Welke kleine auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Welke kleine auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 23:22

Omdat Bokt en haar Bokkers altijd óveral verstand van lijkt te hebben ;)

Situatie:
Nu in het bezit van een Corsa uit 2018. Vroeger waren dat kleine auto's, maar tegenwoordig is het toch een heel behoorlijke 'kleine auto'. Mijn gezin van 4 kan er prima in en dan is er zéker nog voldoende ruimte voor onze bagage. Ook geen ultra lichte auto, dus met een flinke storm waai ik niet van de weg af.

Het is echter een lease auto en de leaseperiode is bijna afgelopen.
Tot mijn schrik (maar niet zozeer tot mijn verbazing -O- ), zag ik dat eenzelfde auto, met eenzelfde aantal km's per jaar en looptijd nu minimaal ruim 100,- duurder per maand is en dan heb ik gewoon een standaard model.

Nu kan ik de leaseperiode nog een keer verlengen, dus dat is ook een optie.
(en ik kan hem kopen, maar: ammehoela :+ )

Maar ik kan ook een kleinere auto gaan leasen.
Dan hebben we het over Toyota Aygo's, VW Up, Citroen C1 etc. Echt de, zoals ik ze minachtend noem, de kleine gebakjes :')

9 van de 10x zit ik alleen of met zn tweeën in de auto. Zelden zitten we nog met zijn vieren in de auto, 1x per jaar gaan we op vakantie naar het buitenland en de oudste gaat vanaf dit jaar al niet meer mee, dus feitelijk zou zo'n klein gebakje prima genoeg zijn.

Maar ik wil dus niet in zo'n blikje rijden dat bij wat tegenwind de berm in waait, waarvan de deuren dichtkloinken, dat rammelt aan alle kanten.
Dus: hoe zit dat tegenwoordig, met de moderne gebakjes? Rijden ze comfortabel? Heb je het gevoel dat je in een degelijk auto rijdt? Voel je je veilig? En dan vooral als je dus ook gewend bent om in een wat grotere auto te rijden.
Uiteraard: proefrijden kan ik altijd nog gaan doen, maar ik dacht ik gooi eerst hier nog even een balletje op :)

Kimberley_

Re: Welke kleine auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:32

Ik lease een aygo uit 2020 en ik wil echt niet anders meer. Heb ook nooit het idee gehad van de weg te waaien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:44

MamaMiesje schreef:
Omdat Bokt en haar Bokkers altijd óveral verstand van lijkt te hebben ;)

Situatie:
Nu in het bezit van een Corsa uit 2018. Vroeger waren dat kleine auto's, maar tegenwoordig is het toch een heel behoorlijke 'kleine auto'. Mijn gezin van 4 kan er prima in en dan is er zéker nog voldoende ruimte voor onze bagage. Ook geen ultra lichte auto, dus met een flinke storm waai ik niet van de weg af.

Het is echter een lease auto en de leaseperiode is bijna afgelopen.
Tot mijn schrik (maar niet zozeer tot mijn verbazing -O- ), zag ik dat eenzelfde auto, met eenzelfde aantal km's per jaar en looptijd nu minimaal ruim 100,- duurder per maand is en dan heb ik gewoon een standaard model.

Nu kan ik de leaseperiode nog een keer verlengen, dus dat is ook een optie.
(en ik kan hem kopen, maar: ammehoela :+ )

Maar ik kan ook een kleinere auto gaan leasen.
Dan hebben we het over Toyota Aygo's, VW Up, Citroen C1 etc. Echt de, zoals ik ze minachtend noem, de kleine gebakjes :')

9 van de 10x zit ik alleen of met zn tweeën in de auto. Zelden zitten we nog met zijn vieren in de auto, 1x per jaar gaan we op vakantie naar het buitenland en de oudste gaat vanaf dit jaar al niet meer mee, dus feitelijk zou zo'n klein gebakje prima genoeg zijn.

