Welke verzekeringen heb jij?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Welke verzekeringen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 11:58

Ben wat administratie aan het doen en daar horen ook wat verzekeringen bij.

Ik heb nu alleen een WA verzekering maar ga nog een inboedelverzekering afsluiten.

Rechtsbijstand twijfel ik nog over, dat is met aanvullende pakketten best wel duur.

Reisverzekering sluit ik kortlopend af als ik op reis ga, wie heeft een doorlopende en is dat zoveel voordeliger? Of moet je dan een paar keer per jaar naar het buitenland gaan?

Ben benieuwd!

Amado7

Re: Welke verzekeringen heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:03

WA
Zorgverzekering
Inboedel
Rechtsbijstand kan je kiezen welk gedeelte je wil. Ik heb alleen verkeer en vakantie, dat werd mij aangeraden omdat dat het meest wordt gebruikt. Koste niet eens zoveel.

Uitvaartverzekering is voor mij nog niet nodig, rechtsbijstand heb ik maar een gedeelte gedaan omdat ik dat ook best duur vind en de banen ook voor het oprapen liggen in mijn sector dus ik neem het risico dat ik mijn rechtsbijstand niet nodig heb voorlopig.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:20

Amado7 schreef:
WA
Zorgverzekering
Inboedel
Rechtsbijstand kan je kiezen welk gedeelte je wil. Ik heb alleen verkeer en vakantie, dat werd mij aangeraden omdat dat het meest wordt gebruikt. Koste niet eens zoveel.

Uitvaartverzekering is voor mij nog niet nodig, rechtsbijstand heb ik maar een gedeelte gedaan omdat ik dat ook best duur vind en de banen ook voor het oprapen liggen in mijn sector dus ik neem het risico dat ik mijn rechtsbijstand niet nodig heb voorlopig.

rechtsbijstand heb je ook nodig als je een ongeluk veroorzaakt, het huis van de buren per ongeluk af laat branden , samen met die van jou, als je in conflict komt met de overheid.
Maar ik geef toe . Ik heb hem alleen gebruikt voor werk tot nu toe :D En daar haal je hem dubbel en dwars mee uit. Heb er duizenden euros extra mee gekregen toen ik mijn werk kwijtraakte.

opstal als je een eigen huis hebt is verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:24

Woonhuis (inboedel en opstal), rechtsbijstand en deze nu ook uitgebreid met zakelijke dekking. Doorlopende reisverzekering, deze kan al uit met meerdere reizen per jaar waaronder ook weekendjes weg. Ik betaal 6 euro per maand volgens mij.
En natuurlijk WA, auto- en zorgverzekering..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:26

Rechtsbijstand is niet altijd nodig. Als je een lager inkomen hebt heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. In dat geval is het zonde als je geld uitgeeft aan de verzekering.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:34

Wij hebben:
- AVP,
- inboedel (allrisk en buiten-de-deur-dekking),
- opstal (koophuis),
- rechtsbijstand,
- WA+ en pechhulp voor de auto's.
- doorlopende reisverzekering (dit juist omdat de kinderen te pas en te onpas een weekendje weg gaan).

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:38

Aansprakelijkheid. Inboedel. Opstal (woonhuis). Rechtsbijstand (consument, verkeer, werk, geloof ik). Uitvaart. En mijn zus (we wonen samen) heeft nog een levensverzekering op mijn leven.

Wat mij vooral opviel toen we samen gingen wonen was dat verzekeren voor twee personen per persoon een stuk goedkoper is dan voor een.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:03

Wij hebben (voor beiden, met z’n 2en):
- aansprakelijkheid
- auto (allrisk, pechhulp hebben we bij anwb)
- inboedel
- opstal
- overlijdensrisico
- arbeidsongeschiktheid
- uitvaart (gaat er over een paar jaar uit als spaargeld/levensverzekering dit ruim voldoende dekt)
- rechtsbijstand met diverse modules, oa verkeer en arbeid
- doorlopend reis, incl risicosporten

Inboedel zou ik sowieso verzekeren, dat zou voor mij echt een no-brainer zijn. Reisverzekering was doorlopend wel goedkoper vanaf iets van 2-4 weken per jaar op vakantie, afhankelijk van waar en hoe uitgebreid je de dekking anders zou kopen. Als je <1 week per jaar op vakantie gaat is het het vaak niet waard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:25

Brainless schreef:
Wij hebben:
- AVP,
- inboedel (allrisk en buiten-de-deur-dekking),
- opstal (koophuis),
- rechtsbijstand,
- WA+ en pechhulp voor de auto's.
- doorlopende reisverzekering (dit juist omdat de kinderen te pas en te onpas een weekendje weg gaan).

Dit is ook zo'n beetje ons lijstje. Komen er nog een paar bij:
- ziektekosten verzekering
- aansprakelijkheidsverzekering voor wedstrijden omdat ik paarden van eigenaren start
- inzittende verzekering auto
- doorlopende annuleringsverzekering