Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nico12 schreef:Als ik zou moeten kiezen uit de keuze TS dan is dat niet moeilijk: Tonzon. Of Airflex Expert met betere isolatie, langere levensduur maar duurder en moeilijker aan te brengen.
insun schreef:Hier 1,5 week geleden de spouw laten naïsoleren met aminofoam (rd waarde 1,88) van €22,00 per m2 incl btw.
Vloerisolatie met trifoil (hetzelfde systeem als tonzon)rd waarde 3,8. Prijs 35,95 incl btw.
Subsidie bij het nemen van 2 isolatie maatregelen als je het door een bedrijf laat doen en de isolatie voldoet aan de eisen is €8,00 per m2 spouwisolatie en €11,00 per m2 vloerisolatie. Bij 1 maatregel is de subsidie de helft ervan.
Offerte vorig jaar juni gemaakt. Ik weet niet of de prijzen ondertussen gestegen zijn.
DiantaM schreef:Wij hebben sinds kort de parels maar wel een bizar verschil met optrekkend vocht vanuit de kelder. We staan er echt van te kijken.
insun schreef:JenniferU, jullie hebben al isolatie, maar willen van het vocht in de kruipruimte af, begrijp ik?
Heeft jullie gemeente geen energie-adviescentrum? Die zullen het meest onafhankelijke advies geven, lijkt mij?
JenniferU schreef:insun schreef:JenniferU, jullie hebben al isolatie, maar willen van het vocht in de kruipruimte af, begrijp ik?
Heeft jullie gemeente geen energie-adviescentrum? Die zullen het meest onafhankelijke advies geven, lijkt mij?
Die gaven aan vloerisolatie met minerale wol. Kosten €2400,-
Maar geen vd isolatie bedrijven gaf/had deze als optie
JenniferU schreef:DiantaM schreef:Wij hebben sinds kort de parels maar wel een bizar verschil met optrekkend vocht vanuit de kelder. We staan er echt van te kijken.
En wbt kou en verwarmen enz?
Is het koude voeten effect minder?
Prijzen bij ons voor 38m3 varieren van €1300(bodem)tot €1900(Tonzon) incl btw excl subsidie
Voor meer info over de subsidies:
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... -isolatie/
insun schreef:Hm, raar. Minerale wol is niet geschikt voor vochtige ruimtes. Lijkt mij dan ook niet geschikt voor een vochtige kruipruimte?
DiantaM schreef:Het scheelt qua koude voeten iets, maar geen groot verschil. Qua verwarmen is het voor mij nog niet meetbaar, mijn slimme meter heeft weer storing.
Maar voor nu ben ik blij dat het zijn werk doet met het vocht
JenniferU schreef:Ze willen installeren middels 2 fase.
Fase 1 bodemfolie en noppenfolie om het eerst droog te krijgen.
Fase 2 vloerisolatie door 3 kamer thermokussens event kan de 4 kamer ook maar dan zijn we 10cm meer ruimte kwijt ipv 15cm en 600€ duurder.
Hij adviseerde om absoluut geen parels te nemen (die gaan drijven bij veel vocht) en krijgen nu veel opdrachten van mensen die de parels weg willen hebben en de tonzon isolatie willen.
Wbt scheuren, de bodemfolie is echt heel stevig scheurd zelde.
De kussens kunnen ze in banen vervangen of gewoon plakken met speciaal plakband, mits op tijd doorgegeven.
Hij vertelde dat ze laatst bij een klant waren en die had een rattennest in de kruipruimte omdat het gescheurd was en er daardoor toch vocht in de kruipruimte kwam en daar dus wel alles vervangen moest worden. Als Tonzon dat doet dan doen ze dat met opstaande kanten, zie youtube.
Verder erg fijne informatie ontvangen en tonzon klinkt voor ons toch wel echt de beste optie ipv alleen vloer of alleen bodemisolatie.
Wij pakken dan en het vocht aan en warmte blijft ook beter in huis.
Offerte krijg ik vd week binnen want ze hebben het mega druk.