[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:53

Vraag ook even hoe je muren afgeleverd worden als je gaat kijken volgende maand. Bij mijn vriend waren de muren behangklaar en nog niet sausklaar. Je moet dan eerst met voorstrijk over je muren. Ik zou dan vooral vragen of de muren sausklaar zijn, dan kan je er gelijk met verf overheen. Scheelt ook wat in kosten.

Mag je ook nog zelf je keuken uitkiezen? Ik weet dat @ExitiumNL dat wel mocht. :D

Wat betreft het huur opzeggen. Daar is meestal wel wat in te regelen. Ik gok dat de woningbouw best wat aan jouw woning moet doen qua verven. Bij mijn woning kon ik er op 13 november in en toen ging ook de huur in. En met mijn oude kamer kon ik er gelukkig toen ook uit.

Ik heb zelf geen postNL verhuisservice gebruikt. Wel heb ik het lijstje daarvan gebruikt om zelf mijn adressen te wijzigen. Dat kan bij de meeste instanties via je inlogportaal. Verder heb ik mijn mail goed in de gaten gehouden met alle reclame die ik krijg omdat je daar soms ook reclame van thuisgestuurd krijgt. (ik krijg nog steeds reclame van 2 verhuurders geleden :+ )

Qua energie zou ik in jouw plaats graag overstappen naar een andere energiemaatschappij. Prik Energie staat nou niet heel positief op internet en lees veel klachten. Mijn vriend heeft stadsverwarming dus die is automatisch aan een vaste leverancier aangewezen. Ik zou dat in juni ook even navragen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 09:56

Ik weet nog niet of ik mijn keuken mag uitkiezen, dat zullen we die dag ook wel horen. Qua muren wilde ik dat idd al vragen. Het meeste werk gaat idd zitten in alles mailen met adreswijziging. :+

Ik heb een vast contract bij Prik, kan ik zomaar overstappen? Maar ik moet eerst vragen of ik bij de nieuwe woning aan een vaste leverancier vastzit...

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:00

Een paar tips die ik kan meegeven voor de verhuizing en inpakken:

als je op tijd begint: 1 doos per dag inpakken.
Op iedere door een groot A4 stickervel plakken, vouw deze over in de helft en over de bovenkant en zijkant. Schrijf hierop waar het heen moet en wat er in zit.

Heb je dan in je nieuwe huis nog niet alles uitgepakt en ben je opzoek naar iets dan kan je heel snel vinden wat er in zit.

Vrienden die je helpen met verhuizen vinden dit ook fijn omdat het heel duidelijk is waar het naar toe moet.

Ik ben veel verhuisd en ik heb veel mensen verhuisd. Niets is zo vervelend als mensen niet hun spullen hebben ingepakt en dat het niet duidelijk is wat waar naar toe moet.

En niets is zo vervelend als je opzoek bent naar je pannen of naar een pen bijvoorbeeld en je moet 10 dozen openmaken voordat je het gevonden hebt.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:03

Hoelang loopt je contract? Meestal word het na een bepaalde tijd omgezet naar onbepaalde tijd. Maar dat durf ik niet 100% te zeggen.

Heb het even opgezocht bij Prik:
U kunt maandelijks opzeggen, echter zit hier wel een wettelijke vergoeding aan indien u vroegtijdig uw contract beëindigd. Deze tarieven vind u in de algemene voorwaarden. Indien uw contract bijna afloopt of al is afgelopen kunt u maandelijks opzeggen zonder vergoeding.

21.3.Heeft u een overeenkomst met een vaste einddatum en beëindigt u deze overeenkomst eerder dan de
afgesproken einddatum? Dan kunnen wij u hiervoor een opzegvergoeding in rekening brengen. Deze
opzegvergoeding hoeft u niet te betalen als wij de kwaliteitscriteria hebben aangepast zonder dat het
moest van de overheid.

Lekker handig. Staat nergens hoeveel het precies is :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 10:07

Mijn contract loopt tot 2026 volgens mij. Maar door de verhuizing word ik misschien gedwongen om bij ze weg te gaan, moet ik dan nog steeds een boete betalen? Ik wil best bij ze blijven maar als dat niet kan tja, dan moet ik wat anders kiezen.

Ik was idd van plan op de dozen te schrijven wat erin zit en waar het heen moet. Gelukkig heb ik niet zo heel veel spullen aangezien ik klein woon dus het zullen niet tientallen dozen zijn.

