Tips gezocht: dé (rose gouden) smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Tips gezocht: dé (rose gouden) smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 14:10

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wellicht weet Bokt raad! Ik zoek een smartwatch, maar vooral een mooi horloge. Ik hou van rosé goud. Ik vind veel smartwatches niet mooi, met zo'n vierkant zwart schermpje en een siliconen/rubberen band. Zoiets vind ik wel mooi, en zoiets ook.

Ik zoek:
- Een horloge wat (ongeveer) eruit ziet zoals hierboven, dus met een rosé gouden kastje, een bandje wat niet van rubber of iets soortgelijks is.
- Ik wil wel graag dat de tijd (bij voorkeur wijzers) permanent zichtbaar is, dat je dus niet op een knopje hoeft te drukken o.i.d. Dat moet dus in te stellen zijn.
- Het liefst track ik mijn hobby's: dansen en paardrijden. Ik zag al dat veel horloges dat niet hebben, zeker paardrijden niet. Dat laatste is daarom ook geen dealbreaker, ik rij 1x in de 2 weken dus dat is niet echt de moeite ook.
- Lange batterijduur
- Voor nu heb ik niet perse behoefte aan binnenkomende berichten kunnen zien, maar wellicht verandert dat nog dus als het kan is het fijn.
- Qua budget hoop ik eigenlijk onder de €150 te blijven. Grote plus als ik hem via Bol kan bestellen, i.v.m. cadeaubonnen.

Ik kom er ook niet helemaal uit of met gps echt een toegevoegde waarde is, ik hoef niet perse mijn wandelingen of manegerit te tracken. En is het nodig/handig als er updates uitgevoerd kunnen worden of hoeft dat niet perse?

Hopelijk hebben jullie tips!

Winged

Re: Tips gezocht: dé (rose gouden) smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:32

Ik heb deze: https://www.coolblue.nl/product/836177/ ... xEQAvD_BwE

Dansen en hardlopen is niet te tracken. Batterijduur is afhankelijk van wat je meet. met alle opties ben ik 4 dagen bezig. Schakel ik alles uit behalve stappen kan ik zo een keer zo lang verder. Bandjes heb ik tientallen van, veelal via Ali.

Hij is alleen zwaar boven budget.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:40

Ik heb deze maar dan in goud:
https://www.brandfield.nl/michael-kors- ... ch-mkt5147

De kleur komt overeen met wat jij zoekt,hardlopen registreert hij ook, dansen en paardrijden volgens mij niet.
De prijs ligt alleen hoger als wat jij aangeeft te willen uitgeven.

Edit, qua batterijduur kan je het zo gek maken als je zelf wilt, geheel afhankelijk hoe je het horloge instelt.
Ik laad mijn horloge 1x per 24u op.
Software bijwerken/downloaden doet hij automatisch.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:39

Van Garmin heb je de vivomove en de venu horloges. Daar kun je allerlei combinaties mee maken, ook met rose gold als basis. Je kunt ze uitvoeren met siliconenbandjes, leren bandjes en metalen bandjes. Ik bezit ze beide (met rosegold als basis) en ik ben het meeste fan van de venu aangezien deze de meeste functies heeft. Ze zitten wel boven je budget ben ik bang.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:46

Je kan ook gewoon op Bol.com "smartwatch rose gold" intypen ....
En dan kijken welke je mooi vind en dan de specs bekijken.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:10

Ik heb deze: https://www.michaelkors.eu/en_NL/michae ... /R-MKT5118

Die is er ook met rose gouden rand, maar dan is het bandje helaas grijs:
https://www.michaelkors.eu/en_NL/michae ... /R-MKT5117

Deze past in ieder geval wel binnen je budget nu hij in de sale is.

Wijzerplaat kun je aanpassen. Je hoeft nergens op te drukken om deze te kunnen zien, gewoon je pols draaien.
Je kunt verschillende sporten tracken, paardrijden staat er bij mij ook tussen (Google Fit app).
Je kunt ook je berichten binnen zien komen en bellen via de horloge.

