Whatsapp overzetten van Android naar IPhone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Whatsapp overzetten van Android naar IPhone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 17:29

Hoi!

Vanuit mijn werk heb ik al een tijdje een iPhone 12, en prive gebruik ik een OnePlus. Echter ben ik het een beetje zat om met twee telefoons te slepen, en is mijn OnePlus ook wel aan vervanging toe.
Het lastige is dat mijn iPhone dus al geïnstalleerd is, en ook een bedrijfstelefoon is. MovetoIOS app heeft dus geen zin, want daarvoor moet hij terug naar fabrieksinstellingen (voor zover ik het heb gelezen). Inmiddels heb ik dus alle apps en mijn contactgegevens handmatig over gezet. Ik loop alleen vast bij Whatsapp. Ik wil namelijk vooral graag dat mijn gespreksgeschiedenis mee komt, en dat lijkt niet te lukken. Ik heb gebeld met de ICT afdeling maar zij geven aan dat dit eigenlijk niet te doen is, maar ik vind het echt oprecht bijna een reden om zelf een nieuwe telefoon te gaan kopen en met twee telefoons te blijven lopen :Y)
Ik hoop dus dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft? Ik heb nu Mobitrix gevonden, dit lijkt te kunnen maar hij vindt mijn telefoons niet als ze aan de laptop hangen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar ervaringen van mensen die dit gedaan hebben qua veiligheid, want voor mijn gevoel kom ik ook op vrij veel sketchy sites uit en wil niet dat ik zometeen gehackt wordt :+
Overigens heb ik altijd braaf mijn telefoon gebackupt op Google Drive, maar daar heb ik dus niks aan voor zover ik begrijp omdat je voor iPhone een iCloud backup zou moeten hebben...

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen :)

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Whatsapp overzetten van Android naar IPhone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:39

Kan je niet een backup draaien op je telefoonnummer en dan op je simkaart/geheugenkaart?
En dan met dat nummer op je iPhone aanmelden bij whatsapp en dan je backup downloaden?

Zo doe ik het als ik van telefoon switch.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 18:08

Cchanny schreef:
Kan je niet een backup draaien op je telefoonnummer en dan op je simkaart/geheugenkaart?
En dan met dat nummer op je iPhone aanmelden bij whatsapp en dan je backup downloaden?

Zo doe ik het als ik van telefoon switch.

Bedoel je dan Backup maken via mobiel netwerk?

Ik heb mijn simkaart al omgezet naar een esim en geactiveerd op mijn iPhone. Maar de fysieke simkaart zit nog wel in mijn oneplus.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:48

Ik heb hetzelfde issue net gehad, ook via Mobitrix geprobeerd. Daar moest ik iets heel specifieks in de instellingen veranderen op mijn Samsung om die gezien te krijgen door de pc (Mac). Toen zou het gewerkt hebben, ware het niet dat dat mijn iPhone van mijn werk door de moederorganisatie beheerd wordt, en die staat dus geen import van gegevens op deze wijze toe.

Ik heb contact gehad met iedereen die er verstand van had en uiteindelijk maar mijn Whatsapp geschiedenis gedownload in een bestand (gewoon naar mijn mail). Dan kun je dus nog wel je gesprekken inzien, maar ze staan niet meer in Whatsapp |( . Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat zo erg vond (want zoek zelden iets terug), maar baalde er stevig van. Had bijna mijn iPhone weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar omdat ik al tijden bezig was om alle apps weer werkend te krijgen (inclusief alle wachtwoorden etc) heb ik het er toch bij gelaten.

Kortom, ik zou de Mobitrix optie nog even wat verder uitdiepen. In de gebruiksaanwijzing van Mobitrix kom je vrij uitgebreid tegen hoe je de instellingen in je Android moet veranderen om hem gezien te krijgen op je pc.

https://www.mobitrix.com/faq/device-connection.html

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 11:39

turtlelito schreef:
Ik heb hetzelfde issue net gehad, ook via Mobitrix geprobeerd. Daar moest ik iets heel specifieks in de instellingen veranderen op mijn Samsung om die gezien te krijgen door de pc (Mac). Toen zou het gewerkt hebben, ware het niet dat dat mijn iPhone van mijn werk door de moederorganisatie beheerd wordt, en die staat dus geen import van gegevens op deze wijze toe.

Ik heb contact gehad met iedereen die er verstand van had en uiteindelijk maar mijn Whatsapp geschiedenis gedownload in een bestand (gewoon naar mijn mail). Dan kun je dus nog wel je gesprekken inzien, maar ze staan niet meer in Whatsapp |( . Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat zo erg vond (want zoek zelden iets terug), maar baalde er stevig van. Had bijna mijn iPhone weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar omdat ik al tijden bezig was om alle apps weer werkend te krijgen (inclusief alle wachtwoorden etc) heb ik het er toch bij gelaten.

Kortom, ik zou de Mobitrix optie nog even wat verder uitdiepen. In de gebruiksaanwijzing van Mobitrix kom je vrij uitgebreid tegen hoe je de instellingen in je Android moet veranderen om hem gezien te krijgen op je pc.

https://www.mobitrix.com/faq/device-connection.html


Ik ben gisteravond de hele avond bezig geweest met Mobitrix, en het lukt om de data te exporteren naar mijn iPhone maar hij zet hem helaas gewoon bij systeemgegevens neer. Dus nu zit mijn 128 gb vol aan 2x 25 gb aan whatsappgesprekken maar mijn whatsapp blijft leeg... dus ik heb nu hun customer service benaderd want wil anders sowieso mijn geld terug. Ik zal even posten of het nog gaat lukken om de gesprekken daadwerkelijk in whatsapp te krijgen :Y)

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 12:03

Hier ervaring van Android naar iOS en terug van iOS naar Android.
Beide keren Whatsapp geschiedenis volledig weg. Ondanks alle goed bedoelde en mooi omschreven stappenplannen op internet. En ik had voor mijn iCloud mijn Google account gebruikt waar mijn WhatsApp geschiedenis was opgeslagen, dus dat had moeten werken.
Maar helaas -O- .

Inmiddels ben ik ook weer toe aan een andere telefoon. En eigenlijk de enige die een kleine GSM met goede specs levert is Apple. Maar het weer kwijtraken van mijn berichtengeschiedenis houdt me tegen.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:55

Een jaar geleden heb ik succeslvol m'n Whatsapp geschiedenis overgezet van Android naar Iphone. Het was wel een werkje, ik heb de (betaalde) software van Phonetrans gebruikt. Volgens mij kostte het iets van 20 euro. Maar wel gelukt dus, ik vond het de paar uurtjes werk en 2 tientjes wel waard :)

Edit: oh volgens mij is er tegenwoordig een optie vanuit Android om dit rechtstreeks te doen, dat was toen nog niet. Maar misschien heb je alsnog iets aan m'n antwoord