Edit:

Ik vind dit:

Citaat:
A rt ik e l 20 W a t g eb e u rt e r a ls u v e rh u ist?
20.1. Verhuist u? Informeert u ons dan schriftelijk of digitaal of bel ons. Onze overeenkomst loopt door op het
nieuwe adres.
20.2. Wat moet u doen u als u verhuist?
- Informeer ons dan twee weken voordat u verhuist over uw nieuwe adres.
- Stuur ons binnen vijf werkdagen nadat u bent verhuisd schriftelijk of digitaal de meterstanden van uw
oude adres. Zet hierop ook uw handtekening. Laat als dat kan ook de nieuwe bewoner zijn handtekening
zetten.
- Stuur ons ook binnen vijf werkdagen nadat u bent verhuisd schriftelijk of digitaal de meterstanden van
uw nieuwe adres. Als dat kan ook met de handtekening van de vorige bewoner.
20.3. Wat doen wij als u verhuist?
- Dan informeren wij u schriftelijk of digitaal dat wij de levering voor het oude adres gaan beëindigen. Uw
overeenkomst loopt door voor uw nieuwe huis.
- Denken wij dat u op uw nieuwe adres veel meer of veel minder elektriciteit en/of gas gaat gebruiken?
Dan mogen wij de overeenkomst wijzigen. Bent u het niet met deze wijzigingen eens? Dan mag u de
overeenkomst beëindigen binnen de daarvoor geldende voorwaarden.
- Wij melden u aan bij de netbeheerder voor een nieuwe aansluit- en transportovereenkomst op uw
nieuwe adres. Wij zeggen voor u de bestaande overeenkomst met uw netbeheerder op het oude adres
op.
20.4. Heeft u op uw nieuwe adres nog geen aansluiting op het elektriciteits- en/of het gasnet? Dan kunt u van
ons nog geen elektriciteit en/of gas geleverd krijgen. U krijgt van ons pas elektriciteit en/of gas geleverd
als uw netbeheerder voor een juiste aansluiting heeft gezorgd.
20.5. Heeft u tijdelijk twee adressen? Dan krijgt u tijdelijk gas en/of elektriciteit geleverd op beide adressen.
Tenzij redelijkerwijs niet van ons verlangd kan worden dat wij ook nog ten behoeve van het oude perceel
elektriciteit en/of gas tegen de overeengekomen voorwaarden blijven leveren. Wilt u (na verloop van tijd)
alleen op uw nieuwe adres elektriciteit en/of gas geleverd krijgen, moet u wel de overeenkomst op uw
oude adres opzeggen. Doet u dat niet, dan brengen wij u de kosten voor de levering op uw oude adres bij
u in rekening tot het moment dat rechtsgeldig is opgezegd

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:31

Ik denk niet dat je je keuken mag uitzoeken als je in juni mag kijken en het in juli ergens opgeleverd wordt. Dan zal de keuken er al in zitten/vaste keukens geplaatst worden dit ook ivm aansluitingen ed.

Ik had hier opties tot verschillende bouwnummers in het rijtje en zaten verschillende keukens in. Zo is de keuze op dit huis gevallen, omday hier geen standaard wit/zwart in de keuken zat maar bruin :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:40

Wat een superleuk huis! Ik ga dit topic ook volgen!
Heerlijk die extra ruimte! Ik ben wel benieuwd of je je achtertuin toch gaat missen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 10:41

Aha, die kans zit er ook nog in. Nouja, is ook niet heel erg. Het is in elk geval nieuw. :D

Cayenne, ik denk het wel, iig in het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:46

Wat suprtof Marlies! Het huis ziet er prachtig uit, en je gaat wsl zoveel besparen op maandelijkse kosten + het woongenot wat je ervoor terug krijgt. Komt helemaal goed! Superleuk *\o/*

Ik volg. Ben benieuwd naar al je plannen :D

Verhuizen is een verkapte hobby van me :') (niet echt. Maar ik ben nogal vaak van huurwoning veranderd de afgelopen 10 jaar.) Het meeste loopt eigenlijk wel los. Alleen al je abonnementen, verzekeringen adressen bij bv. webwinkels, en alle instanties overzetten is een rotklus... En ik kom er nu na een jaar nog achter dat sommige dingen niet goed staan. Maarja, dat hoort er een beetje bij denk ik :+ . Zou daar niet teveel stress over hebben iig :D .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 10:54

Ik kreeg gisteren nog post voor de huurder voor mij. :+ Ik zit hier al 15 jaar. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 11:47

Net weer even langsgereden.