Nadeel vind ik de batterijduur, deze is 1,5 dag en daarom laad ik hem elke avond op anders moet ik dat halverwege de dag doen en dat vind ik onhandig.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:17

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:23

Ik heb de Polar Ignite 2, paardrijden kun je toevoegen als sport. Dansen durf ik zo niet te zeggen, maar hij heeft wel een categorie "overig indoor" .
Als je er dan nog een apart bandje bij besteld dan kun je ongeveer de look creëren van het horloge in je tweede link.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:26

Ik heb de Garmin venu 2s. Super ding, maar wel boven budget! Bandjes in alle kleuren te krijgen, ik heb ze zelf via alie bij besteld.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:01

Misschien past een hybride smartwatch wel bij wat je zoekt? Ik heb jarenlang een hybride horloge van Withings gehad en die doet alle dingen die je vraagt, maar heeft geen groot display.
Deze bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/product/886789/ ... vsQAvD_BwE
(Standaard zit er een rubberen bandje bij, maar dat kun je makkelijk vervangen voor iets anders.)

Was er zelf heel erg tevreden over, meer zelfs dan over de smartwatch die ik nu heb (Polar Ignite 3).

De Scanwatch van de link is wat duurder, maar de Steel HR vond ik zelf meer dan prima en past beter bij je budget.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:20

Ik heb de tweede die je gepost hebt in de OP
Ik wilde een vrij simpel exemplaar, makkelijk te bedienen en dat is deze
Ik ben tevreden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:36

Ik heb de Samsung Galaxy Watch 3, qua budget wel ruim boven je budget, maar verder kan je al je eisen afstrepen, ook paardrijden registreert hij :j
Ik heb hem al bijna 2 jaar en ik ben er ook oprecht zo gelukkig mee, qua comfort is hij perfect, je hebt niet eens door dat je hem draagt, het is echt een mooi horloge, die je ook verschillende bandjes kan geven en voor mij het allerbelangrijkste: Nikkelvrij, vanwege een nikkelallergie vielen voor mij een hoop horloges af, zeker de goedkopere varianten.

Hij is supermakkelijk in de bediening, maar wel vrij uitgebreid qua functies :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:40

Bij garmin kan je via een app een soort uitbreidingen downloaden voor je smartwatch, waardoor je ook andere activiteiten kan toevoegen dan die er standaard in zitten. Zo heb ik ook Horse Riding als activiteit gekregen. :)

Heb zelf een lompe Garmine Instinct 2s solar zwart, dus met uiterlijk kan ik je niet verder helpen. :+ Ik weet wel dat ze rosé kleurige horloges hebben. De display kan je ook zelf vormgeven en qua batterijduur ben ik met de mijne erg tevreden, ook als het om tracken gaat (en ook zonder zonlicht).
Zelf vond ik gps een voorwaarde, omdat ik vooral afstanden track in verschillende sporten.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:52

Ik heb ook de samsung galaxy watch 3, een roze maar je kan ook rosé gouden bandjes bestellen. Heel mooie smartwatch, maar nadeel vind ik wel de batterij (alle dagen opladen). Volgens internet is hij ook waterdicht, maar die van mij ging kapot bij het zwemmen. Gelukkig nog wel binnen de garantie periode.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:06

Ik heb een fitbit Versa met rose gouden randje. Erg blij mee

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:10

Binoche schreef:
Ik heb ook de samsung galaxy watch 3, een roze maar je kan ook rosé gouden bandjes bestellen. Heel mooie smartwatch, maar nadeel vind ik wel de batterij (alle dagen opladen). Volgens internet is hij ook waterdicht, maar die van mij ging kapot bij het zwemmen. Gelukkig nog wel binnen de garantie periode.

Moet je hem serieus alle dagen opladen?
Ik doe 3 tot 4 dagen met de batterij van die van mij :j
Ik kan er trouwens ook mee zwemmen en in bad, is gelukkig nog niet kapot gegaan.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:50

Lys_PPA schreef:
Ik heb deze: https://www.michaelkors.eu/en_NL/michae ... /R-MKT5118

Die is er ook met rose gouden rand, maar dan is het bandje helaas grijs:
https://www.michaelkors.eu/en_NL/michae ... /R-MKT5117

Deze past in ieder geval wel binnen je budget nu hij in de sale is.

Wijzerplaat kun je aanpassen. Je hoeft nergens op te drukken om deze te kunnen zien, gewoon je pols draaien.
Je kunt verschillende sporten tracken, paardrijden staat er bij mij ook tussen (Google Fit app).
Je kunt ook je berichten binnen zien komen en bellen via de horloge.

Nadeel vind ik de batterijduur, deze is 1,5 dag en daarom laad ik hem elke avond op anders moet ik dat halverwege de dag doen en dat vind ik onhandig.