Maar ik wil dus niet in zo'n blikje rijden dat bij wat tegenwind de berm in waait, waarvan de deuren dichtkloinken, dat rammelt aan alle kanten.
Dus: hoe zit dat tegenwoordig, met de moderne gebakjes? Rijden ze comfortabel? Heb je het gevoel dat je in een degelijk auto rijdt? Voel je je veilig? En dan vooral als je dus ook gewend bent om in een wat grotere auto te rijden.
Uiteraard: proefrijden kan ik altijd nog gaan doen, maar ik dacht ik gooi eerst hier nog even een balletje op :)

Overdekte rolschaats....

Is dit een auto van de zaak of private lease?

Niet helemaal eerlijk (V70 van 20 jaar oud hier) maar als dit je enige auto is; dat is me niet duidelijk; zou ik toch iets meer voertuig willen dan zo'n klein ding. Dat kleine grut past vaak de boodschappenkrat nog niet in, laat staan wat bagage voor een weekje weg.

Ik zou toch een segment hoger kijken; C2, Toyota Yaris dat soort spul. Veredelde overdekte rolschaats, zeg maar :D

Als het zakelijk is, kijk eens of hybride een optie is?
Dat zal voor private lease niet echt werken vrees ik, maar ervaring heb ik er niet mee.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:51

Ik heb een C1 geleased en het was geweldig. Een heerlijk autootje om te rijden, veilig gevoel en zag er nog leuk uit ook. Nu weet ik niet of ze die kleine gebakjes nog verleasen óf tegen een enorme prijs..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 00:05

Ik rijd een Peugeot 108 (zelfde concept als de Aygo/C1) en ik ben er dolblij mee. Meest geweldige vind ik de zuinigheid, als ik veel lange stukken rij sleur ik zo 700 km uit dat 35L tankje. Daarnaast ben ik veel in de randstad onderweg en dat kleine ding gooi je zo overal tussen, qua parkeren kan je m altijd makkelijk kwijt. Ik waai er niet mee van de weg en het voelt als een volwaardige auto.
Ook de grote boodschappen incl kratjes bier, klusspullen, een flinke kamerplant en vakantiespul om met z’n 2en een weekje weg te zijn kan je er verrassend goed in kwijt. Maar wij zijn dus maar met 2 en redden ons met zo’n formaat makkelijk.
Nadelen: ik ben ook grotere wagens gewend (denk aan ford focus, opel astra) en het gaat het gewoon nooit halen bij het comfort en de luxe die zo’n auto je biedt. Het rijdt prima maar het is geen wereldklasse auto en ik zou er nooit lekker mee op autovakantie naar zuid Frankrijk willen rijden oid, daar is het gewoon de auto niet naar. Met z’n drieën op vakantie in zo’n mini wordt wel pittig hoor, dan moet je niet willen kamperen of veel spullen mee hebben :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 01:30

Ik heb tot 2013 in een Corsa gereden, daarna in een Astra en rij nu een klein half jaar in een Aygo X, en dat bevalt me prima.

Hij is ten eerste een stuk zuiniger. Mmet de Astra reed ik 650 km op een tank, met de Aygo X 500 km, maar verschil is wel dat ik omgerekend naar de huidige prijzen met de Astra dan voor zo'n € 85 tankte en ik nu rond de € 50 uitkom. Daarnaast rijdt 'ie comfortabel met de nodige snufjes (dynamic cruise control is best prettig), en beschikt 'ie over Android Auto waardoor ik nu lekker m'n eigen muziek luister via Spotify en ook navigeren via het touchscreen gaat.

Nadeel is dat 'ie wat langzamer optrekt (duurt even voor je op de 100 zit) en dat de topsnelheid een stuk langzamer ligt. Ik kom iets boven de 150 uit, maar als ik 's nachts reed ging ik met de Astra vaak wat sneller. Qua rijcomfort merk je het ook wel wat, maar minder dan ik verwacht had.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 02:39

Ik heb veeel verschillende auto’s gereden. Zowel in kleine segment als ook grotere auto’s (tot een vrachtwagentje aan toe) Maar oh.. Ik ben nogsteeds zo blij met mijn Kia Picanto navigator!! De beste keuze ooit geweest. Ben er ook wel al enkele keer mee naar buitenland gereden en alles is fijn met de auto.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 03:28

Ik heb het in een ander topic ook al geschreven, maar ik vind dat mensen echt sterk overdrijven over kleine auto's.

