Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
8nnemiek schreef:Is een bewegingsdetector geen beter idee? Dan gaat de lamp vanzelf aan, ook als je je handen vol hebt.
Wij hebben alles van klik-aan-klik-uit, inclusief controle kastje, en dat vind ik wel echt ideaal. De verlichting beneden gaat vanzelf aan als het donker wordt en vanzelf uit rond 22:00u, en die kijkt dus echt naar wanneer de zon onder gaat, dus geen gedoe met tijden verstellen.
Roodvos schreef:Er zijn tegenwoordig ook LED lampen met een geïntegreerde bewegingsmelder, bijvoorbeeld:
https://www.ledlichtdiscounter.nl/led-l ... gLEgPD_BwE
Ik heb er laatst 2 gekocht op Amazon, was goedkoper.
Ik heb er eentje in de hal, en vind het goed werken. Gaat aan bij beweging, blijft aan bij beweging en gaat al snel weer uit zonder beweging.
Noodzakelijk is wel dat de bewegingsmelder vrij uitzicht heeft. En ik kan natuurlijk niet inschatten hoe dat bij jullie gaat werken als je van boven naar beneden gaat.
Ik heb ook, van de Action, slimme lampen. Daar heb ik een timer voor geprogrammeerd op mijn telefoon. Ook dat werkt heel goed. Als het langer/korter licht verzet ik de timer met stappen van 30 minuten.
Verbruik, tja, geen idee. Ik had er eerst gewone gloeilampen in en ik vergat nog wel eens een lamp uit te doen. Dus ik ben hiermee sowieso goedkoper uit.
Ibbel schreef:Je kan ook ouderwets een extra schakeldraad trekken. De schakelaar beneden vervangen door een wisselschakelaar, en boven ook een wisselschakelaar maken (van een bestaande schakelaar een dubbele maken is het makkelijkste, waarvan één van de twee dan de wisselschakelaar is - of je maakt van beide een wissel, kun je beneden ook het licht boven alvast aandoen).
8nnemiek schreef:Een bewegingssensor kun je ook los van de lamp ophangen. Dus de sensor boven aan de trap, en de lamp beneden bijvoorbeeld.
Deze bv: KLIK
Daar kun je zo veel lampen aan koppelen als je wil, met hun eigen schakelaar.
8nnemiek schreef:Een bewegingssensor kun je ook los van de lamp ophangen. Dus de sensor boven aan de trap, en de lamp beneden bijvoorbeeld.
Deze bv: KLIK
Daar kun je zo veel lampen aan koppelen als je wil, met hun eigen schakelaar.
8nnemiek schreef:Apart Tazzey, hier werkt de Klik-aan-klik-uit perfect! Ik doe er vanalles mee. Heb bv ingesteld dat de lader van mijn mobiel uit springt als de mobiel 80% geladen is, dat werkt super. En natuurlijk de verlichting die vanzelf aan en uit gaat, of als ik zeg 'Hé Siri, hoek aan' bv. Het kastje heb ik een jaar of drie geleden geïnstalleerd, en daarna nooit meer iets aan hoeven veranderen of instellen. Werkt gewoon.
Gebruikers op dit forum: Annienke, ApplePapple, Balou_k, Bytespider, Emzel12, Ipsiedipsie, Saartjuh_b, sterregoud en 16 bezoekers