Ervaringen met dekbed met vast hoes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:21

ikke schreef:
Voor iedereen met weglopende dekbedden:
https://www.huis-en-comfort.nl/p/dekbed ... -p2760811/

Op alie-express ook te vinden, voor wie daar zaken mee wil doen; zoeken op dekbedklem.

Werkt hier al jaren naar tevredenheid al doen wij het iets anders namelijk drie aan de bovenkant. Dat werkt bij ons prima.

heb je dan niet die plastic dingen in je gezicht de hele nacht?

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:23

Morrie schreef:
ikke schreef:
Voor iedereen met weglopende dekbedden:
https://www.huis-en-comfort.nl/p/dekbed ... -p2760811/

Op alie-express ook te vinden, voor wie daar zaken mee wil doen; zoeken op dekbedklem.

Werkt hier al jaren naar tevredenheid al doen wij het iets anders namelijk drie aan de bovenkant. Dat werkt bij ons prima.

heb je dan niet die plastic dingen in je gezicht de hele nacht?

Nee, die ervaring hebben wij niet.
We hebben er eentje op elke hoek en eentje in het midden van de bovenkant.
Dekbed is 200x200.

Lizenlotte
Berichten: 414
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:29

Ik heb zo'n dekbed voor mijn zoon, een extra lange met instopstrook overigens. Ik weet alleen even niet meer waar ik hem besteld heb, weet alleen nog dat de instopstrook een extra optie was waarvoor je extra betaalde. Ik gebruik hem nu niet voor zoon omdat het mij best koud lijkt onder dat ding, maar dat is puur mijn gevoel.

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:39

Die dekbedclips lijken mij dan weer niet te werken met hele dikke of dubbele dekbedden?

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:41

_Christina schreef:
Die dekbedclips lijken mij dan weer niet te werken met hele dikke of dubbele dekbedden?

Dubbel weet ik niet, nooit geprobeerd maar bij het enkele dekbed schudden we de vulling een beetje opzij en dan gaat dat prima.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:57

Als geen zin hebt in dekbedhoezen dan lijkt het mij een fijnere optie om gewoon een ouderwets katoenen laken te nemen in een grote maat. Die eerst op je bed. Daar je dekbed (al dan niet met hoes) op. En daar dan eventueel weer een dunne sprei ofzo overheen.

Dan was je gewoon dat laken steeds in plaats van je dekbedhoes. Voordeel van zo'n laken is ook dat je een beetje kan spelen met die rand, je kan er nog wat tochtgaatjes mee dichten gedurende de nacht.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 16:08

Die hebben ze in ziekenhuizen al jaren en worden best vaak gewassen lijkt me?

Ik raak bovenin mijn dekbed weleens kwijt, maar verschilt een beetje per hoes. Wij hebben allebei een eigen dekbed, wat enorm scheelt.
Gebruik geen instopstrook. Dekbed moet echt los liggen en wikkel me erin.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:24

Is dit niet een gevalletje 'luiheid'?

Ik verschoon wekelijks mijn bed, reden 1 is dat ik anders niet uitkom met mijn was.
Reden twee is, katten slapen op het bed. ( Onzin reden, katten ruiken lekker ;-) )

Mijn dekbed hangt wekelijks ( in de zomer dagelijks) buiten om te luchten.
Dan na een uur of 5 buiten hopla-de-popla zit mijn schone hoes er om heen.
Ja, even wat schudden en kloppen, maar hooguit 2 minuten werk.

Maar, komop, wie houdt hier niet van een schoon bed?

Oke, niet mijn maatstaven gebruikend, als je dus niet vaak je bed wil verschonen is dit vast een optie.
Mocht je dit willen, lucht het dan regelmatig. Ipv wassen. Een dekbed wat aan de lucht verfrist, daar kan geen wasmiddel/verzachter/parels tegenop _/-\o_

Schuivende hoezen heeft te maken met de tijk van je bekbed en het materiaal van je hoes.

Katoen op (satijn) katoen schuift echt niet.

_Christina

Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:34

Katoen op katoen schuift hier wel. Ongeacht of het gewoon, satijn, flanel of wat dan ook voor katoen is. M'n dubbele tweepersoons dekbed minder dan m'n dunne eenpersoons dekbed, maar schuiven doet het beide.

