Hoe vindt je een goede klusjesman?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gaby

Hoe vindt je een goede klusjesman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 18:42

In mijn huidige woonplaats heb ik nog geen goede klusjesman gevonden. Vandaag kwam iemand van de Klussenier vrijblijvend langs, en ik had er een goed gevoel bij.
HAD, want de klusjes bij elkaar zullen niet meer dan 3 uur bedragen, maar hij vraagt wel €677,50 voor het kluswerk -O- . Een uurtarief van meer dan 200 euro is toch niet gebruikelijk?
Ik overweeg de klusjesman die in mijn oude woonplaats woont maar weer te contacteren en hem aan te bieden om ook zijn reistijd te vergoeden - dan ben ik nog goedkoper uit.

Hoe hebben jullie een goede, wit werkende klusjesman gevonden? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er keurmerken of opleidingen waar ik op moet/kan letten? Ik wil geen beunhaas, maar een uurtarief van meer dan 200 euro is niet grappig meer.

SJP

Re: Hoe vindt je een goede klusjesman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:45

Via marktplaats! Ik betaal een uurtarief van €40 voor een allround klusjesman/electriciën.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:47

Via via. Misschien kun je collega’s vragen? Of ouders van klasgenoten van je kinderen. Of op de lokale fb-groep vragen.

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:47

Ik heb tot nu toe wel goede ervaringen via Werkspot. Kan ook gewoon wit en zijn tegenwoordig vaak gewoon bedrijven die kleinere klussen tussen de grote klussen door doen.
Als je goed de reviews leest, kan het prima in mijn ogen.

[o]

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:49

ikkedus schreef:
Ik heb tot nu toe wel goede ervaringen via Werkspot. Kan ook gewoon wit en zijn tegenwoordig vaak gewoon bedrijven die kleinere klussen tussen de grote klussen door doen.
Als je goed de reviews leest, kan het prima in mijn ogen.

Hier ook goede ervaringen met werkspot. En anders viavia adviezen inwinnen?

Doe wel en zie niet om

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:43

Hoi, welke omgeving zoek je iemand? Wellicht dat hier iemand je kan verwijzen naar een kennis?

Dat werkt bijna altijd het beste. En altijd idd vooraf een prijsopgave inwinnen.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 19:45

Omgeving Alphen aan den Rijn, Leiden.

Net factuur gevonden van een klus gedaan door de klusjesman uit mijn vorige woonplaats, die netjes werk levert voor €40 excl. btw.... -O- Maar hij heeft het vaak heel druk helaas. Dus vandaar dat ik iemand wilde die van dichterbij komt.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:03

Ik denk dat een klusjesman erg moeilijk is... als je echt goedkoop wil en geen beunhaas zul je mazzel moeten hebben.

Daarnaast mag ik ook als advocaat van de duivel wat zeggen?
Jij zeg het is ongeveer 3 uur werk, is dat het ook daadwerkelijk? Als ik zie wat mijn vader aan werk krijgt met daarbij: het is niet zo moeilijk ik denk dat je met 5 uurtjes wel klaar bent. Uhm als het niet moeilijk is en je weet al hoe lang het duurt waarom doe je het dan niet zelf? Sommige dingen lijken niet groot maar zijn het wel.. of het materiaal is ook gewoon heel duur, ook daar vergissen veel mensen zich in.

Kan natuurlijk ook zijn dat de beste man er geen zin in had maar ook geen nee wilde zeggen. :o Een hoge prijs geven en dan krabbelen mensen vanzelf terug.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:03

Ik heb via marktplaats een goeie gevonden.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 20:24

tirzasarah10 schreef:
Ik denk dat een klusjesman erg moeilijk is... als je echt goedkoop wil en geen beunhaas zul je mazzel moeten hebben.

Daarnaast mag ik ook als advocaat van de duivel wat zeggen?
Jij zeg het is ongeveer 3 uur werk, is dat het ook daadwerkelijk? Als ik zie wat mijn vader aan werk krijgt met daarbij: het is niet zo moeilijk ik denk dat je met 5 uurtjes wel klaar bent. Uhm als het niet moeilijk is en je weet al hoe lang het duurt waarom doe je het dan niet zelf? Sommige dingen lijken niet groot maar zijn het wel.. of het materiaal is ook gewoon heel duur, ook daar vergissen veel mensen zich in.

Kan natuurlijk ook zijn dat de beste man er geen zin in had maar ook geen nee wilde zeggen. :o Een hoge prijs geven en dan krabbelen mensen vanzelf terug.

Ik hoef niet persee goedkoop. Maar een uurtarief van 225 euro vind ik veel. En dan zou het vijf uur duren, is het nog steeds 135 euro. Al het materiaal lever ik aan. Ik wil best meer betalen dan 40 euro, maar niet meer dan het driedubbele.

Waar zoeken jullie op als jullie op marktplaats zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:36

Ik heb ook best goede ervaringen op werkspot. Ik zet gewoon m'n klusjes per keer neer, en dan kijken wie het goedkoopst is en goede reviews heeft. Nadeel vind ik wel dat de mensen in kwestie een belachelijk hoge commissie (a la thuisbezorgd) moeten betalen aan werkspot, dus als ik ze na een bericht/prijsindicatie vervolgens op een andere manier kan benaderen doe ik dat :o .

Ik heb ook lang in die regio gewoond dus ik heb je een berichtje gestuurd met fijn adresje. Geen idee of hij nog actief is alleen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:45

Ik ben ook nog op zoek, werkspot heb ik juist mindere ervaringen mee ik wou het huis laten schilderen en sommige kwamen niet opdagen terwijl ze langs zouden komen voor een offerte, uiteindelijk een schilder gekozen met goede reviews niet de goedkoopste maar ik wou ook dat het goed gebeurde, maar na de 3e x last minute afzeggen en gedoe om weer een afspraak te plannen ben ik weer verder gaan zoeken.
Toen had ik twee aardige mannen gevonden ook met goede reviews en het zag er goed uit maar uiteindelijk na een jaar of 3 zag het er al weer slecht uit terwijl het er bij de buren na jaren nog steeds als nieuw uit ziet.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:16

Betrouwbare klusjesman uit Ter Aar: https://www.madefrom.nl/

Geen idee hoe druk hij het heeft en hoe duur maar sowieso goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:30

Klussenier slechte ervaringen mee helaas, en meer mensen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:20

Als je in de omgeving van Kampen woont kan ik Klussenpunt aanraden +:)+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:31

Oproepje in facebook groep van jouw dorp/stad, weet iemand nog.. Via via is wel fijn, genoeg beunhazen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie