4G camera - welk simkaart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

4G camera - welk simkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 20:35

Omdat mijn merrie van zomer een veulen verwacht heb ik voor in de wei een 4 G camera op zonnepaneel gekocht (ivm geen wifi en stroom).

Nu las ik dat mensen een 2de simkaart aanvragen, de zgn duo sim (niet te verwarren met dualsim). Dit doet bv kpn en vodafone, maar de meeste bedrijven hebben deze mogelijkheid al niet.
Daarnaast lees ik dat er dan altijd 1 van de 2 simkaarten "uit" moet staan.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
En hoeveel data verbruiken jullie ongeveer?.

Een abonnement maandelijks opzegbaar voor 1 GB is bv 7 euro.
Ander kom je al gauw op 2 jaarlijkse contracten. Ik verwacht de camera alleen in de zomermaanden (6) te gebruiken.

MoOtJuHh

Re: 4G camera - welk simkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:51

Volgens mij heeft KPN daar nu ‘tablet’ Sim kaarten voor. Dan heb je alleen een internet bundel.

Duo Sim werkt ook, maar gaat dan van je eigen bundel af. Alleen zorgen dat jij even belt naar iemand (kort test gesprek) zodat je telefoon sim je belletjes blijft ontvangen. Dat is mijn ervaring, maar dat is al even geleden. Nadeel van duo sim was dat het dus uit 1 bundel komt en het dus sneller op was. Maar tegenwoordig zijn de bundels groter :)

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:59

Ik had van kpn rond 25 euro 4g onbeperkt internet en maandelijks opzegbaar omdat ik niet heel lang de camera wilde gebruiken daar betaalde je dan iets meer voor..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:27

Onze camera draait op simyo

Kost mij op dit moment €13,- per maand (flexibel per maand opzegbaar) en 20.000 MB. Die 20.000 is voor nu met nog ruim 30 dagen te gaan heeeuul ruim. Maar we wisten ook niet zo goed wat te schatten.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 10:19

Linda, dat is een abonnement van 20.000 MB per maand? Hoeveel hiervan verbruik je daadwerkelijk?

Ik heb ook nog naar prepaid gekeken maar de kosten per MB zijn dan best wel hoog en maar 1 maand geldig als ik het goed begrijp. Dat is dan ook weer niet handig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:26

Prepaid is er wel, maar inderdaad best duur. Ligt er een beetje aan hoe veel je het gaat gebruiken.
Wij hebben een soort tablet sim van dezelfde provider als waar wij ons mobiele netwerk en vaste netwerk van hebben. Dan krijg je ook weer wat korting. Werkt voor nu helemaal prima. Zijn ongeveer een 10tje per maand kwijt.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:24

EllyC schreef:
Linda, dat is een abonnement van 20.000 MB per maand? Hoeveel hiervan verbruik je daadwerkelijk?

Ik heb ook nog naar prepaid gekeken maar de kosten per MB zijn dan best wel hoog en maar 1 maand geldig als ik het goed begrijp. Dat is dan ook weer niet handig.

Op dit moment nog geen 1500 mb. We kijken ( lees vooral de kinderen nu) een aantal keer 1-2 minuten en klikken we weer weg. Er is nu ook nog niets waarop we zouden moeten ‘waken’.

Ik heb voor mijn telefoon ook simyo en in huis hebben we kpn, dan krijg je gebruikerskorting en dubbele bundels. Bundel is dus standaard 10.000 mb en 400 minuten.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:15

Ik heb sinds 2 weken een Reolink hangen, heb een Lebara abonnement hiervoor afgesloten.
Ik betaal de eerste 6 maanden 4.5 en vervolgens 9 euro per maand, abonnement van 5GB heb er nu pas 1.4GB van gebruikt en nieuw tegoed is al in 15 dagen. Kijk er redelijk veel op gedurende de dag / avond.

Bevalt prima, doel was om onder de 10 euro per maand te zitten en dat is gelukt. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:18

Ik heb er 1 met 5GB van Lebara. Die kun je kostenloos aanpassen naar meer of minder als je zou willen.
Ik ben begonnen op 7GB, maar dat was teveel. Nu dus 5GB. Wij keken me 5 personen, dat ging iets sneller in data. Nu maar met 2 en dan blijven we ruim binnen 5GB met meerdere keren per dag kijken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:26

Ik heb ook een 4g camera maar wel stroom. Dus een simkaart van vodafone erin(werd door hun geadviseerd). Ik heb prepaid, maar in de maanden dat ik moet waken pak ik bundels die voor een maand geldig zijn. Dat is voor mij voordeliger dan een abbo.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 11:39

Ben heeft ook 5 GB voor 10 euro, maar staat me zo tegen dat ik dan 5 euro betaal voor bellen, dat nooit gebruikt gaat worden.

