Lichte vlek in Uggs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Lichte vlek in Uggs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:07

Eindelijk wist ik ze te scoren via Vinted.. Uggs in de kleur die ik graag wilde want deze worden niet meer gemaakt. Zo onwijs blij was ik ermee. En toen morste ik gisteravond bouillon op de vloer en kwam er een beetje op mijn mooie pantoffel schoen.

Ik heb geprobeerd de donkere vlek eruit te krijgen en zojuist een suede borstel gekocht in de hoop dat dat iets kon doen maar helaas. De donkere vlek is veranderd in een lichte vlek.

Hebben jullie nog een idee hoe ik het nog een beetje minder duidelijk kan maken? Kan dit nog iets minder opvallend gemaakt worden? Ik weet dat er ergere dingen op de wereld zijn maar ik heb er serieus om gehuild, ik baal zo!

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Lichte vlek in Uggs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:16

Waarmee heb je de vlek er proberen uit te halen?

Heb je al met lauwwarm water gedept?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:34

_San87_ schreef:
Waarmee heb je de vlek er proberen uit te halen?

Heb je al met lauwwarm water gedept?

Met een beetje ontvetter.. Zo onnozel.

Ja ook als het nat is zeg maar is de vlek lichter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:35

Ontvetter? Dat wordt m niet meer, ben ik bang :\.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 19:39

_San87_ schreef:
Ontvetter? Dat wordt m niet meer, ben ik bang :.

Nee ik was er al bang voor.. Op internet las ik dat het een vetvlek is en je bijvoorbeeld beetje afwasmiddel kon gebruiken. Ik had ontvetter staan waarop stond dat het niet schadelijk is voor oppervlakten dus daar beetje van gebruikt. Zo dom achteraf maar was beetje in paniek modus.

Dacht misschien is er nog iets te doen waardoor het ietsje minder opvalt. En anders worden het te dure binnenhuis pantoffels..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:40

Ik doe het boven kokend water, vroegah de fluitketel, met een speciaal borsteltje voor suède maar vrees het ergste.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:43

Die van mij gaan regelmatig in de wasmachine op een wolwasje. Gaan al 10 jaar zo mee en gaan 2 a 3x per jaar in de was. Ze raken nu wel af. Maar dat kun je als laatste redmiddel ook proberen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:45

Jildau schreef:
_San87_ schreef:
Ontvetter? Dat wordt m niet meer, ben ik bang :.

Nee ik was er al bang voor.. Op internet las ik dat het een vetvlek is en je bijvoorbeeld beetje afwasmiddel kon gebruiken. Ik had ontvetter staan waarop stond dat het niet schadelijk is voor oppervlakten dus daar beetje van gebruikt. Zo dom achteraf maar was beetje in paniek modus.

Dacht misschien is er nog iets te doen waardoor het ietsje minder opvalt. En anders worden het te dure binnenhuis pantoffels..

Misschien dat de suedeborstel en wat stoom nog wat uithaalt qua opvallendheid van de vlek, echter denk ik dat t een dure les is voor je :(:).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:52

Ik was mijn uggs regelmatig met gewoon wasmiddel en vet ze daarna in. Ik zou in dit geval eerst zorgen dat er zeker geen ontvetter meer in het leer zit en dan invetten met ledercreme. Hopelijk zuigt die lichte plek dan iets meer dan de rest en kleurt hij bij. Maar het is een flinke plek moet ik zeggen :(:)

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:52

Beide schoenen verven? Dan zie je de vlek hopelijk niet meer

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:56

Suede invetten? Suede schoenen in de wasmachine?

Ik leer dingen hier :=.

@TS, er bestaat speciale (onderhouds)suedespray, je zou de vlek kunnen stomen, laten drogen (niet bij de verwarming) en dan insprayen met suedespray in de kleur van je Uggs.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:12

Ik zou niet verder zelf klooien er mee. Ga naar een schoenmaker!! Die kunnen ook heel veel

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 20:23

Popstra schreef:
Ik zou niet verder zelf klooien er mee. Ga naar een schoenmaker!! Die kunnen ook heel veel

Ja zouden zij zoiets kunnen / verstand van hebben? Ik zou morgen wel even het centrum in kunnen..

San: ik denk inderdaad dat spray nog een optie is als de schoenmaker niet kan helpen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:47

Ik zou zeker de Uggs mee nemen en vragen.

Zij kunnen oude, afgetrapte schoenen ook heel mooi opknappen. Evenals leren designer tassen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 21:12

Popstra schreef:
Ik zou zeker de Uggs mee nemen en vragen.

Zij kunnen oude, afgetrapte schoenen ook heel mooi opknappen. Evenals leren designer tassen.

Ik zie op internet dat de schoenmaker hier in het centrum ook kleurherstel doet en reinigen en stomen. Ga morgen heen met de Uggs om te vragen. Dankje!

Maakt me ook geen moer uit wat het kost deze keer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:57

Snap ik, Uggs zijn momenteel zowiezo moeilijk aan te komen in de reguliere damesmaten.
Snap je superblij bent met ze.
Succes

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-23 13:09

De Uggs blijven paar dagen logeren bij de schoenmaker. Kan woensdag bellen..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:28

Ben benieuwd, hoop dat hij ze kan herstellen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 20:56

Update: de Uggs zijn een week bij de schoenmaker geweest maar zij hebben het ook niet goed gekregen. Ik kreeg suede verf mee om dat thuis nog te proberen maar dat blijkt echt een hele andere kleur te zijn..

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Vandaag kwam er een paar op Vinted, mijn maat, betaalbaar en precies dezelfde! Direct gekocht. <3

Twijfel nog of ik dit mislukte paar nog eens ga verven in de wasmachine en dan gewoon heel donkerbruin of zwart. Andere optie is eigenlijk weggooien dus kan er nu wel mee experimenteren. Misschien kan ik er nog een paar donkere Uggs van maken voor in huis / op de boerderij / naar de paarden. Ik heb eerder wel stoffen geverfd met Dylon. Zou dat met Uggs kunnen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:06

Met suedeverf zou dat wel moeten kunnen. Kans is wel aanwezig dat ze vlek zichtbaar blijft omdat de verf er niet meer hecht.

Je zou ook beide schoenen met de ontvetter in kunnen deppen om ze egaal lichter te maken. Geen idee of dat mooi wordt, verder.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:07

Jildau schreef:
Update: de Uggs zijn een week bij de schoenmaker geweest maar zij hebben het ook niet goed gekregen. Ik kreeg suede verf mee om dat thuis nog te proberen maar dat blijkt echt een hele andere kleur te zijn..

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Vandaag kwam er een paar op Vinted, mijn maat, betaalbaar en precies dezelfde! Direct gekocht. <3

Twijfel nog of ik dit mislukte paar nog eens ga verven in de wasmachine en dan gewoon heel donkerbruin of zwart. Andere optie is eigenlijk weggooien dus kan er nu wel mee experimenteren. Misschien kan ik er nog een paar donkere Uggs van maken voor in huis / op de boerderij / naar de paarden. Ik heb eerder wel stoffen geverfd met Dylon. Zou dat met Uggs kunnen?

Voor uggs moet je leerverf hebben. Het is gewoon bont met de huid naar buiten. Een donkerdere indring leerverf op suede pakt vaak behoorlijk goed.

Ik zou de uggs dan wel eerst met wasmiddel wassen, en achteraf weer voeden met vet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:33

Jammer dat het zo hardnekkig is. Vergeet niet je nieuwe uggs goed in te sprayen met vuilafstotende/waterafstotende spray voor je ze gaat dragen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:35

Weggooien zou ik zeker niet doen, er zijn vast mensen die het minder erg vinden.
Maar denk idd dat het met indringverf prima kan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 12:34

Popstra schreef:
Jammer dat het zo hardnekkig is. Vergeet niet je nieuwe uggs goed in te sprayen met vuilafstotende/waterafstotende spray voor je ze gaat dragen.

Ja dat had ik met deze ook gedaan. Ga ik met de nieuwe ook zeker weer doen!