Heb vanaf jong in echt van alles gereden en je komt altijd van A naar B als het rijdt. Ik vond niet alles even fijn rijden en de ene auto is sneller weg gegaan dan de andere.

Nu hebben we een i10 en een USA Ford. Natuurlijk rijdt de laatste lekker en degelijk, maar het zuipt en hij is onnodig groot voor 1 iemand alleen, maar we kunnen niet zonder trekauto.

Destijds heb ik proefgereden in diverse modellen en was wel gelijk verliefd op de i10. Het zou ene oude mensen auto worden of zijn, maar dat boeide me echt niks. Hij had een fijne instap, voelde een stukje degelijker dan de rest in die klasse en reed echt prima.
Ik kan er geen afstand van doen, dus hij heeft inmiddels 222.000km gelopen, maar daar merk je echt niks van.

Gister nog op en neer van Groningen naar Veluwe en terug hele weg 120+. Hij maakt iets meer geluid dan een modernere en grotere auto met die snelheid, maar heb echt geen last van slechte wegligging of wind etc.

Moest gister voor ik thuis was een noodstop maken voor overstekend wild. Geen enkel probleem.

Hij rijdt net ietsjes duurder en weg bel lag een fractie hoger dan de concurrentie toen, maar de C1 type's waren er toen nog net niet.

Omdat mijn man altijd bij VW werkte, ook in alle VW's, audi's etc wel gereden. Elke nieuwe auto merk je vaak wel weer dat ze vaak net iets fijner en luxer zijn, degelijk en comfortabel rijden. Maar we hebben jaren Fiat's gehad of gereden van anderen en weleens Suzuki getest, maar die vind ik dan beiden vaak weer achterblijven.

Ik heb vroeger nog in de Corsa 1 en later 2 gereden en vond die 2 zeker wel fijn, maar hij is wel steeds groter geworden. Dat zie je bij andere merken ook.

Qua ruimte is de i10 echt prima. Echt alles past achterin. Haal rustig een paar kratten bier of gooi er zo 3 of 4 zakken paardenvoer in en als boodschappen achterin liggen, gooi ik de zakken op de achterbank.
Heb vaker met 4 of 5 mensen gereden en dat gaat best als mensen niet zo zeuren. Het zijn gewoon 3 zitplekken en dat hebben niet alle auto's.

Daarbij, wat ik in het andere topic ook zei; ruimte komt ook door het model. Ik heb in grotere auto's achterin gezeten, waar echt minder ruimte was door het schuine dak bijv. Of je zat in het midden op een bobbel.
Ik ben ooit met een cinquecento naar Rome gereden met 3 volwassenen, 1 puber en 1 kind. Alle familie en alle auto's gingen mee.
Een andere keer met een seicento naar Disney Parijs geweest.

En wat ik zei; ik kon gister ook de grote Ford pakken, maar ga ik in mn eentje niet doen en kost me veel meer benzine voor ruimte die ik alleen niet nodig heb.

Ik zou wel altijd overal in gaan rijden om te testen, want toen vond ik de verschillen best groot. En ik reed vaak in VW's maar vind een Golf dus geen fijne stoelen hebben voor een klein en slank persoon. Hoe goed je hem ook versteld, zijn het al mn hele leven, vanaf de Golf 2 die we hebben gehad, te ruime stoelen die ik net niet lekker vind zitten.
Maar qua rijden, prima auto. Ik zou alleen tegenwoordig een Polo kiezen, ook qua maat.

Nog over het model; wij hadden een rolstoel voor mijn broer, die paste niet opgevouwen in een BMW en met alle jonge occasions testen hebben mijn ouders toen een Fiat Uno gekocht waar hij wel in paste.
Mijn oma had voorkeur om opgehaald te worden in een panda, want die had ruime voordeuren bij 3deurs en een goede instap.
Een tijd terug had mijn moeder een Partner ingeruild voor een Panda en het rijdt niet heel geweldig, maar het is wel echt ene fijne, simpele auto. Er past echt van alles in, hij stapt fijn in en uit, rijdt super zuinig en je komt er wel.

