Ervaringen met dekbed met vast hoes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 10:05

Ik kom nu op Facebook regelmatig het dekbed met vast hoes tegen.
Wie heeft ook zo iets?

Afbeelding

https://www.dekbed-discounter.nl/lazy-d ... lIEALw_wcB

Hier hoeft dus geen hoes omheen en kan gewoon in de wasmachine en droger.
Dus geen gedoe meer met het dekbed in een hoes doen.
En bij ons is sochtends ook het dekbed er aan de onderkant half uit.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:10

Het lijkt me dat zoiets snel dunner wordt als je ze wekelijks in de wasdroger doet en dan dus ook niet mee zo lekker warm.
Wat je kunt doen is wat drukknopen onder bij je hoes naaien zodat je dekbed er niet meer uit kan zakken, is ook handig om ze dicht te doen als je ze droogt in de wasdroger gaat het hoeslaken of de sloop er ook niet meer in als je ze dan dicht hebt.
Ik heb de zomervariant met een leuke print er op liggen als sprei en in de winter als het erg koud is is die lekker voor de extra warmte erbij over mijn dekbed heen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 02-02-23 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:11

Voor dat verschuiven van de hoes heb ik dekbedklemmen, nu blijft de hoes keurig op zijn plek. En dit ding lijkt me alleen handig als je een goede droger hebt, zonder is zo'n dekbed vrees ik niet op tijd droog om weer op je bed te kunnen leggen en zou je er dus meerdere moeten hebben.

haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 10:26

prompter schreef:
Voor dat verschuiven van de hoes heb ik dekbedklemmen, nu blijft de hoes keurig op zijn plek. En dit ding lijkt me alleen handig als je een goede droger hebt, zonder is zo'n dekbed vrees ik niet op tijd droog om weer op je bed te kunnen leggen en zou je er dus meerdere moeten hebben.


Op meerdere sites staat dat hij met uithangen met goed 2 uur droog is.
Dus sochtends in de wasmachine en smiddags uithangen.

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:52

Met mooi weer zal dat best. Met dat vochtige druilerige weer van de laatste tijd droogt mijn overige was ook maar heel langzaam. En Facebook advertenties heb ik sowieso niet zo hoog zitten. Maar er zijn vast mensen die er wel blij mee zijn! Ik vind het ook gewoon leuk om van hoes te wisselen, heb er zes en elke keer ziet de slaapkamer er weer een beetje anders uit :)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:55

En de vraag is krijg je de grootste 2persoons wel uberhaupt in de wasmachine?

Gaby
Berichten: 3404
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:02

Ik heb mijn kleermaker op 3 punten aan de bovenkant van het dekbed (hoeken en het midden) de helft van een drukknoop laten maken. Op de dezelfde hoogte zitten aan de binnenkant van mijn dekbedhoes de andere helften van de drukknoop - let op: laat de kleermaker de andere helft eerst op een stukje stof vastzetten en DAN pas aan de binnenkant van de dekbedhoes vastzetten.
Nu klik ik de helften zo aan elkaar en stroop ik de dekbedhoes naar beneden over het dekbed heen.

Zorg ook dat er goede hoeken van de onderkant van je dekbedhoes zitten - bij afwezigheid hoeken, 30 cm van de dekbedhoes aan beide kanten stikken, zodat alleen in het midden een opening zit. Als je dekbed geen hoeken onderin heeft, kruipt t 's nachts naar boven.

haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 11:12

Zonnetje81 schreef:
En de vraag is krijg je de grootste 2persoons wel uberhaupt in de wasmachine?



Afbeelding

Boras
Berichten: 9967
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:23

Blijft de vulling/holle vezel wel goed van vorm en prettig om onder te liggen na zoveel wasbeurten?

Mijn ervaring is dat wasbare dekbedden op dat punt slijten. Niet van het eronder slapen, maar van het wassen.

Nu was je een dekbed met een afneembare hoes niet vaak dus die kan jarenlang mee. Maar zo'n dekbed dat heel regelmatig wordt gewassen, dat weet ik niet.

Boras
Berichten: 9967
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:34

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

Lijkt me eigenlijk wel heel handig. Ik haat bedden verschonen.

