Keuken benodigdheden waar je niet meer zonder wil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:42

Een klein vergiet! Kijk, voor aardappelen is een groot vergiet handiger. Maar als je nou een blikje erwtjes open trekt, of tonijn, is zo'n kleintje veel handiger om ook makkelijk in de vaatwasser te krijgen!

Een goede aardappelschiller. Ik zou niet meer willen schillen zonder mijn schillen van Tupperware haha.

Oh - de airfryer. Wij hebben bewust geen frietpot in huis, omwille van de geur en plakkerigheid. Airfryer zorgt dan toch voor frietjes en bitterballen ed haha.

Kleinere kookpotten. Wij zijn maar met 2, dus zo'n hele grote pot voor een klein beetje rode kool oid is gewoon stom dan. Ik heb ook wel een giga pot in huis voor als ik soep oid maak. Maar ik gebruik de kleinere potjes standaard veel vaker. Heb mijn grotere potten ruim een jaar geleden weg gegooid - ik heb ze nog niet gemist.

Pannenlikker! Ik hou niet van verspilling haha.

Overhandschoenen met een siliconen (denk ik?) beschermlaag er om heen. Daar was je tomatensaus véél makkelijk af dan van de stoffen variant haha.

Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:43

Met stip op 1: Victorinox kartelmessen! Ik doe er alles mee (tot afschuw van iedereen met grote Japanse koksmessen :')).

Ook heel blij met een goede blender/keukenmachine van Philips. Qua pannen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik aan twee kookpannen, een steelpan, een gietijzeren braadpan en een goede koekenpan met deksel genoeg heb. De rest heb ik weggedaan, dat gebruikte ik allemaal nooit.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:17


Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:42

Een goed scherp mes en ik heb een paar generaties oude koekenpan die nog steeds favoriet is.