Qua veiligheid valt er van alles te zeggen. Je moet ook echt mazzel hebben. Ik heb veel schadevrije jaren en de i10 heeft dus 222.000km gelopen nu zonder schade.
Onderhoud net zo. Mijn man ziet veel problemen door slecht onderhoud, maar vaak ook door slecht rijden als hij voorheen een stuk met de eigenaar mee ging rijden.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 03:30

Wij zochten ook een kleinere auto. Heb ook van alles gereden en heb helemaal niks tegen kleintjes, maar het moet wel comfortabel rijden.
Ik heb proefritten gemaakt in de C1 en de Aygo maar ik vond het persoonlijk wel aanvoelen als lawaaierig en blikkerig en ik vond ze moeizaam op snelheid komen. De prijzen vind ik heel hoog voor Aygo's en C1's, ze zijn duidelijk heel populair.
Ik vond de moderne Fiat Panda al veel charmanter, trekt lekker door. Mijn zus heeft een vrij nieuwe Kia Picanto, die vond ik heel comfortabel en lekker rijden. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij een Chevrolet Aveo. Niet zo bekend als de Aygootjes en dus veel goedkoper, maar imo veel meer auto. Rijd super comfortabel en stil.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 04:20

Ik ben met mijn tweede Aygo aan het rijden. Ben helemaal weg van de auto. Ligt stabiel op de weg, komt aardig mee en je zit enorm ruim. Zeker als je het vergelijkt met zo'n Twingootje. Daarmee voel ik me niet safe bij wat wind en je zit ook nog eens opgevouwen in de wagen.

Het enige is dat als je achterin nog passagiers hebt, je echt heel weinig bagage mee kunt nemen. Eigenlijk haal je dat gewoon niet als je met z'n allen op vakantie zou willen. Met z'n tweetjes kan wel prima. Wij hebben dat blikje 1 jaar helemaal vol weten te proppen toen we een nieuwe voortent én matrastopper voor onze caravan mee moesten nemen naast onze normale bagage voor een maand. Ging allemaal prima op de achterbank. De kofferbak is echt vol met een paar boodschappentassen. Overigens kreeg de Aygo toen wel wat lichte moeite met de Franse heuvels, maar ach. :+

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 06:59

Peugeot 108 :)

Eerder 107 gereden, maar die worden niet meer gemaakt. De 108 is echt een beetje 'meer' auto.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:15

Ik vind mijn C1 fantastisch. De ruimte is echt zo slecht nog niet en super zuinig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:31

Ik wil een auto die bij een aanrijding mij nog een beetje beschermt, en dat gevoel heb ik niet bij die hele kleine auto's. Als daar een zware Volvo of nog erger, een vrachtwagen tegen aan komt, blijft er niet veel van je over.

En ik weet waar ik over praat, in 2019 gemangeld tussen een vrachtwagen en de vangrail. Dankzij mijn Golf met zijn vele staal kan ik het na vertellen, met een Aygo of iets dergelijks waarschijnlijk niet.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:50

VW up is echt een prima auto. Wij reden er gewoon mee naar zuid Frankrijk met z’n tweeën. En werd dagelijks gebruikt om naar werk te rijden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 08:38

Ik rij in een vw up. En ik zou er ook zeker mee naar Spanje rijden. Echter zit ik er eigenlijk alleen maar met maximaal 2 volwassenen in. En 2 flinke labradors op de achterbank. door die honden wil ook niemand meer op de achterbank zitten :+ . Maar 4 vind ik wel wat krapjes. Echter als het niet zulke grote ritjes zijn kan het best. De wegenbelasting, verzekering en verbruik zijn wel weer heel fijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 09:26

Alvast bedankt voor al jullie reacties; ik reageer later vandaag even uitgebreid +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:30

Inderdaad de vw up/skoda citigo/seat mii.

Dat is echt veel comfortabeler dan een C1/aygo/108. Je hebt echt wat meer auto. Ze zijn ook verrassend ruim achterin. 2 grote volwassenen past prima.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:32

Ik ben voor de i10 gegaan. Proefritten gehad in de C1 en en de Aygo maar vond de i10 de beste wegligging hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:41

Ik vind dat je er niks in kunt vervoeren ook onzin. Ga met mijn Fiat 500 naar de Welkoop voor grote zakken konijnenvoer / paardenvoer / pak vlas en dat kan prima. Anders met één klikje de achterbank plat en dan kan er nog veel meer in. Kratten bier gaat ook echt makkelijk passen.

