Keuzestress robotstofzuiger

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

storrum

Keuzestress robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-23 14:48

Natuurlijk al wat topics gelezen, maar ik had graag nog wat ervaringen gehoord van gebruikers die in het bezit zijn van honden en paarden dus de robot moet goed om kunnen gaan met zand, hondenharen, hooi (wij hebben o.a. een hollandse herder ruwhaar die het heerlijk vind om langs de hooibalen te schurken dus dat belandt dan van vacht ook in huis :D verder nog 2 ruwhaar Jack russells die vooral met dit rotweer altijd een vieze onderkant hebben :') )

Ik stofzuig dus elke dag, best een groot oppervlak en ik ben er wel een beetje klaar mee -O-

Captain

Re: Keuzestress robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:20

Wij hebben sinds 2 maanden de Roomba i7, met een hond en 3 katten. Ik wist niet dat onze vloer zo vies was. :') Ze maakt elke dag een rondje door het huis en de opvangbak zit telkens vol. Echt bizar.

Erg blij mee, hadden we eerder moeten doen. Duidelijke handleiding er bij en via je telefoon te bedienen. +:)+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:22

Hier twee katten en regelmatig staltroep. Wij hebben een blaupunkt robot stofzuiger. Op zich gaat dit helemaal prima, staat eigenlijk elke dag aan. Wel moeten de bewegende onderdelen onderhouden worden om de haar plakkaten erachter vandaan te halen. We halen dagelijks de haren uit de borsteltjes (onderop zit een grote borstel waar de stofzuiger zuigt en voorop zitten twee borstels met 3 lange dunne strengels) en eens in de zoveel maanden halen we de borstels voorop en het wieltje er af om de rest van de achter gebleven haren te verwijderen. Ik denk dat een onderhoudsvrije robot stofzuiger niet bestaat dus het zal mij niks verbazen dat je dit ook met andere merken zou moeten doen.

Verder zijn wij er mega blij mee. Het scheelt enorm. Enige minpuntje is dat er altijd wel een paar kattenbakkorrels blijven liggen (meeste is wordt wel weggezogen).

Die van ons heeft ook een dweil functie maar dit gebruiken we eigenlijk in de praktijk niet zo heel vaak.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:24

Wij hebben 3 honden,wonen aan de rand van een bos,dus veel zand.
We hebben de dreamebot Z10pro,met automatische lediging,zou Harry niet meer willen missen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:26

lukka63 schreef:
Wij hebben 3 honden,wonen aan de rand van een bos,dus veel zand.
We hebben de dreamebot Z10pro,met automatische lediging,zou Harry niet meer willen missen.

Haha jullie hebben ook al een naam gegeven. Hier in huis is de zin: zet jij Johan even aan? Ook niks geks meer :')
Misschien hoort het wel bij het bezig van een robot stofzuiger.

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:37

Wij hebben de Xiaomi Roborock S6. Is inmiddels wel de 3de stofzuiger, helaas gaan de zijwieltjes links met motor niet heel lang mee, tandwielen zijn niet slijtvast, van plastic. Hebben bij voorgaande stofzuigers ze al regelmatig vervangen.
Mijn advies is dus ook dat je zeker moet kijken of dat onderdeel los te bestellen is om de stofzuiger eventueel te repareren.

De stofzuiger die we nu hebben bevalt goed en dat onderdeel is dus ook los te verkrijgen. Bij de eerste die we hadden was dat onderdeel de 2de keer dat ie kapot ging niet te krijgen, bij de 2de stofzuiger was het onderdeel bij de 2de keer kapot heel moeilijk en alleen heel duur te verkrijgen, plus meer onderdelen moesten vervangen worden die ook enorm gestegen waren in prijs, waardoor een nieuwe kopen voordeliger was.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:53

Ik heb met Black Friday de Roomba i7 gekocht en ik ben er super blij mee! We hebben een hele grote hond, dus bij ons lag er ook altijd veel haar. Robbie de robotstofzuiger maakt elke dag een rondje en zijn opvangbak zit altijd vol, dus het is wel nodig :')
Hij komt ook goed in alle hoekjes en is makkelijk te bedienen via een app.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:59

Wij hebben de Roomba i7+. Zijn er erg tevreden over met 3 katten en 2 honden (1 grote, 1 middelmaat) maar of hij zich door hooi heen kan slaan twijfel ik over. Als er slierten van het kapot gekauwde touw speelgoed van de hond ligt loopt hij hier wel eens op vast of raakt zijn borstel verstopt. Ik vermoed dat dit ook zou gebeuren met hooi sprieten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:11

Captain schreef:
Hier is het Fatima haha!

