Ervaringen met dekbed met vast hoes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:54

Oh echt... Ik heb geen droger, bij mij gaat alles aan het droogrek

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:55

Geen idee of dat bij deze ook moet. Kijk er eens naar.
Of als je een andere koopt wat het advies is.

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:37

Ik kan er eigenlijk niks over terug vinden, ik zie bij de mijne overal in de omschrijvingen staan dat hij in de droger mag, verder niks over hoe je hem zou moeten drogen en of drogen in een droger de enige optie is. Och, hij wordt morgen opgehaald om terug te gaan naar de Wehkamp, dan hoor ik het vanzelf wel of ik geld terug krijg of niet.

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:40

Dan zal gewoon drogen ook wel mogen. Bij dat dekbed van mij staat echt dat luchtdrogen niet mag. Heb het wel 10 keer moeten lezen omdat ik zoiets had van huh?

Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:42

Stel de vraag even op Facebook bij Zelesta, ze antwoorden meestal direct.

Niqui

Berichten: 2190
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:52

Ik heb ze al jaren: twee verschillende voor in de camper. Beide 2-persoons en ooit bij de Aldi gekocht. Ze bevallen prima.

De eerste is van een soort slaapzakstof gemaakt en bedrukt. Hij is wat zwaarder en blijft prima na het wassen.

De andere vind ik persoonlijk mooier. Die is lichter van gewicht, heeft een effen en lekker zachte buitenstof. Hij lijkt een beetje op zo'n sprei die je wel eens ziet, maar is wel echt een dekbed. Helaas is de stof gaan pillen na het wassen. En hij is niet echt heel warm, dus bij koud weer nemen we beide dekbedden mee in de camper.

Ik droog ze beide aan de lucht. Bij het eerste dekbed duurt het wel even voordat hij droog is. De tweede is heel snel droog na het wassen.

Er kan dus wel wat verschil in het materiaal van dergelijke dekbedden zitten.

haffiefreak

Berichten: 1694
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 20:28

Telpeva schreef:
Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.

Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...

Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopen :') en ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?


En als je er tennisballen of die speciale wasballen erbij in doet?

paars

Berichten: 5622
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:57

Ik lees even mee.
Ben ook weL klaar met dat gewurm om een dekbed in de hoes te krijgen. Ik hou wel van het gevoel van katoen…hebben deze dekbedden dat ook of is het meer synthetisch?

thequeensmum
Berichten: 3590
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:20

Telpeva schreef:
Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.

Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...

Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopen :') en ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?


Je kan daar gewoon online bestellen hoor. Of begrijp ik je verkeerd?

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:49

Je kan op die site wel producten in je winkelmandje doen maar je kan niet afrekenen :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:57

Op de voorpagina staat een melding dat er een storing is en dat er aan gewerkt wordt :)

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:59

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik zo’n bedrukt dekbed als sprei. Voor in de winter bovenop mijn normale dekbed.
Ik zou hem niet willen gebruiken direct op mijzelf. Daarvoor wil ik echt een katoenen dekbedhoes hebben. Ik heb nooit het probleem dat hij verschuift of zelfs eruit gaat. Je stopt hem toch in? Onder je matras?
Ik heb altijd dekbedhoezen met een dubbele instopstrook dus hij ligt gewoon klem aan het voeteneind.


Zo gebruik ik hem ook, in de winter als een extra laagje bovenop mijn gewone dekbed. Daar zijn ze perfect voor.

Suzanne F.

Berichten: 49489
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:19

Ik gebruik hem ook als sprei in de winter. Niet om direct onder te slapen. Past bij mij ook niet in de wasmachine trouwens.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 22:34

Telpeva schreef:
Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.

Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...

Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopen :') en ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?


haffiefreak schreef:
En als je er tennisballen of die speciale wasballen erbij in doet?

Bij dekbedden van polyester hoef je het niet met tennisballen of 'speciale wasballen' te drogen.
Er hoeft nl nergens lucht in worden geklopt, want polyester..
Plastic houdt geen lucht vast.