Ik ga vanaf eind maart een Hyundai i10 leasen. Kan er nu dus nog weinig over zeggen maar vind het een hele complete auto voor dat geld. Ben benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:34

Ik heb ook jarenlang een Fiat 500 gereden, en de enige keer dat ik ruimte mistte was als we lange balken bij de Gamma moesten halen. Verder was de kofferbak echt verrassend ruim (we gingen zonder problemen een paar weken ermee op vakantie, met twee volle roltassen en nog een hoop ander spul achterin en de hond op de achterbank. Ding lag prima op de weg, lekker vlot, ideaal met parkeren, zuinig en lekker luxe van binnen. Alleen ga je er niet makkelijk twee volwassen mensen op de achterbank zetten (al heb ik zelf regelmatig op de achterbank gezeten, voor kleine stukjes prima te doen).

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:07

Ik heb eerst 2x een Corsa gehad en ben daarna overgegaan op een Toyota Yaris. Ik vind dit toch wel een stuk comfortabeler en veiliger voelen dan bijv. een C1. Maar ik rijd ook wel langere afstanden, minimaal 130 km per dag als ik naar mijn werk in loondienst ga.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:55

8nnemiek schreef:
Ik heb ook jarenlang een Fiat 500 gereden, en de enige keer dat ik ruimte mistte was als we lange balken bij de Gamma moesten halen. Verder was de kofferbak echt verrassend ruim (we gingen zonder problemen een paar weken ermee op vakantie, met twee volle roltassen en nog een hoop ander spul achterin en de hond op de achterbank. Ding lag prima op de weg, lekker vlot, ideaal met parkeren, zuinig en lekker luxe van binnen. Alleen ga je er niet makkelijk twee volwassen mensen op de achterbank zetten (al heb ik zelf regelmatig op de achterbank gezeten, voor kleine stukjes prima te doen).

Inderdaad! Vind jammer dat mijne nu weg moet want ik heb dezelfde ervaring met de Fiat 500. Ben echt allergisch voor mensen met grotere auto’s die dan neerbuigend doen. Ja je wil er niet met 4 volwassenen mee op vakantie maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Maar als je meestal alleen of met z’n tweeën bent is het prima te doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:19

Ik rij ook rustig met 5 mensen in ene kleine auto en grote afstanden ook.

Heb een keer met Ryanair gevlogen en dat vond ik echt niet beter zitten bij wijze van. Dan zit ik liever in mijn eigen i10.

Heb ook echt nooit problemen met invoegen of inhalen. Zoals gezegd rij ik best grote afstanden en veel snelweg.

Veiligheid is maar 1 ding. De kleine auto's zijn al beter dan vroeger, maar het ligt er echt aan hoe je raakt of geraakt wordt of je in welke auto dan ook nog veilig zit en er goed uit kan komen. Ja, groter zal veiliger zijn, maar ook genoeg die daar niet levend uitstappen.

Heb heel veel schadevrije jaren en dat is ook puur mazzel. ( en soms een beetje goed opletten en antciperen )
Ik rij na 19uur echt wel door en zeker na Zwolle let ik niet meer op mn snelheid, maar ga niet jagen of racen. Doe ik met de grote Ford ook niet

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 20:15

@ikke:

Het is private lease. Als het zakelijk was, zou ik me minder zorgen maken om het maandbedrag :D
Het is wel de enige auto van het gezin inderdaad; ik ben de enige die erin rijdt, mijn man heeft geen rijbewijs. Het gros van mijn ritjes is werkverkeer en elke dag naar de /3 /3 natuurlijk. Ik rijd gemiddeld zo'n 15000 km per jaar.
Een segment hoger lijkt mij ook het meest ideaal, maar als voorbeeld:
in 2018 ben ik begonnen met leasen van deze Corsa (https://images.app.goo.gl/oneF2ykF21eepf8PA). Geen standaard model, niet de standaard motor, geen plastic wieldoppen en 20.000 km/per jaar.
Dat kost me €330 per maand.
Als ik weer een Corsa wil, dan ben ik gewoon al €385 kwijt met een standaard model (wit, 1.2 motor en plastic wieldoppen) en 10.000 km/per jaar.
Dat vind ik behoorlijk prijzig worden en bovendien is een 1.2 motor echt wel magertjes - heb ik ervaren toen de mijne voor een beurt was en ik een leencorsa mee kreeg -O-