Maar jammer dat er maar enkele kleuren zijn. Of misschien zijn er ook andere kleuren of patroontjes. Ik vind een overtrekset wel echt een blikvanger in een slaapkamer.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132217
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:44

Wij hebben zulke dekbedden in onze camper en het bevalt ons super. In een camper heb je weinig ruimte om een compleet dekbed met hoes in elkaar te knutselen, dus dit is veel praktischer.
Eerst hadden we een groot 2 persoons maar dat past niet goed in de wasmachine. Daarom hebben we nu 2 losse. En nog een reserve voor koudere nachten en/of logees.

Wij hebben ze bij de campingwinkel gekocht. Bij Wehkamp hebben ze ze ook. Ook bij bijv. Bol.com. Als je zoekt op 'hoesloos dekbed' of 'dekbed zonder overtrek' dan vind je al wat opties.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:52

Ik zit hier ook naar te kijken. Heb zo’n haat aan dekbedovertrekken! Ze passen nooit helemaal lekker en er zit altijd wel ergens geen dekbed. Heb zelfs al hele dure met rits geprobeerd maar toch lukt het nooit lekker. Nu doe ik helemaal geen hoes er meer om, alleen los dekbed maar vind het eigenlijk te koud zonder overtrek. Nadeel is dat ik een heel,groot dekbed heb en dat dus in zo’n geval niet in mijn wasmachine krijg

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:12

Wij hadden hier het zelfde probleem en nu dekbedhoes gekocht met rits bij bol.com en die blijven echt super zitten. Geen gezeur meer dat de hoes er elke ochtend af is.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:49

Ik heb er eentje. Wanneer je er onder gaat liggen voelt het na enkele seconden net of het dekbed “aan” gaat. Het wordt aangenaam warm zeg maar. Ik heb een 160 x 200 cm gekocht zodat mijn bed netjes opgemaakt is maar helaas is het aan de zijkanten te kort en had ik beter een 200 x 200 cm kunnen kopen maar ja, die past niet in mijn wasmachine.

Ik mis wel, zoals bij een gewoon dekbed, dat je je er lekker in kunt verstoppen dus ligt deze te verstoffen in de kast.

Gekocht bij https://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=DChc ... Qx6BAgIEAM

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:05

Ik gebruik zo’n bedrukt dekbed als sprei. Voor in de winter bovenop mijn normale dekbed.
Ik zou hem niet willen gebruiken direct op mijzelf. Daarvoor wil ik echt een katoenen dekbedhoes hebben. Ik heb nooit het probleem dat hij verschuift of zelfs eruit gaat. Je stopt hem toch in? Onder je matras?
Ik heb altijd dekbedhoezen met een dubbele instopstrook dus hij ligt gewoon klem aan het voeteneind.

haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 13:11

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik zo’n bedrukt dekbed als sprei. Voor in de winter bovenop mijn normale dekbed.
Ik zou hem niet willen gebruiken direct op mijzelf. Daarvoor wil ik echt een katoenen dekbedhoes hebben. Ik heb nooit het probleem dat hij verschuift of zelfs eruit gaat. Je stopt hem toch in? Onder je matras?
Ik heb altijd dekbedhoezen met een dubbele instopstrook dus hij ligt gewoon klem aan het voeteneind.


Mijn vriend en ik hebben er een hekel aan als hij vast ligt. :=

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:15

Ik heb er 2 voor de hond. Gekocht bij kwantum 3 jaar geleden. Omdat ik afwissel met andere dekens gaan ze ongeveer elke 3 weken in de was en vaak ook droger. Begint nu wel echt te slijten maar er gaan natuurlijk ook veel honden nagels overheen.

Ook heerlijk als dekentje op de bank voor jezelf. En over een deur heen hangend droogt het ook zonder droger best wel snel. Het komt niet zeiknat uit de wasmachine.

haffiefreak

Berichten: 1682
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 13:16

Boras schreef:
Blijft de vulling/holle vezel wel goed van vorm en prettig om onder te liggen na zoveel wasbeurten?

Mijn ervaring is dat wasbare dekbedden op dat punt slijten. Niet van het eronder slapen, maar van het wassen.

Nu was je een dekbed met een afneembare hoes niet vaak dus die kan jarenlang mee. Maar zo'n dekbed dat heel regelmatig wordt gewassen, dat weet ik niet.