Ik ga Lebara eens bestuderen.
Zijn jullie overigens niet bang dat kaart gestolen wordt en dat ze er de hele wereld mee gaan bellen? Voor een dataplafond betaal je bij Lebare ook weer 50 ct per maand

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:57

Ik heb prepaid van Lebara. Werkt prima, als je eerst de simkaart even in een telefoon stopt en registreert kun je hem monitoren in hun app (die je installeert op je "normale" toestel) en dus bijtijds opwaarderen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:05

Princesj, hoeveeel verbruik je dan per maand? Prepaid is toch ook maar maand geldig?

Ik heb de Lebara besteld, mocht er iemand binnen paar maanden nog een abonnement af willen sluiten, laat het dan even weten dan kunnen we beide 20 euro verdienen.

Ik heb nu even gekozen voor 1 GB met plafond. Dan kan ik even aftasten tot weideseizoen en wanneer ze moet gaan bevallen kan ik het dan altijd verhogen.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:12

EllyC schreef:
Ben heeft ook 5 GB voor 10 euro, maar staat me zo tegen dat ik dan 5 euro betaal voor bellen, dat nooit gebruikt gaat worden.

Ik ga Lebara eens bestuderen.
Zijn jullie overigens niet bang dat kaart gestolen wordt en dat ze er de hele wereld mee gaan bellen? Voor een dataplafond betaal je bij Lebare ook weer 50 ct per maand

Voor de camera hier hebben ze een ladder nodig. Ben eerder bang dat ze de camera jatten dan de simkaart .

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:07

Ik denk dat mijn vraag hier past.... Ik heb Vodafone, een stal 15km van huis en een nieuwe 4g camera. Nu op zoek naar een sim kaart. Aangezien ik Vodafone en meer dan voldoende internet in m'n bundel heb, wilde ik voor duo sim gaam. Nu zei de man in winkel dat dat niet gaat werken omdat sim telefoon en sim camera niet gelijktijdig kunnen werken, logisch ook wel eigenlijk. Houdt dit in dat ik alleen thuis, Via WiFi, naar mn paarden kan kijken?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 15:33

ik heb een extra sim kaart abonnement gekocht met eigen nummer.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:36

Dat zag ik in je reacties, ik ga dat ook doen. Heb je al zicht op hoeveel je verbruikt?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 16:55

als ik nu een paar x per dag kijk dan redt ik het wel met 1 Gb, maar als ze echt de wei in gaan en het veulen komt dan ga ik denk ik naar 5

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:06

Even een schopje - en misschien een ontzettend domme vraag ....
Wij hebben een 4G camera gekocht mét (beperkt) beltegoed van Lebara
Nu is dat op en wil ik opwaarderen. Lebara zegt dat er een sms wordt gestuurd ter controle.
Maar ik heb natuurlijk geen telefoon ...

Hoe doen jullie dat? Stop je de sim eerst in een telefoon?

Of zie ik iets over het hoofd? Werkt dat anders als je een abonnement afsluit?
Want dat kan ook natuurlijk.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:09

Hier de Sim ( wel abonnement) eerst in een telefoon gestopt voordat we hem in de camera hebben geplaatst.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:20

https://a.aliexpress.com/_Ey6AhiD

De eerdere camera in dit topic is niet meer leverbaar. Ik snap er helemaal niets van maar wil graag 4G camera bij de paarden. Er is geen wifi. Wel stroom maar voorkeur voor zonnepaneel. Wie kan zeggen of dit wat is? Je zou ons erg helpen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 19:54

Ik zag het toevallig ook want ik heb problemen met de mijne.

Als je stroom hebt, zou ik daar zeker voor gaan. Dan kun je nl. altijd opnemen en op afstand kijken.
De in jouw link heeft 10.000 mAh, die heb je groter, wat handig is als je hem veel gebruikt of bij niet zo zonnig weer.
Daarnaast vind ik het snoer voor het paneel wat kort. Even goed kijken of je het haalt om paneel op de juiste plek te hangen met 2 meter snoer.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:25

Lebara.

Kendra, vorig jaar kon ik gewoon opwaarderen via mijn telefoon en ik kon de simkaart gewoon in de camera laten zitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:22

EllyC schreef:
Ik zag het toevallig ook want ik heb problemen met de mijne.

Als je stroom hebt, zou ik daar zeker voor gaan. Dan kun je nl. altijd opnemen en op afstand kijken.
De in jouw link heeft 10.000 mAh, die heb je groter, wat handig is als je hem veel gebruikt of bij niet zo zonnig weer.
Daarnaast vind ik het snoer voor het paneel wat kort. Even goed kijken of je het haalt om paneel op de juiste plek te hangen met 2 meter snoer.

2 meter is lang zat hier. Verwacht niet veel gebruik het is gewoon net stukje extra controle.