@Memories:
Citaat:
Nadelen: ik ben ook grotere wagens gewend (denk aan ford focus, opel astra) en het gaat het gewoon nooit halen bij het comfort en de luxe die zo’n auto je biedt. Het rijdt prima maar het is geen wereldklasse auto en ik zou er nooit lekker mee op autovakantie naar zuid Frankrijk willen rijden oid, daar is het gewoon de auto niet naar. Met z’n drieën op vakantie in zo’n mini wordt wel pittig hoor, dan moet je niet willen kamperen of veel spullen mee hebben :=

Nou dit dus. Hoewel wij niet aan kramperen doen :D

@Exitium: heb jij die meest luxe versie dan? Want ik zag wat verschillende modeltypes voorbij komen.

@Superpony:
Citaat:
Ik heb vroeger nog in de Corsa 1 en later 2 gereden en vond die 2 zeker wel fijn, maar hij is wel steeds groter geworden. Dat zie je bij andere merken ook.

Ja dat is het hem inderdaad: ik kreeg ooit ook eens een leen-Astra mee, heb voorheen zelf oudere Astra stationwagens gehad; ik stapte in, keek in mn achteruitkijkspiegel en ik dacht werkelijk "WTF is dit toch een station? :wow: " Maar nee.. "gewoon" een normale Astra. Wat een bakken worden dat.
Citaat:
Ik zou wel altijd overal in gaan rijden om te testen, want toen vond ik de verschillen best groot.
Ga ik ook zeker wel doen :j

@Schapenwol:
Citaat:
Ik vond de moderne Fiat Panda al veel charmanter, trekt lekker door. Mijn zus heeft een vrij nieuwe Kia Picanto, die vond ik heel comfortabel en lekker rijden. Uiteindelijk zijn wij uitgekomen bij een Chevrolet Aveo. Niet zo bekend als de Aygootjes en dus veel goedkoper, maar imo veel meer auto. Rijd super comfortabel en stil.
Dit ga ik zeker in gedachten houden, dankjewel :D

@Celebi:
Citaat:
Overigens kreeg de Aygo toen wel wat lichte moeite met de Franse heuvels, maar ach. :+
Maar dat heeft mijn Corsa nu ook wel hoor; hij weegt relatief veel en dan is een 1.4 motortje in de heuvels toch best veel terugschakelen naar een lagere versnelling :=

@JudithM:
Peugeots zijn dus ook goeie om naar te kijken +:)+ :j

@Prompter: ik snap je punt :j Maar jongens-jongens...niet te betalen :n
Je moet natuurlijk ook wel weer helemaal opnieuw door de financiële molen (en terecht hoor) en ik ben van baan geswitched en verdien nu wel minder. Dus denk ook niet dat dat goedgekeurd wordt.

@Biks2/Jennyj01/Spenk/iris82: die kleintjes zijn idd wel super zuinig, hoewel ik de Corsa ook niet gek vind hoor: met het stadsverkeer dat ik rijd, haal ik zéker 1 op 17.

@Jildau/8nnemiek:
Jaaa de Fiat 500 heb ik ook voorbij zien komen, die zijn sowieso gewoon schattig vind ik := Hoe is het rij comfort? Beetje soepel of heel strak en stuiterig?

Vooralsnog heb ik de leasemaatschappij verzocht om mij een berekening te geven van nogmaals 3 jaar leasen (langer mocht niet, dat had ik al eerder gevraagd) en mij een prijsopgave te geven voor de eventuele aankoop - maar ik heb even rond gespeurd naar vergelijkbare modellen/leeftijd/km's en dat wordt zeker bijna €10.000.
Ik wacht het maar even af :)

Dankjewel allemaal, voor je info!! <3

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:24

MamaMiesje schreef:
@Exitium: heb jij die meest luxe versie dan? Want ik zag wat verschillende modeltypes voorbij komen.

Yes, de Toyota Aygo X Limited :)