Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 15:01

Helaas moet ik gaan uit kijken naar een nieuwe scooter.
Mijn yamaha Neos van 10 jaar oud en met bijna 78000 op de teller. Is nu wel echt op aan het raken.
Ik heb altijd geroepen als deze op is koop ik een nieuwe Neos terug. Wat een geweldige scooter is dat.

Helaas deze worden niet meer gemaakt -O-

En nu heb ik geen idee waar ik dan voor kan kijken. Hopelijk kunnen juliie mij een beetje op weg helpen.

Ik ben opzoek naar een goede betrouwbare degelijke sportieve scooter. Liever geen goedkope chinese rotzooi. En Kymco is ook niet mijn merk.

Budget €3000

Suzanne F.

Berichten: 49488
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:09

Piaggio Zip! De nieuwste is een Euro 5 injectie. Superzuinig, rijdt 1 op 35-40.

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:11

Ik wilde zeggen Yamaha neos haha.
Echt top.
Misschien wat advies inwinnen bij de winkel waar je toendertijd je scooter kocht?

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:37

Ook 3 neo's versleten, die zijn geweldig. Zip ook gehad, maar die liet mij regelmatig staan in de regen of kou (maar dat is wel al 10 jaar terug), dus die zou ik zelf niet aanraden. Nu al 3 jaar een Peugeot tweet. Ik mis de Neos nog steeds, maar dit is wel een prima vervanging. Ik rij overigens ongeveer 8000km per jaar.. zelf zou ik hierna overgaan op elektrisch, er is volgens mij ook steeds minder keuze in benzine?

ellepel

Berichten: 47473
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:38

wat veel kilometers!
ik heb nu een peugeot v-click met 33.000 op de teller, ik heb dus nog even te gaan!
maar als opvolger is mij de kisbee aangeraden door de scooterzaak.
geloof dat die ook wel goed is.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 20:04

belindaap88 schreef:
Ook 3 neo's versleten, die zijn geweldig. Zip ook gehad, maar die liet mij regelmatig staan in de regen of kou (maar dat is wel al 10 jaar terug), dus die zou ik zelf niet aanraden. Nu al 3 jaar een Peugeot tweet. Ik mis de Neos nog steeds, maar dit is wel een prima vervanging. Ik rij overigens ongeveer 8000km per jaar.. zelf zou ik hierna overgaan op elektrisch, er is volgens mij ook steeds minder keuze in benzine?


Dit is mijn 2e. En echt waar wat een genot om mee te mogen rijden. Ik had dan ook niet verwacht dat ik geen neos meer zou kunnen rijden.

Er is eind 2022 wel een nieuwe neos uitgekomen maar deze rijdt electrisch en er zijn nog weinig ervaringen met dit model.
Uiteraard ga ik dit nog wel met dealer bespreken hij zou hem toch moeten onderhouden voor mij :o

En gelijk vragen wat hij als een goede vervanger zit. Hij kent mij en mijn gedrag inmiddels wel na al die jaren.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 20:47

Ik hoop dat ik mijn eigen topic een schop mag geven :D

Het moment is inmiddels daar. We zitten ruim over de 78000km op de teller.
Achter zijn mijn schokbrekers stuk en vanmorgen heeft de startmoter het begeven.

Dealer raadt me aan om een nieuwe scooter te nemen.

Advies van de dealer was om te kijken naar een Vespa of een Kymco.

In de showroom stond een Kymco new like special edition. Deze had hij ook 2ehands staan. En hij raadde zoiets aan vanwege dat ik zoveel km's maken het hele jaar door. Deze zouden motorisch goed in elkaar zitten, aan allerlei nieuwe wetgevingen voldoen en zuinig zijn.

Vespa vind ik zo'n lelijk ding en eerlijk vind ik de Kymco new like ook niet zo mooi. Van Kymco vind ik de agilty 16 wel een mooi model.

Maar uiteindelijk wil ik gewoon een fijne en betrouwbare scooter. Wat is jullie ervaring met 1 van dze 2 merken of een totaal ander merk wat kwalitatief gewoon goed is.

chanicha

Berichten: 12196
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:50

Mijn man had jaren een Kymco Agility en nu heeft mijn schoonzoon hem.
Hij heeft het gewoon altijd gedaan, starten is lopen en op een keer een goede onderhoudsbeurt nog nooit onkosten gehad.

Anoniem

Re: Welke scooter voor veelvudig gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:09

Ik heb nu een Peugeot vivacity. Degelijk ding, in weer en wind buiten. Hiervoor had ik een kleiner type Peugeot, die viel bijna uit elkaar maar bleef gewoon rijden :+ . Ik vind hem wat lomp (voor mij), maar daardoor wel stabiel op de weg etc.