Afbeelding
Dit is mijn blok, het middelste blok en ik denk dat ik in de hoek kom te zitten die je hier ziet.
Afbeelding

Wel jammer van die flat dit vlak naast mijn woning staat. :+

Skye93
Berichten: 44
Geregistreerd: 15-03-23
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:30

Wat tof Marlies!! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden :D

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 13:41

Maureen95 schreef:
Mag je ook nog zelf je keuken uitkiezen? Ik weet dat @ExitiumNL dat wel mocht. :D

Je hebt een 'NL' teveel voor Bokt :')

@Marlies: Staat er niets over in de info die je gekregen hebt? Ik mocht dat inderdaad wel, zowel kleuren en greepjes als ook inbouwapparatuur tegen meerprijs (heb ik gedaan voor de vaatwasser en kookplaat), maar heb die keuzes al in juli moeten maken met een verwachte opleverdatum in december. Als ze al in juli verwachten op te leveren kan het zijn dat het te kort dag is met nog maar een maand of twee te gaan

Bellatrix schreef:
Ik heb een vast contract bij Prik, kan ik zomaar overstappen? Maar ik moet eerst vragen of ik bij de nieuwe woning aan een vaste leverancier vastzit...

Met een vast contract kun je die niet zomaar opzeggen, dan zou je een boete moeten betalen. Hoeveel dat kost is afhankelijk van hoe lang je contract nog loopt, maar het boetebedrag ligt tussen de € 50 en € 125 per product. (dus voor gas en elektriciteit apart)

pandour4evuh schreef:
Een paar tips die ik kan meegeven voor de verhuizing en inpakken:

als je op tijd begint: 1 doos per dag inpakken.
Op iedere door een groot A4 stickervel plakken, vouw deze over in de helft en over de bovenkant en zijkant. Schrijf hierop waar het heen moet en wat er in zit.

Heb je dan in je nieuwe huis nog niet alles uitgepakt en ben je opzoek naar iets dan kan je heel snel vinden wat er in zit.

Vrienden die je helpen met verhuizen vinden dit ook fijn omdat het heel duidelijk is waar het naar toe moet.

Ik had verhuizers en ik heb dit ook gedaan maar dan met stickers. Ik heb op de deurposten stickers geplakt waar nodig ('SLK1', 'SLK2', etc) en op de dozen ook stickers met die afkortingen. Bij dozen die ik op korte termijn nodig ging hebben (had o.a. een doos met een paar handdoeken, tandenborstel, opladers, etc) heb ik er nog 'Belangrijk' bij gezet, zodat je weet dat dat de dozen zijn waar je als eerste wat mee moet. Uitpakken van alles heeft in totaal wel een paar weken geduurd, maar op die manier had ik de meeste dingen snel tevoorschijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 14:04

Ik heb geen info gehad? :+ Oplevering is idd in juli. Is dat dan te laat om de keuken te kiezen enzo?

Hopelijk kan ik mijn energiecontract dan gewoon (in aangepaste vorm) meenemen naar mijn nieuwe woning...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 15:25

Bellatrix schreef:
Ja, dat krijgen ze bij mij dus ook maar of ze het accepteren? :=

Je weet dat je dat zelf in de hand hebt, hè? :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 15:29

Ja maar als ze aan de deur gaan krabben word ik gek. Det is een rotgeluid en kan ik niet lang naar luisteren.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 18:44

Bellatrix schreef:
Ik heb geen info gehad? :+

Ik moest via een site reageren en daar stond info op, met een folder waar e.e.a. in stond in mijn geval:

Afbeelding

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 19:11

Wat een leuke woning!
Je kunt op de bouwtekening wel al zien wat voor soort ramen erin komen, als je op google zoekt op bouwtekening ramen dan zie je uitleg van de verschillende tekens die ze gebruiken.

Afbeelding

Heb er hier even eentje voor je opgezocht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 19:48

Oh super zeg!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:48

Voor wat betreft de keuken, onze nieuwe keuken is in week 17 (vorige week) besteld en staat voor levering nu in week 31/32 (eerste 2 weken van augustus). Denk dat je de dus geen keuken zelf kunt uitkiezen. keukens worden pas gemaakt op het moment dat ze besteld worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 13:50

Ja daar was ik al bang voor. :+ Nouja, het maakt mij ook niet zoveel uit, het is een nieuwe keuken, alles is beter dan dit:

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:06

Dat kan inderdaad niet anders dan een verbetering zijn. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 14:07

Dat bedoel ik dus. := Ik krijg een L vorm keuken, dat heb ik ook nog nooit gehad. Zou er een aansluiting zitten voor een vaatwasser? O:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:09

Ongetwijfeld, want je hebt vast en kraan en een afvoer in je keuken :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 14:10

_O- Ga ik ook kijken of het mogelijk is om er eentje in te laten zetten. Zo niet is het geen drama maar het zou fijn zijn.