Setteli

Berichten: 3186
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 00:57

n.a.v. dit topic even gaan googlen. Op deze site hebben ze heeeeel veel printjes https://zelesta.nl/

meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:09

Setteli schreef:
n.a.v. dit topic even gaan googlen. Op deze site hebben ze heeeeel veel printjes https://zelesta.nl/

Wel opletten dat diegene met de printjes niet allemaal in de XXL te krijgen zijn en vaak ook de dunnere varianten zijn. Bij bol.com hebben ze die vaak weer wel en ik heb m daar goedkoper vandaan dan bij Zelesta zelf.

haffiefreak

Berichten: 1694
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 20:26

meggiemeg schreef:
Setteli schreef:
n.a.v. dit topic even gaan googlen. Op deze site hebben ze heeeeel veel printjes https://zelesta.nl/

Wel opletten dat diegene met de printjes niet allemaal in de XXL te krijgen zijn en vaak ook de dunnere varianten zijn. Bij bol.com hebben ze die vaak weer wel en ik heb m daar goedkoper vandaan dan bij Zelesta zelf.


Welke heb jij dan als ik vragen mag?
Ik zit zelf te kijken naar de dikkere variant.

chanicha

Berichten: 12196
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:51

Er was ooit een topic met met hele fijne warme en luxe dekens die je zo of met een laken eronder op bed kan leggen en ook kan wassen.
Ik vind het jammer dat ik het kwijt ben want dat is ook een optie ipv een dekbed.

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:07

Ik heb ook een dekbed waar geen hoes over heen hoeft. Geen idee of het dezelfde is als deze, maar ik heb die van ons nu ongeveer een jaar, en ik wil echt nooit meer anders.
We hebben wel de een persoonsvariant omdat dat makkelijker wassen is, maar het nóóit meer je dekbed kwijt zijn in je hoeslaken is echt een zégen, ook bij veelvuldig wassen blijven die van ons gewoon echt ok en persoonlijk vind ik ze warm genoeg ( ben een altijd raam open slaper, en ook dan zijn ze warm genoeg)

haffiefreak

Berichten: 1694
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 21:22

Punz schreef:
Ik heb ook een dekbed waar geen hoes over heen hoeft. Geen idee of het dezelfde is als deze, maar ik heb die van ons nu ongeveer een jaar, en ik wil echt nooit meer anders.
We hebben wel de een persoonsvariant omdat dat makkelijker wassen is, maar het nóóit meer je dekbed kwijt zijn in je hoeslaken is echt een zégen, ook bij veelvuldig wassen blijven die van ons gewoon echt ok en persoonlijk vind ik ze warm genoeg ( ben een altijd raam open slaper, en ook dan zijn ze warm genoeg)


Mag ik jou ook vragen welke je hebt?

Suzanne F.

Berichten: 49488
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:25


tamary

Berichten: 29257
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:41

Dekbed zonder hoes ging glijden, hoes om dekbed krijgen is vervelend, dus gewoon laken er onder dat elke week in de was gaat en klaar. Heel dekbed elke week in mijn oude, trouwe wasmachientje doe ik hem niet aan.

Suzanne F.

Berichten: 49488
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:56

Mijn dekbed past nooit in mijn machine van 6 kg. Geen idee hoe ik die zou moeten wassen.

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:41

haffiefreak schreef:
Mag ik jou ook vragen welke je hebt?



Even het labeltje gechecked. Het is de couette calgary

Charaz

Berichten: 24372
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:57

Ik heb er eentje maar met koud weer moet er wel echt een extra deken over voor de kou en de tweepersoons past idd niet in een wasmachine, moet hem bij het tankstation in de grote wasmachine wassen.

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:45

Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.

Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...

Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopen :') en ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?

Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:47

Ik heb er toevallig 2 van Zelesta. Tot nu toe goed in de was. Ik vind het heerlijk, mijn man moet er erg aan wennen

Telpeva

Berichten: 14844
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:50

Ja, ik vond de mijne ook erg fijn, voor zo lang die goed was en de vulling nog op de goede plek zat, daarom wil ik ook graag nog een keer proberen maar dan van een beter merk. Ik ga kijken naar Zelesta! Hebben jullie ze al lang?

Morrie

Berichten: 22339
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:52

Telpeva schreef:
Ja, ik vond de mijne ook erg fijn, voor zo lang die goed was en de vulling nog op de goede plek zat, daarom wil ik ook graag nog een keer proberen maar dan van een beter merk. Ik ga kijken naar Zelesta! Hebben jullie ze al lang?

nee, nog niet zo lang, ik heb er wel een instopstrook aan gemaakt bij mij, want ik ben nogal een woeler. Ze zijn al wel een paar x in de wasmachine geweest en kwamen er perfect uit tot nu toe., Ze gaan ook in de droger, want ik heb binnen geen ruimte om te drogen en ik heb geen "buiten".

DuoPenotti

Berichten: 30217
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 18:53

Telpeva
hoe heb jij ze gedroogd?
Moeten ze misschien juist in de droger, dat moet mijn gewone dekbed namelijk wel.
Juist om klonteren tegen te gaan.