[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:50

Vergis je niet in het werk wat gras met zich mee brengt. Ik begin er niet aan hoor. Gras is echt heel veel werk. Je kan beter wat vaste planten neerzetten en wat leuke bodembedekkers. 1 hoekje met wat hogere bloemen ofzo.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:53

Kan je er geen worteldoek onderleggen en wat houtsnippers strooien? En dan laat je een paar stukjes vrij voor planten. Eventueel kan je dan ook nog wat houdvlonderplankjes leggen zodat je een klein terrasje kan maken. Of alleen de houtsnippers en planten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:57

Suzanne F. schreef:
Vergis je niet in het werk wat gras met zich mee brengt. Ik begin er niet aan hoor. Gras is echt heel veel werk. Je kan beter wat vaste planten neerzetten en wat leuke bodembedekkers. 1 hoekje met wat hogere bloemen ofzo.

Dat hangt vooral af van wat voor grasveld je wilt. Mijn overburen hebben een superstrak gemillimeterd gazon met geen enkel sprietje wat dan ook er tussen. Ja, dat is veel werk. Ik heb gewoon een grasveld met oa wat mos en paardenbloemen en andere dingen er tussen. Soms is het wat langer, soms is het wat korter. Ik maai het in de zomer ongeveer eens in de twee weken. Dat kan je toch moeilijk veel werk vinden. Maar dat moet je dus maar wel net willen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:01

Ik hoef geen strak gazon. En ik wil wel mijn terras wat uitbreiden voor een loungeset en tafel.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:04

In mijn andere huis heb ik ook gras. Onderhoud valt best mee nl 1x in de 2 weken ff maaien.
Een collega van mij heeft kunstgras, die stofzuigt het 2x per jaar :') :') Dus dat kan ook een optie zijn.

Heb er wel over nagedacht om dat in mijn tijdelijk tuin neer te leggen maar dat word wel kostbaar. Ik wacht met smart op de woningbouw dat ze de tuinen komen doen.

Ik heb gisteren toch maar een vogelhuisje opgehangen, plantje bakken met violen gevuld en aan de schutting gehangen. Mijn kerstboom in de grond gezet.
Maar ik moet echt wachten totbde woningbouw het gras erin heeft gelegd/gezaaid voor ik verder kan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:04

Oh, hier doen ze niets met de tuin, moet je allemaal zelf maar uitzoeken. :')
Deden ze maar gras zaaien.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:41

Bellatrix schreef:
Oh, hier doen ze niets met de tuin, moet je allemaal zelf maar uitzoeken. :')
Deden ze maar gras zaaien.


Het heeft ook te maken dat ik tijdelijk ergens anders moet wonen tot mijn eigen woning hersteld is.
Anders had ik het ook zelf moeten doen hoor.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:13

Lalidan schreef:
Suzanne F. schreef:
Vergis je niet in het werk wat gras met zich mee brengt. Ik begin er niet aan hoor. Gras is echt heel veel werk. Je kan beter wat vaste planten neerzetten en wat leuke bodembedekkers. 1 hoekje met wat hogere bloemen ofzo.

Dat hangt vooral af van wat voor grasveld je wilt. Mijn overburen hebben een superstrak gemillimeterd gazon met geen enkel sprietje wat dan ook er tussen. Ja, dat is veel werk. Ik heb gewoon een grasveld met oa wat mos en paardenbloemen en andere dingen er tussen. Soms is het wat langer, soms is het wat korter. Ik maai het in de zomer ongeveer eens in de twee weken. Dat kan je toch moeilijk veel werk vinden. Maar dat moet je dus maar wel net willen.