He hallo dat kan niet he, die van ons heet al Fatima _O-

Wij hebben ook de Roomba i7.
2 honden, 2 katten, 2 paarden en 3 kids.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-23 16:17

De Roomba i7 is behoorlijk populair zie ik :D
Bedankt alvast voor jullie reacties !

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:27

Mijn ouders hun Roomba heet ook Harry haha.

Wij noemen m roomba. Ik heb al sinds 12? jaar een irobot roomba, inmiddels de 2e al. Maar ben op het moment meer tevreden met de Dyson steelstofzuiger.

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:46

wij hebben een Roborock, aantal jaren geleden een Blaupunkt. De Roborock bevalt veel beter.
TS, kijk ook of je het filter gewoon onder de kraan kunt schoonmaken, scheelt veel filters kopen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:02

Is er toevallig ook iemand die een robot heeft waarvoor je geen wifi nodig hebt? O:)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:13

Narya schreef:
Is er toevallig ook iemand die een robot heeft waarvoor je geen wifi nodig hebt? O:)

Die van ons (blaupunkt xboost) werkt zowel met als zonder WiFi. Het is net wat de voorkeur heeft.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:20

Neonlight schreef:
Wij hebben de Xiaomi Roborock S6. Is inmiddels wel de 3de stofzuiger, helaas gaan de zijwieltjes links met motor niet heel lang mee, tandwielen zijn niet slijtvast, van plastic. Hebben bij voorgaande stofzuigers ze al regelmatig vervangen.
Mijn advies is dus ook dat je zeker moet kijken of dat onderdeel los te bestellen is om de stofzuiger eventueel te repareren.

De stofzuiger die we nu hebben bevalt goed en dat onderdeel is dus ook los te verkrijgen. Bij de eerste die we hadden was dat onderdeel de 2de keer dat ie kapot ging niet te krijgen, bij de 2de stofzuiger was het onderdeel bij de 2de keer kapot heel moeilijk en alleen heel duur te verkrijgen, plus meer onderdelen moesten vervangen worden die ook enorm gestegen waren in prijs, waardoor een nieuwe kopen voordeliger was.

Wij hebben al jaren een Roborock en dit probleem herken ik totaal niet.
Ideaal ding met huisdieren en hij dweilt ook. Aanrader!

Die van ons heet Chumley.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:37

Ik heb 2 medions zonder wifi of programma (waren ook erg goedkoop).
Ik vind wel dat ze vrij veel herrie maken, maar verder helemaal tevreden.
En die herrie is natuurlijk ook niet echt een probleem als je ze laat lopen als je er niet bent.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:38

Narya schreef:

Ja onze oude :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:41

Ik heb ook een Roomba i7, en ik heb me een poosje afgevraagd of dat ding misschien zelf stof maakt, zo vol zit die opvangbak iedere keer. Maar nee, het was hier blijkbaar gewoon veel viezer dan ik dacht. Ideaal ding.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:51

Alledrie de stofzuigers die ik had/heb hadden geen WiFi nodig. Alleen de Roborock heeft voor het instellen van de hoeveelheid water voor het dweilen wel WiFi nodig. Heb hem op net iets meer waterverbruik ingesteld als waar die standaard op stond. Ik heb geen ruimtes of zo ingesteld en zet hem altijd met de knop op de stofzuiger aan.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:00

Ik ben van en oude Roomba overgestapt naar een Ecovacs. Een stuk goedkoper, heel stil en maakt heel secuur schoon.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:53

Hier een eufy 35c niet perse Wi-Fi nodig maar wel makkelijk bevalt ook goed

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:26

Renee schreef:
Narya schreef:

Die van ons (blaupunkt xboost) werkt zowel met als zonder WiFi. Het is net wat de voorkeur heeft.

Die heb ik ook

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:09

Dank voor de tips! Ik had er maar een handjevol gevonden op bol.com die geen wifi nodig hadden, en degene die ik besteld had die geen wifi nodig zou hebben blijkt toch wifi nodig te hebben -O- Ik ga eens kijken of de genoemde modellen nog verkrijgbaar zijn :D

Edit: de Blaupunkt besteld. Ik ben benieuwd *\o/* *\o/*

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:35

Medion is woensdag in de aanbieding bij de Aldi, 119 euro.
Ik heb volgens mij dezelfde.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o