Diaantjev

Berichten: 402
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:07

Ik heb de Zelesta Easybed Light. Deze past prima in mijn wasmachine en is snel droog als ik 'm ophang. Voor koude nachten is het dekbed te koud maar dan leg ik er een deken extra bovenop.

Ik vind bed opmaken echt heel stom dus dit vind ik ideaal. En je kan tenminste alles wassen en is alles lekker fris. Als ik zie hoe mijn oude dekbed er uitziet na al die jaren...

Lay_D

Berichten: 3718
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:25

Ik heb er 1 en gebruik hem als sprei, oftewel hij ligt er alleen voor de sier want we liggen er niet onder daar ik hem er elke avond afhaal.



Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15941
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 01:54

Ik heb zo’n dekbed. Ik vind hem in de winter te koud en je mist het dekbed gevoel. Slaapt verder prima. Gaat goed in de wasmachine. Daarna 2 uur over een deur hangen en hij is droog.

Suzanne F.

Berichten: 49489
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:21

Het mag voor mijzelf de naam dekbed niet hebben omdat ik houd van dikke en wat zware dekbedden. Dit is een dun dekentje voor mij. Niet iets waar ik onder wil slapen. Voor de sier is hij inderdaad leuk, en als sprei.

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:15

Dun klinkt voor mij wel fijn.
Maar zijn ze er alleen in synthetische materialen? Dan word ik er alsnog klam onder.

Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:04

Ik had een katoenen dekbed, maar die was erg versleten, onder de Zelesta easybed light zweet ik minder dan onder het katoenen dekbed. Bij de productspecificaties kan je lezen hoe het werkt. Mijn man heeft een easybed en vindt hem te warm terwijl hij een enorme koukleum is

DuoPenotti

Berichten: 30219
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:06

Ah dat zegt wel wat als jij dat schrijft :)
Thanks

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:45

Ik gebruik ze nu een half jaar en ben er wel blij mee.
Kreeg zelf fysiek geen hoeslaken meer om een dekbed en was dat zat.
Nu gooi ik hem gewoon in de wasmachine en met mooi weer droogt ie buiten en met slecht weer in de droger.
Was hem zeker 1x per week (honden slapen op het bed) en zie geen slijtage.
Heb voor op bed 2 verschillende diktes en ook op de bank ligt er eentje.
Heb zelf ook wel het idee dat het minder zweet dan een gewoon dekbed.

In het begin vond ik het wel een beetje aanvoelen als een slaapzak qua stof maar dat was zo gewend.
Minder zweten en zo makkelijk in de was gooien is mij veel meer waard :D

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:05

MarijeR schreef:
Ik gebruik ze nu een half jaar en ben er wel blij mee.
Kreeg zelf fysiek geen hoeslaken meer om een dekbed en was dat zat.
Nu gooi ik hem gewoon in de wasmachine en met mooi weer droogt ie buiten en met slecht weer in de droger.
Was hem zeker 1x per week (honden slapen op het bed) en zie geen slijtage.
Heb voor op bed 2 verschillende diktes en ook op de bank ligt er eentje.
Heb zelf ook wel het idee dat het minder zweet dan een gewoon dekbed.

In het begin vond ik het wel een beetje aanvoelen als een slaapzak qua stof maar dat was zo gewend.
Minder zweten en zo makkelijk in de was gooien is mij veel meer waard :D

Welk merk heb je als ik vragen mag?
De reden is voor mij hetzelfde, ik kan niet meer zelf een dekbedhoes om een dekbed krijgen maar het lukt wel om hem in de wasmachine te proppen en op te hangen mits ze niet te zwaar zijn. Scheelt mijn mantzelzorger werk en ik vind het wel zo prettig als ik zo veel mogelijk kan doen in huis

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:20


Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:33

Allemaal goeie verhalen tot nu toe over Zelesta, thanks!