Deze heb ik ook inderdaad. Behalve de batterijduur ben ik er super tevreden over.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 19:53

Needje schreef:
Je kan ook gewoon op Bol.com "smartwatch rose gold" intypen ....
En dan kijken welke je mooi vind en dan de specs bekijken.

Daar ben ik mee begonnen, maar ik moest in de krochten van de reviews ontdekken dat degene die ik op het oog had, niet de tijd vast in het scherm houdt. En dat is echt een belangrijke eis, maar staat niet in de specs. Vandaar de vraag hier.

Bedankt voor de tips, ik ga op mn gemak even kijken en vergelijken! €300 is me echt te duur, dus dat gaat hem idd niet worden, maar toch bedankt!

Updaten jullie je horloge vaak?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 19:58

Joanne1987 schreef:
Ik heb de tweede die je gepost hebt in de OP
Ik wilde een vrij simpel exemplaar, makkelijk te bedienen en dat is deze
Ik ben tevreden

Houdt die de tijd vast of moet je het horloge dan bewegen/aantikken?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:49

Als ik mn pols draait licht ie op en zie ik de tijd
Als je hem 'niet gebruikt' gaat ie op zwart scherm, maar je kan wel eea instellen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:34

De Samsung watch heeft wel een always on functie, maar de normale stand zou al voldoende moeten zijn. Als je hem zo draait dat je er naar kan kijken gaat het scherm aan. Is ook zuiniger voor de batterij.

Ik heb hem in rosé goud met een ander bandje dan het standaard bandje want die vond ik niet mooi.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:42

Ik had dezelfde wensen en een tijdje besloten toch m'n budget te verruimen. Heb hem via de Puntenwinkel gekocht, stukje goedkoper:

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1010462

Geen spijt van gehad. Fijn ding. Je kunt via de app van Garmin een app voor dansen erop zetten (tegen betaling, ik heb 6 euro per jaar betaald). Paardrijden zat er volgens mij wel tussen.

Hiervoor had ik een Samsung Watch (ook rosegoud) maar die batterij ging nog geen anderhalve dag mee. Dat vond ik zo vreselijk irritant. Was verder wel tevreden hoor, maar die batterij heeft hem genekt. Heb hem toen verkocht en m'n Venu 2S gekocht en ben er vanaf begin af aan heel blij mee.

Tip van ervaringsdeskundige: ik raad je toch aan iets langer door te sparen cq je budget te verhogen want het is inderdaad even een uitgave, maar ik raad je aan hem in een keer goed te doen ipv net zoals ik eerst een andere te kopen die niet 100% bevalt.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:28

M_D_H schreef:
Binoche schreef:

Ik kan er trouwens ook mee zwemmen en in bad, is gelukkig nog niet kapot gegaan.

Helaas wel, als ik geen gebruik maak van de gps gaat hij mss twee dagen mee, maar langer echt niet. Met drie tot vier dagen heb jij wel geluk, volgens de reviews gaat de batterij tot 43u mee zonder gps.

Om die reden zal mijn volgende horloge eerder een sporthorloge zijn dan dit type smartwatch. Ik heb nu vaker een eenvoudige fitbit aan dan de samsung.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:07

Binoche schreef:
M_D_H schreef:

Helaas wel, als ik geen gebruik maak van de gps gaat hij mss twee dagen mee, maar langer echt niet. Met drie tot vier dagen heb jij wel geluk, volgens de reviews gaat de batterij tot 43u mee zonder gps.

Om die reden zal mijn volgende horloge eerder een sporthorloge zijn dan dit type smartwatch. Ik heb nu vaker een eenvoudige fitbit aan dan de samsung.

Ja dat kan ik mij dan wel voorstellen dat je er over denkt om over te stappen.
Denk dat ik dan echt geluk heb met die van mij :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:27

Ik heb zelf de huawei watch fit deze heeft paardrijden en verschillende soorten dans stijlen erin staan. De batterij gaat bijna 2 weken mee maar ik heb de klok niet altijd aan staan dan zal die wellicht na week leeg zijn. Als standby watch face kun je namelijk een wijzerplaat instellen of analoge klok.

Kwa bandjes moet je niet naar kijken die kun je heel gemakkelijk vervangen door een andere. Heb zelf een zilverkleurige magnetische erop gedaan. Er is onlangs de watchfit 2 uitgekomen ook.