Ik heb van die wasballen. Die gebruik ik ook voor donzen jassen/dekbed

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:25

haffiefreak schreef:
Boras schreef:
Blijft de vulling/holle vezel wel goed van vorm en prettig om onder te liggen na zoveel wasbeurten?

Mijn ervaring is dat wasbare dekbedden op dat punt slijten. Niet van het eronder slapen, maar van het wassen.

Nu was je een dekbed met een afneembare hoes niet vaak dus die kan jarenlang mee. Maar zo'n dekbed dat heel regelmatig wordt gewassen, dat weet ik niet.


Ik heb van die wasballen. Die gebruik ik ook voor donzen jassen/dekbed


Ik gebruik geen wasballen en de vulling is nog netjes. De vakken zijn kleiner dan bij een standaard dekbed (40x40 cm) en de vulling lijkt uit 1 stuk te bestaan, het beweegt dus niet los in zo’n vak.

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:27

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik zo’n bedrukt dekbed als sprei. Voor in de winter bovenop mijn normale dekbed.
Ik zou hem niet willen gebruiken direct op mijzelf. Daarvoor wil ik echt een katoenen dekbedhoes hebben. Ik heb nooit het probleem dat hij verschuift of zelfs eruit gaat. Je stopt hem toch in? Onder je matras?
Ik heb altijd dekbedhoezen met een dubbele instopstrook dus hij ligt gewoon klem aan het voeteneind.


Hier ook eerst een leeg dekbedovertrek en daarna het dekbed met vaste hoes.

Wanneer mijn dekbed in de hoes zit krijg ik toch bovenin lege ruimte in mijn hoes :j terwijl mijn dubbele instopstrook ver onder mijn matras zit. Heb jij dat niet Suzanne?

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ervaringen met dekbed met vast hoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:38

Bij de Lidl hebben ze dekbedhoezen met een ritssluiting aan de onderkant.Dan kan het dekbed er niet uit.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:51

Britta31 schreef:
Bij de Lidl hebben ze dekbedhoezen met een ritssluiting aan de onderkant.Dan kan het dekbed er niet uit.

maar die hebben weer geen instopstrook, evenals de dekbedhoezen van IKEA. Daar naai ik voor mezelf een instopstrook aan, anders ben ik het dekbed na 10 minuten al kwijt; ligt het op de grond.

Die dekbedden met vaste hoes hebben ook geen instopstrook, dat weerhoudt me ervan er 1 te proberen.

Ik haat dat gepiel met die hoezen, mijn man heeft het dikste dekbed dat je kan bedenken, dat is iedere week weer een worsteling om daar een hoes om te krijgen. Ik heb zelf een katoenen zomerdekbed, dat glijdt ook niet echt gemakkelijk in een hoes, zegmaar

DuoPenotti

Berichten: 29998
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 14:57

Ik zou hem niet willen.
Meteen je wasmachine vol.
Ik vind het nu wel fijn dat ik meerdere dekbedhoezen en hoeslakens in 1 keer kan.
Vind dat toch best wel water/ energie verspillen :o

En wil ik wel een keer mijn dekbed kan dat ook en ook in de droger.

Mijn hoezen blijven overigens altijd gewoon zitten.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:04

Gelbrich schreef:
Wanneer mijn dekbed in de hoes zit krijg ik toch bovenin lege ruimte in mijn hoes :j terwijl mijn dubbele instopstrook ver onder mijn matras zit. Heb jij dat niet Suzanne?


Nee, als ik mijn bed opmaak dan schud ik hem altijd helemaal naar boven. Ik plof hem lekker op zeg maar. Na een week of 2 wordt hij iets dunner bovenaan maar dan verschoon ik hem weer en plof ik hem weer lekker op.

ikke

Berichten: 37640
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:19

Voor iedereen met weglopende dekbedden:
https://www.huis-en-comfort.nl/p/dekbed ... -p2760811/

Op alie-express ook te vinden, voor wie daar zaken mee wil doen; zoeken op dekbedklem.

Werkt hier al jaren naar tevredenheid al doen wij het iets anders namelijk drie aan de bovenkant. Dat werkt bij ons prima.