onmogelijk. Been there, done that - het is maar goed dat er geen zombie-uitbraak geweest is, want wij hadden dood gelegen van de honger

Ik vrees dat ik me uiteindelijk blauw zal betalen aan een hoop dezelfde bloempotten en netplanten

Dus als jullie andere suggesties hebben die tegen niet-groene-vingers kunnen en die niet "te druk" zijn, hoor ik die graag!