Ja precies, hier ook een makkelijk gazon, om de week maaien in de zomer en klaar. Maaien is echt zo gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 21:14

Zo'n grote tuin heb ik nou ook weer niet, maaien zou zo gedaan zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:22

Nou als ik zie hoeveel werk mijn moeder eraan heeft. Maaien, kantjes knippen, verticuteren 2 x per jaar. Dan weer kale plekken inzaaien, wilde gras eruit halen en plekken zaaien. Ik gooi er wel kunstgras in als ik ooit een huis heb met gras. Tenzij het een stukje weiland is waar een paar schaapjes op kunnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:27

Nou ja, dat zijn dus allemaal dingen die ik niet doe, behalve maaien :))

prompter

Berichten: 11115
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:32

Voor mij ook nooit meer gras, ik vond het ook te veel werk en het probeert de hele tuin in te nemen.

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:33

Suzanne F. schreef:
Nou als ik zie hoeveel werk mijn moeder eraan heeft. Maaien, kantjes knippen, verticuteren 2 x per jaar. Dan weer kale plekken inzaaien, wilde gras eruit halen en plekken zaaien. Ik gooi er wel kunstgras in als ik ooit een huis heb met gras. Tenzij het een stukje weiland is waar een paar schaapjes op kunnen.

Ik doe dat allemaal niet, behalve maaien. En mss eens een hand graszaad op een kale plek gooien. Maar ik heb dus ook geen strak gazon maar met mos en verschillende kleuren. Vind ik nog mooier ook. :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:13

Ik heb kunstgras en i love it. Je kunt er ook rustig wat opzetten zonder dat het meteen kapot gaat en altijd strak en groen.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:21

Het is hier toch echt iedere week maaien en bij ideaal weer voor gras 2 keer per week. Zelf vind ik het veel werk maar mijn man blijkbaar niet, die wil nu in de voortuin gras omdat alles border en vijver teveel werk is. Sidenote: hij doet het gras en ik de borders en vijver. :')

tyleysmiley

Berichten: 1897
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:31

Ik zou ipv gras klaver zaaien...zoooo mooi en amper onderhoud

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 09:00

Of wellicht Isotoma? Groeit als een tierelier, is bij ons vanuit de tuin het gras in gegaan en hoewel het niet gewenst is, hebben we met periodes een prachtige blauwe zee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:18

Oh wow dat is mooi!!

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:31


Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:32

Wij zijn blij met de mos in ons grasveld. Heerlijk zacht met spelen, ook bij hitte geen water nodig. En heeft het mos het zwaar? Dan groeit het gras er doorheen omhoog. We moeten het wel maaien daardoor.

Maar eerlijk is eerlijk, het is de voortuin en daar doen we eigenlijk niks :=

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:34

Meer onderhoud zou ik toch niet zeggen als je 1 tot 2 keer in de week gras moet maaien. Vochtige grond zou kunnen, bij ons gaan in de zomer automatisch de sproeiers voor 15 minuten aan op het gazon.

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:27

Hier maaien we alleen een paadje en de rest gefaseerd 1 a 2 keer per jaar (en afvoeren), sindsdien veel meer dieren in de tuin *\o/*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:36

Ik heb sowieso, heel modern <<) een 'maaimenietje'. Een stuk in mijn tuin waar ik niet maai. Ik heb er nog 2 bussen gevarieerd zaad in leeg gegooid (en dat beruchte zakje van de Postcodeloterij, waar toen zoveel gedoe over geweest is op sm) en alles wat ergens groeit wat ik wel wil, maar niet op de plek waar het uit zichzelf groeit, verhuisd daar naar toe.

Mijn tuinpad is ook mooi aan het over groeien, maar in plaats van het gras tussen de tegels weg te halen, haal ik ook daar de grasmaaier gewoon overheen _O-

Ik hoop alleen dat mijn grasmaaier de douche van mijn geknapte waterleiding overleeft heeft := maar voorlopig ben ik fysiek toch niet tot grasmaaien in staat, dus ik ga het zien.

Water geven doe ik met gras ook niet aan, maar het weer lijkt hier in het noorden toch minder extreem te zijn dan in Brabant en omstreken. Dat maakt wel uit, heb ik het idee.

Samenvattend, je kan gras (en de tuin) zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt :j

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:25

Hoe is het nu met de lekkage?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101765
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 22:49

Gaat gestaag door. :+
Ze zijn blijkbaar weer langs geweest zonder dat ik het wist...