waarmee rouw/grafstuk kunstbloemen maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

waarmee rouw/grafstuk kunstbloemen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 08:36

Ik maak al jaar lang grafstukjes voor mijn opa en oma`s graf. De ene keer een krans, de andere keer iets op takken en soms met oase en de laatste keer zelfs met beton.
Nu vroeg ik mij af waarmee bedrijven dat maken. Oase valt wel snel uit elkaar. Kan piepschuim ook? Of ijn er andere truckjes om het vast te krijgen.

Nu haal ik de bloemen bij een duur tuincentrum, maar 50 tot 100 euro per grafstukje is niks en na 6 maanden is het vaak verkleurd en vervang ik het ( op hun verjaardag in maart en augustus)
Zijn er andere plekken waar ik mooie ( action gebruik ik soms dingen van maar het meeste is echt heel nep) waar ik bloemen kan kopen of bestellen en ook de basisdingen zoals mandjes, potten of de oasevormen.

Djeradalover

Re: waarmee rouw/grafstuk kunstbloemen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:56

Bij ons in de buurt is een bloemenwinkel die ook workshops geeft, en daar kun je ook complete diy pakketten ophalen (vooraf samen gesteld naar jouw wensen of een al bestaand seizoens pakket). Hier kun je ook je hart ophalen wb inspiratie aan accessoires om bloemstukken, kransen etc te maken.

Er zit vast bij jullie ook zo iets in de buurt?

Ibbel

Re: waarmee rouw/grafstuk kunstbloemen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:11

Ik zag laatst bij een vijverpompenhandel spuitbussen zwartgekleurd PUR-schuim. Te gebruiken om kunstmatige watervalletjes dicht te purren/af te werken. Dat lijkt me uitstekend bestand tegen weersomstandigheden en mooi om als basis voor kransen en andere bloemstukken te gebruiken.

Steken in PUR is net als oasis (misschien iets harder), maar de houdbaarheid is veel beter. Maar zwart is uiteraard veel beter dan de normale vuilgele kleur van PUR (ik ken het dus wel in de gele versie als steekbasis)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 10:01

Djeradalover schreef:
Bij ons in de buurt is een bloemenwinkel die ook workshops geeft, en daar kun je ook complete diy pakketten ophalen (vooraf samen gesteld naar jouw wensen of een al bestaand seizoens pakket). Hier kun je ook je hart ophalen wb inspiratie aan accessoires om bloemstukken, kransen etc te maken.

Er zit vast bij jullie ook zo iets in de buurt?

Ík woon aan het eind van de wereld helaas.

@ Ibbel, ik ga eens zoeken

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:12

Ik heb ruim 30 jaar in een bloemenwinkel gewerkt als bindster .
Oase voor snijbloemen valt inderdaad uit elkaar bij vocht .
Je zou oase sec kunnen nemen, dit is oase wat gebruikt wordt bij droog en foam bloemen , is harder en vochtbestendig .